North Shore Racks NSR 4-bike Bike Rack

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Te koop aangeboden:

North Shore Racks NSR 4-bike bike rack voor achter op de auto. Heb dit bike rack in Vancouver gekocht voor shuttle runs met downhill mountain bikes, maar alle soorten mountain bikes passen er op zolang er maar voorvering op zit. Heb het bike rack mee terugverhuisd naar Nederland, maar het ding staat sindsdien ongebruikt in de garage. De perfecte oplossing voor het vervoeren van meerdere cross country, freeride of downhill bikes.

Merk: North Shore Racks
Type: NSR 4-bike
Jaar: 2010
Gewicht: 23.6 kg
Maximale belasting totaal: 90 kg
Maximaal gewicht per mountain bike: 22.5 kg
Capaciteit: 4 mountain bikes (met voorvering)
Staat: Goed
Hitch receiver maat: 2 inch / 5.08 cm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let op - dit bike rack past niet op iedere trekhaak. De auto moet over een 2 inch "hitch receiver" beschikken waar het bike rack in past. Zie onderstaand plaatje als voorbeeld of kijk voor meer informatie op de website van de fabrikant.

Afbeelding

Het bevestigen van een mountain bike op het rack is simpel en kost nog geen 30 seconden. Er passen 4 mountain bikes tegelijkertijd op en zelfs dan hangt alles super stevig. Een ideaal rack om shuttle runs mee te doen of een paar mountain bikes mee op vakantie te nemen.

Vanwege het gewicht alleen op te halen in Bergschenhoek.

Vraagprijs €220
Laatst gewijzigd door RolfB op do 14 augustus 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Even opnieuw onder de aandacht brengen.
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Price drop
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hij zou -voor de Nederlandse markt- een stuk beter verkoopbaar zijn met een adapter naar een hier meer in zwang zijnde kogeltrekhaak. Bestaat zoiets niet?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Helemaal mee eens. Ik kon helaas niet direct iets vinden waarmee 'ie op een kogeltrekhaak zou passen - er lijken geen standaard adapters voor te bestaan.

Met een beetje geknutsel zou er misschien wel een onderdeel van een Europees merk op het bike rack gemonteerd kunnen worden zodat 'ie op een normale kogeltrekhaak past, maar ik heb zelf (buiten het Canadese trekhaaksysteem) weinig ervaring met trekhaken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik vermoed dat dit toch te zwaar word voor een trekhaak montage.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hangt een beetje af van de toegestane kogeldruk toch? Maar je zou best eens gelijk kunnen hebben: 4 fietsen van pak 'm beet 12 kg, pluws het gewicht van de drager zelf gaat al gauw naar 60-70 kg?

Het punt is denk ik ook dat met dit 2"-systeem, er geen mogelijkheid bestaat tot onbedoeld kantelen van het systeem. Op een kogel moet je dan altijd een (in dit geval heel stevige) klemfitting hebben. Dat zal wat lastig worden.

Maar misschien meldt iemand met een gave Amerikaanse truck zich!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Hiermee wordt je direct door de hermandad van de weg gehaald, kenteken onzichtbaar en de verlichting ook met de gemiddelde auto. (Prent 2x 170 euro !) Daarnaast zijn de kogels van USA auto' s totaal verschillend van de EU kogels en de gemiddelde auto in NL mag en kan dit gewicht niet op de kogel hebben.
RolfB
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 15 augustus 2012, 11:14

Beemer schreef:Hiermee wordt je direct door de hermandad van de weg gehaald, kenteken onzichtbaar en de verlichting ook met de gemiddelde auto.
Je kunt hier in Nederland wel van die losse nummerbord/verlichtingssetjes kopen die je er aan kunt bevestigen. Daarmee voldoe je volgens mij gewoon aan de verkeersregels.
Plaats reactie