hoe vriendin te overtuigen

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
zembla
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: do 17 september 2009, 16:43
Mijn mountainbike: specialized fsr

rustig aan doen en een mooie omgeving in het begin is heel belangrijk.de eerste keer een mtb gehuurd en de route westenschouwe gereden 1 rondje gereden en nog wat rond gereden over het fietspad.het weekend daarna haar eigen mtb gekocht dat was 1.5 jaar terug. in de tussen tijd al in duitsland in de bergen gereden de hele winter door toertochten en limburg mooiste 70km en een clinic allemaal samen gedaan! echt super :winkie: :winkie:
mcb1977
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 24 december 2006, 20:19

Ik heb mn vriendin een maandje geleden ook voor het eerst meegenomen naar Schoorl.
Ze is al behoorlijk sportief maar ze heeft ook inspanningsastma dus de klimmetjes zijn voor haar een stuk zwaarder dan voor mij. Al deed ik het voor mijn doen behoorlijk rustig aan, zij was 's avonds helemaal kapot. Ze reed ook op mijn oude hardtail van 13+ kg...
Maar ze vond ze het wel heel erg leuk en ze wil wel vaker mee, dat is er alleen nog niet van gekomen. En dat terwijl ze zelfs 1 x onderuit is gegaan.

Wat betreft achter de langzaamste aan fietsen; dat lijkt mij niet altijd ideaal. Als je veel sneller bent is het ook wel lekker om af en toe wel een stukje voluit te gaan en daarna te wachten en als je langzaam en met moeite over een parcours rijdt met een ander steeds vlak achter je kan dat ook vervelend zijn. Mijn vriendin had iig liever dat ik voor haar reed.
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

mcb1977 schreef:Mijn vriendin had iig liever dat ik voor haar reed.
Goed punt!

Ik weet ook niet waarom die mannen allemaal persé achter hun vriendin moeten rijden. Ze denken dan dat ze je beter in de gaten kunnen houden en tips kunnen geven enzo... Dat werkt wel leuk met mensen die al ietsje meer ervaring hebben. Maar bij absolute beginners werkt dat eigenlijk alleen maar averechts.
Ik werd er in ieder geval altijd doodnerveus van en ging daardoor alleen maar stommere lijnen rijden en meer fouten maken.

Ga toch lekker rustig voor d'r rijden! Dan laat je zien wat de ideale lijn is en als ze tips wil hebben over hoe en wat of wilt dat je wat zachter gaat, dan meldt ze zich wel. O ja.. en kijk af en toe eens achterom! :-q
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

Gary'sGirl schreef:
mcb1977 schreef:Mijn vriendin had iig liever dat ik voor haar reed.
Goed punt!

Ik weet ook niet waarom die mannen allemaal persé achter hun vriendin moeten rijden..

ik weet wel en heel simpel ze willen gewoon naar hun vriendin kontje kijkken als ze strak fiets broek aan heeft hebben veel zullen niet toe geven maar is toch zo of denk ik alleen maar zo :oops:
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

Duh, wat dacht je dan Robin.

Het ligt er maar net aan hoe zij zich voelt tijdens de rit. Meestal rij ik voor haar maar als het technisch wordt wil ik juist achter haar rijden om te zien wat ze doet.
Assumption is the mother of all fuckups.
Elwin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 13:32

Mijn vriendin en ik hebben het fietsvirus eigenlijk tegelijk te pakken gekregen. En ze is ook nog eens voor dezelfde fiets gevallen! Wel een ietsje kleinere ;)
Nirak81
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 7 september 2009, 17:37
Mijn mountainbike: Cannondale Feminine F3 & oude Trek

Elwin schreef:Mijn vriendin en ik hebben het fietsvirus eigenlijk tegelijk te pakken gekregen. En ze is ook nog eens voor dezelfde fiets gevallen! Wel een ietsje kleinere ;)
dat doet me een beetje denken aan het " oudjes op dezelfde scooter syndroom" , en dan ook nog dezelfde jas aan enzo :lol:
Maarrrr, bij jullie zal het er vast veel stoerder uitzien :-q
Dominee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: di 10 maart 2009, 13:36
Mijn mountainbike: Cube Ltd pro 2009
Contacteer:

