Fietsshirts dames: eentje die lang genoeg is?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
ilvy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 12:29
Mijn mountainbike: Hot Chili Zymotic

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en ook nog eens nieuw met het mountainbiken.
Zoals een echte dame dat hoort te doen ben ik uiteraard direct op zoek gegaan naar leuke fietskleren.
De broek is al binnen, maar helaas valt het kopen van een goed, passend shirt me vies tegen.
Alle shirts zijn zo kort!!

Mijn vraag is dus of jullie misschien suggesties hebben voor lekker lange fietsshirts, die ook nog comfortabel zitten.

Alvast bedankt!
Ilvy
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik lees mee! Ik heb namelijk vaak precies hetzelfde probleem (naast het probleem dat ik veel shirts ook niet mooi vind). Vorige week in een winkel een Craft-shirt gepast, die was te kort aan de voorkant. Vond ik wel wat vreemd, want ondershirts zijn lekker lang en zitten perfect.
Heb nu een Pearl Izumi shirt besteld op internet.... op de gok. Ik laat je weten hoe die zit.
M@rleen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 25 april 2008, 17:11

Shirts horen aan de voorkant kort te zitten. Vaak zijn ze zo gemaakt dat ze de beste pasvorm hebben als je op de fiets voorover zit. Als ze aan de achterkant maar lang genoeg zijn en ze niet boven mijn broek uitkomen vind ik het meestal wel goed. Heb meestal ook maat S, dus misschien heb ik er minder snel last van, omdat ik altijd nog een M kan nemen mocht het echt te kort zijn (toch kom ik bijna altijd op S uit, omdat ik het belangrijker vind dat een strak gesneden shirt ook strak moet zitten).

Castelli maakt het soms nog weleens erg bont. De strakke zijn vaak erg kort aan de voorkant.
Craft zit mij altijd wel goed, geen problemen mee.
Shimano zit ook prima, maar ook redelijk kort.

Tip: pas eens een shirt met een doorlopende rits (tot onder). Deze zijn vaak wat langer en het verschil tussen voor en achter is wat minder scherp.
ilvy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 12:29
Mijn mountainbike: Hot Chili Zymotic

M@rleen schreef:Shirts horen aan de voorkant kort te zitten. Vaak zijn ze zo gemaakt dat ze de beste pasvorm hebben als je op de fiets voorover zit. Als ze aan de achterkant maar lang genoeg zijn en ze niet boven mijn broek uitkomen vind ik het meestal wel goed. Heb meestal ook maat S, dus misschien heb ik er minder snel last van, omdat ik altijd nog een M kan nemen mocht het echt te kort zijn (toch kom ik bijna altijd op S uit, omdat ik het belangrijker vind dat een strak gesneden shirt ook strak moet zitten).

Castelli maakt het soms nog weleens erg bont. De strakke zijn vaak erg kort aan de voorkant.
Craft zit mij altijd wel goed, geen problemen mee.
Shimano zit ook prima, maar ook redelijk kort.

Tip: pas eens een shirt met een doorlopende rits (tot onder). Deze zijn vaak wat langer en het verschil tussen voor en achter is wat minder scherp.
Bedankt voor de tip!

Zelf heb ik ook S (soms XS), maar toch ben ik van de 'lekker naar beneden trekken', qua shirts. Ik ga het proberen!
Fietsmargriet
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 11:19
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb een vrij lang damesshirt van Gonso welke kwalitatief ook nog eens erg goed is.
Fietsgroet,

Margriet
Les Camélias
speedofsound
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 14:22
Mijn mountainbike: Specialized Hellga Fatbike

Shirts met diverse lengte maten:
http://cgi.ebay.com/FIXGEAR-cycling-jer ... 7913b077ad" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer wat anders dan het saaie grijs/blauw/roze....
Every dog barks
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Dat zijn, zo te zien, geen damesshirts....
Jaeky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 10:31

Ik slaag vaak voor sportkleding alleen bij herenkleding.
(muv de sportbeha's :winkie: )

Is dat geen optie? Craft is ook wel langer. Mijn vriend is ook lang en die slaagt vaak wel bij Craft dus ik kan me voorstellen dat de dames versies ook langer dan gemiddeld zijn. Vergeet italiaans/spaanse merken. Probeer duitse merken anders.
speedofsound
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 14:22
Mijn mountainbike: Specialized Hellga Fatbike

Dat klopt....dat heb je goed gezien :-q , de vraag is ook voor langere shirts die comfortabel zitten, niet expliciet damesshirts.
Ik draag meestal ook herenshirts, niks mis mee.
Every dog barks
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn vriendin wilde ook graag een iets langer shirt dan ze al had.
Herenshirts zijn dan wel vaak wat langer, maar ze sluiten ook minder mooi aan op de vrouwelijke vormen (niet alleen mijn mening, mijn vriendin dacht er ook zo over ;-))

Vorige week bij Rose heeft ze een shirtje van Löffler gekocht: damesmodel, goede pasvorm en iets langer.
Missie geslaagd :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ilvy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 12:29
Mijn mountainbike: Hot Chili Zymotic

kermit schreef:Mijn vriendin wilde ook graag een iets langer shirt dan ze al had.
Herenshirts zijn dan wel vaak wat langer, maar ze sluiten ook minder mooi aan op de vrouwelijke vormen (niet alleen mijn mening, mijn vriendin dacht er ook zo over ;-))

Vorige week bij Rose heeft ze een shirtje van Löffler gekocht: damesmodel, goede pasvorm en iets langer.
Missie geslaagd :)
Mag ik vragen welk shirt van Löffler dat was? :)
marienaatje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 juni 2011, 21:52
Mijn mountainbike: kona stinky
Contacteer:

Bij mij zitten shirtjes ook vaak kort. Ik doe er wel s een shirtje onder die langer is, valt t minder op.
pearl izumi zit mij t beste. Ik heb ook maat s. Maat m is vaak niet echt langer.
ilvy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 12:29
Mijn mountainbike: Hot Chili Zymotic

Hoera, mijn missie is geslaagd. Ik ben vanmiddag gaan shoppen in Eindhoven en ein-de-lijk heb ik een lang(er) shirt.

Uit een compleet onverwachte hoek en ook nog eens ontzettend goed geprijsd:
http://www.perrysport.nl/koerstruien-in ... 23975.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

ilvy schreef:
kermit schreef:Mijn vriendin wilde ook graag een iets langer shirt dan ze al had.
Herenshirts zijn dan wel vaak wat langer, maar ze sluiten ook minder mooi aan op de vrouwelijke vormen (niet alleen mijn mening, mijn vriendin dacht er ook zo over ;-))

Vorige week bij Rose heeft ze een shirtje van Löffler gekocht: damesmodel, goede pasvorm en iets langer.
Missie geslaagd :)
Mag ik vragen welk shirt van Löffler dat was? :)
Sorry dat ik net te laat antwoord (als man zit ik niet dagelijks in de girlz corner ;-)), maar misschien voor een volgende keer...
Het gaat om dit shirtje:
http://www.roseversand.de/artikel/loeff ... aid:454600" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
joycetammer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 juli 2011, 21:53
Mijn mountainbike: Trek Skye SLX

Ik ben erg bij met mn Pearl Izumi shirtje met lange rits. Is lekker lang en ze hebben stoere prints voor meiden.
Plaats reactie