klik pedalen die makkelijk/anders uitklikken

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

SH56 plaatjes klikken makkelijker uit.
Soms te makkelijk op technische passages en als je ze te los afstelt.
Maar voor nl zeer geschikt.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik fiets sinds ‘95 met SPD en ben recent overgestapt op Crankbrothers Candy pedalen. Dus de eggbeater met een stuk plastic er omheen. Met de easy plaatjes is het echt heel relaxt uitklikken. Als het nodig is gaan ze precies op het goede moment los. Het voelt zowel qua trappen als in- en uitklikken veel soepeler en betrouwbaarder dan SPD. In de categorie had-ik-veel-eerder-moeten-doen en kan het zeker aanbevelen voor iemand die issues heeft met SPD.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Oli4k schreef: do 8 april 2021, 22:03 Ik fiets sinds ‘95 met SPD en ben recent overgestapt op Crankbrothers Candy pedalen. Dus de eggbeater met een stuk plastic er omheen. Met de easy plaatjes is het echt heel relaxt uitklikken. Als het nodig is gaan ze precies op het goede moment los. Het voelt zowel qua trappen als in- en uitklikken veel soepeler en betrouwbaarder dan SPD. In de categorie had-ik-veel-eerder-moeten-doen en kan het zeker aanbevelen voor iemand die issues heeft met SPD.
Ik vind ze zelf ook veel prettiger, maar moet daarbij wel opmerken dat ze een stuk minder betrouwbaar zijn dan SPD. Ik heb er een paar gehad (zowel nieuw in de aanbieding als 2e hands) en ook al meerdere kapot gehad.

Maar goed, ik vervang (of repareer) deze liever een keer per jaar dan dat ik met SPD fiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 8 april 2021, 11:37 Wat een adviezen! Die Shimano SH-56 plaatjes klikken ontzéttend veel makkelijker uit. Als ze al SPD heeft, koop die dan gewoon.
+1
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

@ Kermit:
Er is niet echt een klacht waarom de wil overstappen naar klikpedalen. Het is ook niet eens zeker dat ze dat ook echt wil. Ze wil het gewoon eens een kans kijken want er klikpedalen rijden nou eenmaal anders dan flats. Zoals gezegd hebben beide hun voor- en nadelen.

@ Koban:
De tension staat helemaal terug gedraaid naar de -

De SH56 plaatjes zijn nog een optie. Ik dacht dat ik met die plaatjes had getest maar dat bleken toch de SH51 plaatjes te zijn. :-?

Het is niet zo dat ze al SPD heeft, wel fietsschoenen voor een kliksysteem. Ik heb zelf op mijn fietsen SPD zitten dus dat is dan makkelijk testen met een set plaatjes.

Die Candy pedalen van CB klinken wel als een goede optie. Maar ik wil dan eerst de SPD uitsluiten aangezien ik dus met de verkeerde plaatjes heb getest :oops:

Dus meteen een vraag aan jullie: heeft er iemand in de buurt van Alkmaar een setje SH56 plaatjes liggen die ik even kan gebruiken om te testen?
Plaats reactie