Girlz Let's Ride downhill/freeride

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Rianne
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 12:20

Vanaf deze zaterdag is bikepark ferme libert malmedy ook op zaterdag open! Ik ga iig weer oefenen met mijn klikpedalen.
Laatst gewijzigd door Rianne op do 22 maart 2012, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Frederike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 314
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:24

Afgelopen zat was het er heerlijk weer, dus als dat zo blijft kan je heerlijk in en uit klikken ;)

Snel weer eens daar heen met een groepje!!
Fietsen zijn net als schoenen :-)

http://freeride4girls.nl/
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Kan iemand mij even een mailtje sturen met alle mailadressen, dan kan ik mijn hersenspinsels (downhillen, Harz) voor het weekend 12/13 mei even rondsturen.
Marieke
Reporter
Reporter
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 22 april 2003, 11:52
Mijn mountainbike: Specialized Diverge

Klinkt goed
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik heb nog van niemand wat gehoord trouwens... ik doe het wel via facebook...
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Dag meiden,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets. Ideaal is natuurlijk eentje (althans voor mij) die mee kan in Nederland op toertochten, maar ook naar de Filthy Trails en Winterberg. Nu heb ik vanwege mijn werk keuze uit Specialized en Trek. Ik dacht aan een Stumpjumper maar twijfel aan de wielmaat (29inch). Bij toertochten vast ideaal maar voor het andere werk weet ik het niet. Nu heb je van Trek de fuel en de remedy die denk ik voor mij ook interessant zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Jullie zitten wel meer in de freeride en downhill dan ik. Ik speel nog lekker rond en fiets ook lange afstanden (bijvoorbeeld Duchenne Heroes). Maar wie weet kunnen jullie tips mij verder helpen.
Oh Downhill zal m niet worden, maar wel meer freeride, wellicht enduro en natuurlijk xc.

Aniek
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Hoi Aniek,
Wil je met dezelfde fiets Duchenne doen en naar Winterberg/Filthy Trails?
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Tanja schreef:Hoi Aniek,
Wil je met dezelfde fiets Duchenne doen en naar Winterberg/Filthy Trails?
Eigenlijk wel ja :roll:
Een leuke veerweg maar niet mega. De Enduro of Slash gaat het zeker niet worden.
Ik ga niet echt springen, daar is het al een keer mis gegaan. Maar drops moeten die fietsen aankunnen toch? Evenals los komen zonder echt te springen..?. Ik ben gek op bochtenwerk en vind in het technische rijden wel mijn uitdagingen.
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Duchenne Heroes is ook met een singlespeed goed gelukt. Je verliest daarmee alleen geen snelheid, je bouwt het ook niet echt op...
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

De Fuel ex met 130mm steekas voor en achter is misschien een erg goede keuze. Stabiel en speels maar toch nog inzetbaar op xc achtige parkoersen zeker als je van wat spelen houdt.
Specialized heeft ook vergelijkbare modellen. De Rumblefish (Trek, 120mm met 29er) is ook super leuk, 29er is een persoonlijk voorkeur denk ik, niet iedereen die ik spreek is overtuigd van 29er voor dat soort werk. Als ik een nieuwe fiets zou kopen in dat segment zou ik toch hard moeten nadenken over de Rumblefish vs de Fuel ex (ik heb wat met het merk snap je al :-) )

De Remedy heb ik 3 jaar gehad, alles mee gereden tot downhill aan toe. Deze is nu nog meer verbeterd qua klimmen, maar met 150mm wel weer wat fors voor hier. Niet te vergelijken met een hardtail singlespeed vrees ik :-) maar alles kan natuurlijk!
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Goh voorkeur voor Trek? Nee nog niet in de gaten :wink:

Dan denk ik dat ik de Fuel ex en de Stumpjumper FSR29 eens naast elkaar ga leggen. Beide 130 mm veerweg voor en achter. Verder totaal anders. Mooi vergelijk denk ik zo.

De Remedy is inderdaad wel wat aan de forse kant. Fully's gaan wel steeds makkelijker berg op heb ik het idee, vandaar ook een beetje de twijfel. De sprong voorwaarts van mijn huidige Cube zal sowieso groot zijn.. :-D

Thanx
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Ja leuk spul, ben benieuwd wat je ervan vindt. De veerweg zal bij de 29er heel anders ervaren worden. Succes in elk geval, wanneer en waar ga je testen?
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Dat ga ik nog even overleggen, maar ik houd je op de hoogte.
Superniekie
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: di 22 november 2005, 18:30
Mijn mountainbike: Cube 9 versnellingen en Singlespeed
Contacteer:

Maandag ga ik de Stumpjumper testen. Om de Trek te testen zie ik nog weinig mogelijkheden. Er zijn geen testdagen meer helaas. Dus als de Stumpjumper lekker fietst...
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Die rijden lekker dus dat komt helemaal goed ;-) , benieuwd naar je ervaringen op 29" op ruiger terrein, wil zelf 650b gaan rijden met de tijd, is nog erg duur nu.
Plaats reactie