One size fits all :lol:

Ahum, sorry... :oops:

:bier:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Nirak81 schreef:
Elwin schreef:
dat doet me een beetje denken aan het " oudjes op dezelfde scooter syndroom" , en dan ook nog dezelfde jas aan enzo :lol:
Maarrrr, bij jullie zal het er vast veel stoerder uitzien :-q
oudjes op dezelfde Surly is best wel leuk hoor :tong
en we hebben ook allebei dezelfde jaskleur :kiss:

Afbeelding


ik ben met de vrouw begonnen met beiden single speed te rijden, zo heb je weinig verschil in tempo en is het voor allebei leuk. in begin vooral techniek oefenen en geen snelheid.
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Elwin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 13:32

Nirak81 schreef:...dat doet me een beetje denken aan het " oudjes op dezelfde scooter syndroom"
Brrr bedankt voor de waarschuwing :lol:
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Heel herkenbaar. Mijn vriendin zou een paar jaar geleden nog niet met een stok een fiets aanraken en nu loopt ze te zeuren "wanneer gaan we weer fietsen, ik heb te lang niet gefietst". Gewoon gaan fietsen en heeeeeel kalm, gezellig dagje van maken, lekker koffie met gebak achteraf ergens op een leuk terrasje ofzo.

In het begin was ze als de dood voor zand, dan was het stoppen lopen over het zand en dan weer fietsen. Niet lachen en gewoon geduldig wachten. Tips geven om makkelijker over lastige stukken te komen. Langzaam maar zeker werd ze steeds fanatieker en afgelopen zomer hebben we samen in de alpen gefietst op de MTB.

Inderdaad wil die van mij ook liever niet voor rijden. Dit omdat ze bang is dat ik te veel moet inhouden en ze voelt zich te veel opgejaagd. Komt nog bij dat ik een keer achter haar reed op een afdaling en ze ineens zonder reden ging remmen en ik dus ietsje te hard in m'n voorrem kneep en overdekop ging en m'n kettingblad in m'n been had staan. Ik rij nu dus altijd voor. Toch zou ik af en toe zelf ook eens achter rijden a) beter uitzicht :-q b) als ze achter me rijdt raakt ze soms ver achter zonder dat ik het merk. Ik accepteer het maar en ga lekker voor rijden, je kan niet alles hebben.
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Thiesem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 487
Lid geworden op: za 18 oktober 2008, 16:40
Mijn mountainbike: is sneller dan de berijder!!

Afbeelding[/quote]

Oeff, kwijl kwijl :D ! Maar ik denk dat het inderdaad een kwestie van heeeeel langzaamaangaan is. Mijn vriendin begint er wel stiekem voor warm te lopen, maar nog niet zo dat ze direct een nieuwe mtb koopt en elke week gaat fietsen. De interesse is er nu gelukkig wel, en van daaruit gaan we wel verder. Lukt het, dan is het mooi. Zo niet, ik vermaak mezelf ook prima hoor :tong ! Tevens een vriend van me die ook fietst. Zelfde geval... maar er wordt zelfs al gepraat over het samen kopen van een fiets om de sport dan te gaan beoefenen. Zal natuurlijk ook een hele mooie uitkomst zijn :-q
dregoon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 20 augustus 2009, 09:49

en een keer gaan biken met een ander stelletje :) die andere vrouw kan jouw vriendin tips geven over hoe het in het begin gaat en is toch wel enhousiast over bikes.
mijne kan inmiddels 1.5 M droppen en 50 cm op komen met haar bike:)
annemiek
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 30 september 2009, 19:08
Mijn mountainbike: Merida TFS 100V

Ook bij ons is de situatie andersom. Vorig jaar ben ik besmet met het virus en heb hem aangestoken. Beide inmiddels een bike aangeschaft en nu maar wachten op iets minder koud weer, moet wel leuk blijven nietwaar
Peelbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: di 22 december 2009, 15:47
Mijn mountainbike: Aluminium baby

dregoon schreef:mijne kan inmiddels 1.5 M droppen en 50 cm op komen met haar bike:)
Niet dat ze op haar kl*ten valt.
Een vrouw met b*llen dus.

You lucky bastard.
Baby do it one more time.
Push me to my limit.
Plaats reactie