Girlsvraag: Gezichtsverzorging

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Phileine2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 3 april 2011, 13:11

Een enorme vrouwenvraag op dit stoere forum...

Maar toch stel ik m. Bij dit herfstige weer (wat straks alleen nog maar erger wordt) is het voor mijn huid wel goed als ik een crème gebruik voordat ik naar buiten ga (gezicht dus). Maar mijn ervaring is dat de meeste crèmes erg onprettig aanvoelen als je hoofd wat warmer wordt en je meer gaat zweten. Alsof je de warmte en het zweet niet kwijt kunt.

Herkennen jullie dit? Gebruiken jullie iets op je gezicht als je gaat fietsen?
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Bij zon altijd een factor 30 zonnecreme speciaal voor gezicht en hals. Bij guur weer gewoon een vettere creme een Buff-sjaaltje.
Wanneer het echt goed vriest ook een lippencreme bij langere tochten.

Bij warmte en zweet niet kwijt kunnen heb ik nog nooit last gehad.

Wel bevroren neus, en daarom ga ik dit jaar voor een bivakmuts bij kouder dan -5
Eerst doen, dan denken
Phileine2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 3 april 2011, 13:11

Bedankt voor je reactie. (sorry voor mijn late reactie)

Bevroren neus dat klinkt pijnlijk!

Ik merk dus (ook bij korte afstanden fietsen en/of warm weer) duidelijk verschil of ik wel of geen creme op mijn gezicht heb. Het 'zweet niet lekker' om zo maar eens te zeggen. Of het zweet blijft misschien langer op t gezicht voor het verdampt, ik weet het niet.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Ik gebruik dan een creme van Clarins
Crème Riche Désaltérante

die is speciala voor zeer droge huid of erg koud klimaat.
Ik vind em prettig, vrij luchtig en beschermt super
Wel duur !
Martientje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 00:23
Mijn mountainbike: Kona Lisa HT 2007... roze :D
Contacteer:

Huidproducten zijn nooit hydraterend, dat wil zeggen: ze vullen geen vocht aan, de werking berust op het niet verliezen van vocht dat in je huid zit. Een zalf is meer isolerend dan een creme en is dus 'hydraterender' maar ook eerder vervelend met zweten. Lotions en sommige cremes drogen juist vaak de huid uit, ook al zegt de verpakking dat het hydraterend is. Een creme lijkt mij dus in elk geval een goede start.

Omdat ik zelf allergisch ben voor parfum, vallen de meesten voor mij af. Ik gebruik meestal cetomacrogol creme, goedkoop bij elke apotheek te halen. Dit is een niet al te vette creme, trekt snel in, maar kan bij erg zweten soms wat onprettig aanvoelen. Wat ik meestal doe is zorgen dat ik na fietsen en douchen mijn huid goed insmeer. Of wat langer van tevoren insmeren, tenzij je na opstaan meteen op de fiets springt natuurlijk ;)
Pink, it was love at first sight... Ow wat een mooie foto!!
Plaats reactie