Dames zadel

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

Op de site van Fi'zik kan je zadels customizen.
Fi'zik
Vanessa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 juni 2008, 00:06
Mijn mountainbike: Cannondale F2000SL
Contacteer:

Wow super!
Bedankt voor de link :D
||Vanessa||
Member of MTB Women

"Maybe this world is another planets hell"
Sje1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 augustus 2008, 09:39

Heb eindelijk een nieuw en goed zadel binnen. Het bedrijf waar ik mijn witte zadel, welke verkleurde, besteld had, maakte een fout om nog een keer een wit zadel op te sturen. Terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik een andere wilde!

Maar goed, ze is binnen! Een echte diva :) Het is een Selle Italia Trans Am Diva Gel Flow. Heb er nu 40 km mee gefietst en vind hem erg lekker fietsen!
Sje1984
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 augustus 2008, 09:39

k Kwam vandaag op de een of andere manier weer bij dit topic uit. En wilde nog maar even laten weten hoe blij ik ben met m'n zadel! Inmiddels meer dan 1000 km op m'n "nieuwe" zadel gereden en het is absoluut een echte aanrader!

Greets, Es :)
harriet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 8 november 2009, 23:07

ik (en mijn fietsmaatje) fiets met een specialized windie XC sport. Na veel andere zadels te hebben geprobeerd blijkt dit een superzadel. GEEN zadelpijn meer
Sanne1
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 november 2009, 17:19
Mijn mountainbike: B1

Ik heb voor mijn verjaardag van mijn vriend een mountainbike gekregen. Heb m nu een halfjaar. Maar echt waar.. Het zadel is zo hard! Zo'n pijn aan mn botten na t fietsen! Voelt echt gekneusd aan gewoon. Is ook wel een mannenzadel hoor. Maar het zadel is zo hard dat je het nog niet eens kunt indeuken als je er op drukt zegmaar. Ben bij de fietsenzaak geweest en er werd me een BBB zadel aangeboden. Weet iemand of dit een fatsoenlijk merk is?
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

BBB is bekend, maakt vanalles.
Ik heb óók een Lady Gelflow mét zo'n spleet maar mij bevalt hij dus níet. Met name die spleet niet..
Jammer, slechts paar keer gebruikt, maargoed..Heb het ouwe herenzadel er weer op gezet.
liek81
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 13 april 2010, 16:06

Weet iemand wat het verschil is tussen de lady en de diva zadels van Selle Italia? Ik heb gezocht op internet, maar ik kan niet vinden waar het verschil in zit (anders dan dat ze er iets anders uitzien natuurlijk).
Is de ene bijvoorbeeld harder dan de andere, of is de ene voor de racefiets en de ander voor de mountainbike? Ik ben nog zoekende naar een fijn zadel, eentje met zo weinig mogelijk druk op het kruis. Iemand een goede tip?
WillardS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 16:51
Mijn mountainbike: Nicolai Helius AC

Omdat mijn vriendin ook altijd zadelpijn kreeg heb ik een tijdje geleden een Selle Italia lady sport gel flow voor haar gekocht, en die bevalt haar ontzettend goed! Vlak hierna kocht ze een andere fiets met daarop een Fizik Vitesse HP, ook die bevalt haar heel goed. Dit zadel is wat harder en heeft geen gleuf/trans am, maar ook hierop had ze helemaal geen zadelpijn meer. Op de volgende link zou je ook nog even kunnen kijken: http://www.fiets.nl/fietsvrouwen.asp?catid=13" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Ik heb mij deze vakantie maar een zadel laten aanmeten. Bij langere ritten ( meer dan 1,5 uur ) kreeg ik steeds behoorlijk last van mijn schaambot met als gevolg dat je anders gaat zitten en dus behoorlijk pijn in de onderrug kreeg.
Nu zat er vlakbij de camping een fietsenzaak waar je een zadelmeting kon laten doen dus daar naartoe.
Ik heb nu een 612 nano zadel van SQ lab en vanaf de eerste rit geen last meer. Zelfs na 3,5 uur stap ik nog zo fris als een hoentje van de fiets ( wel moeie benen natuurlijk )

Afbeelding

Meer informatie en verkooppunten kan je hier vinden http://www.sq-lab.com/content/view/2/173/lang,nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb bij thuiskomst het zadel overgezet van de MTB naar de racefiets en ook dat gaat prima, dus gelijk een tweede zadel erbij gekocht.
Voor de prijs, € 69,95 voor dit model, kan je geen pijn lijden.
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
aintsomeone
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 15 juni 2010, 09:31

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel en mijn oog is gevallen op

http://www.12gotrading.nl/onderdelen/za ... rm_rl_2010" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft er iemand ervaring met dit zadel?
'Don't worry about your live cause if you hold it too close, you'll lose it'
aintsomeone
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 15 juni 2010, 09:31

Ik heb nu twee zadels op het oog,

http://www.amazon.com/SELLE-ITALIA-LADY ... B001K12FEM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.12gotrading.nl/onderdelen/za" onclick="window.open(this.href);return false; ... rm_rl_2010

De bovenste Selle Italia heb ik al in bezit, hij zit alleen enorm hard... Is dat wennen of moet ik gewoon voor die onderste gaan? wie kan me helpen?
'Don't worry about your live cause if you hold it too close, you'll lose it'
Plaats reactie