Rocky Mountain Element 950RSL prijsdrop!

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

Item: Rocky Mountain Element 950RSL - Maat L
Plaats: Gent, Merelbeke of Kruishoutem (Belgie, maar kan over 's lands grenzen geleverd worden)
Staat: Optisch 9/10, mechanisch 9/10
Reden van verkoop: Ietsiepietse te klein voor mijn 186cm (en ik ben een stijve hark)
Prijs: 1700 lijkt mij correct? => PRIJSDUMP € 1450
Wijze van verzenden: Ophalen met testrit?


Ik heb er extreem veel plezier aan gehad maar merk meer en meer dat de fiets eigenlijk een half maatje te klein is voor mij. Ik ben zelf 1m86 en schommel tussen een L en XL bij Rocky, helaas heb ik de verkeerde keuze gemaakt. De fiets is ideaal tussen 1m75 en 1m85 denk ik. Ik heb nog 2 cm zadelpen over, dus indien je flexibel bent kan je er met mijn lengte ook zeker op rijden :)

Oorspronkelijke prijs was 4299 USD of 3999 EUR. Dit was echter met SLX remmen, SLX 2x10.

- 1x11 XT aandrijving (foto's 1 en 3 zijn de huidige staat)
- lichte Raceface Crank, die ook kan dienen voor 2x - op sommige fotos staat hij nog 2x10,
ombouw is recent gebeurd en heeft +/- 350 km
- 11/46 cassette
- XT shifter en derailleur
- 30T, 32T en 34T voorblad bijgeleverd in perfecte staat
- Voorderailleur wordt bijgeleverd, maar indien niet gemonteerd zie je de gaatjes niet
- Weeltech Inferno wielen met tubeless Rocket Ron en Racing Ralph in nieuwstaat
- 2e bandenset voor de winter bijgeleverd (Mountain King en Raceking)
- Frame aangepast voor interne dropper (stealth) - kan ik ook plaatsen indien gewenst
- Fox 32 CTD voorvork en Fox 95mm demper: beide tegelijkertijd te locken in 3 standen vanop het stuur. De originele remote wordt meegeleverd, maar ik heb dit omgebouwd op de shifter van de voorderailleur - werkt perfect en ziet er gelikt uit
- Carbon frame met alu achterdriehoek = beste van beide werelden
- Bottom Bracket samen vervangen met de 1x ombouw
- raceface stuur en stuurpen
- XT 785 remmen in perfecte staat met extra remblokjes (en splinternieuwe schijven)
- Frame heeft een beschermfolie (invisiframe twv 80 euro)
- vork en demper zijn tijdig onderhouden en werken perfect
- Originele zadelpen wordt bijgeleverd (zoals op de foto's), mijn dropper is binnen voor herstelling.

De fiets is gebruikt voor wat hij dient: snelle XC rondjes en marathons, maar is in zeer goede staat. 0 speling op balhoofd, 0 speling op BB.

Ruilen tegen een andere fiets is mogelijk, opleg kan langs beide kanten. Maar enkel tegen een hoogwaardig merk/frame...en in een grotere maat :)

(het liefst zou ik enkel het frame ruilen voor identiek hetzelfde in XL, maar die kans acht ik klein)

Afbeeldingen:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door George op di 16 oktober 2018, 14:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar verkoopsite verwijderd, zie de regels voor meer info.
Jurmees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 15:49
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 950 RSL

Hoi,

Ik zag je advertentie staan van je Rm. Fijne bike he :wink: Ik heb nog een heel nw voorframe maat xl liggen van een Rm element 950rsl alleen is deze in de grijze uitvoering. Heb geen achterbrug helaas. Mss kan je er wat mee?

Groeten Arno
vader: rocky mountain element 950 rsl
zoon: canyon grand canyon 6.0
zoon: intens spider FRO
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

**drops price**
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

hoi,

je hebt een pm
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

jij ook terug denk ik, hoewel het berichtje in Postvak UIT blijft hangen :)
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

Nu niet meer, pas als hij gelezen is verdwijnt dat👍, wielmaat is goed in ieder geval, ga even overleggen wanneer we kunnen komen kijken, gezien de afstand zal dat in het weekend worden
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

De fiets is verkocht aan Karel!

Veel plezier ermee!
Plaats reactie