Te Koop: Cannondale Prophet frame incl. Headset

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Plaats reactie
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

Te Koop. Cannondale Prophet SL frame. Maat M.

Afbeelding

Frame is in goede staat. Vertoont wel wat gebruikerssporen maar structureel niks mis mee. Bij het frame zitten de demper en een balhoofd. Ook is de derailleur hanger aanwezig. Ontdekte pas na de foto's dat ik die er nu niet op heb zitten :)

Demper betreft een nieuwe Rockshox monarch rt3. Deze is nog nooit gebruikt. Door de afmeting 200x57 heeft het frame 140mm veerweg. In de XC stand kan er achter een 650B wiel worden gebruikt. In FR geschikt als mullet.

Het balhoofd is een CaneCreek 40 49mm geschikt voor het monteren van een tapered vork in de Cannondale balhoofdbuis. Hiermee is het mogelijk om ook voor 650B te rijden. Dit balhoofd is nieuw.

Frame wordt verkocht omdat ik net wat te veel projecten heb lopen en deze waarschijnlijk niet af gaat komen.

Vraagprijs voor het frame inclusief demper en balhoofd is 325,-

Als extraatje laat ik de e*thirteen chainguide op het frame zitten :)

Voor meer plaatjes of info graag een PB.
Laatst gewijzigd door Shendrea op do 21 oktober 2021, 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

Prijs beetje lager. En bumpje
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Denk dat het sneller gaat als je een plaatje post, verder, je maakt me nieuwsgierig, wat heeft het balhoofd te maken met de wielmaat waarmee je kan rijden?
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

HJ12 schreef: wo 6 oktober 2021, 15:32 Denk dat het sneller gaat als je een plaatje post, verder, je maakt me nieuwsgierig, wat heeft het balhoofd te maken met de wielmaat waarmee je kan rijden?
Goeie tip. En dit balhoofd zorgt ervoor dat je een "normale" 27,5 vork in het frame kan plaatsen waarbij voldoende clearance ontstaat voor het wiel. Dit door de EC aan de onderkant. Met zero stack kan je bij max compressie je onderbuis raken. Schijnt ;)
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

Maar is dit in eerste instantie bedoeld als 26"er?

Ik stel die vraag omdat mogelijk mijn Scalpel 2011 drame naar de knoppen is en ik mogelijk een ander frame zoek. Ik heb Lefty, 26 inch, enz
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

Ja klopt. Prophet SL is van origine een 26" model. Voor en achter :)
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

Beetje goedkoper dan. Zou er graag iemand blij mee maken ;)
Shendrea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 juli 2021, 18:16

maartenhd schreef: vr 8 oktober 2021, 20:22 Maar is dit in eerste instantie bedoeld als 26"er?

Ik stel die vraag omdat mogelijk mijn Scalpel 2011 drame naar de knoppen is en ik mogelijk een ander frame zoek. Ik heb Lefty, 26 inch, enz
Heb je nog interesse? In jouw geval kan het ook zonder dat balhoofd. Kan er nog wat van de prijs af ;)
Plaats reactie