Helm smal koppie

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Mammamia
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 26 september 2020, 13:46

Hoi dames,
Ik ben op zoek naar een mtb-helm (met zo'n klep zegmaar) voor mijn smalle koppie.
Ik heb nu een instapmodel Giro Verce mips, maar deze zit niet lekker. Het model ook niet zo lomp, dat was de reden voor dit model.
Wie heeft er een tip voor een helm dat niet al te lomp oogt bij een smal koppie en comfortabel zit?

Groet,
Mammamia
Knakworstkweker

De grootste kindermaat?

Rose helm met frozen er erop of zo :winkie:
Gebruikersavatar
Fresia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 22:16
Mijn mountainbike: Kona

Bekend probleem. Ik heb nu een Uvex Finale helm die prima past :-q .
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ABUS heeft helmen vanaf maat 51 hoofdomtrek
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mammamia schreef: za 26 september 2020, 13:52
Wie heeft er een tip voor een helm dat niet al te lomp oogt bij een smal koppie en comfortabel zit?
Misschien een Catlike Yelmo.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Helmen is net zoiets als zadels wat voor de één prima zit, hoeft bij de ander helemaal niet lekker te zitten. Helmen is echt een kwestie van passen. Verschillende modellen proberen etc. Als het niet gelijk goed zit, gaar het waarschijnlijk ook niet goed zitten...

Beurzen zijn daarvoor ideaal, veel modellen om te passen en te vergelijken.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Ik heb ook geen groot koppie, en moet echt helmen passen om zeker te zijn dat ze zonder teveel drukpunten blijven zitten. Ik zou niet direct gaan voor een dunne shell, het beschermt wel je hersenpan. Veiligheid gaat hier toch wel een beetje voor de looks, laten we eerlijk zijn: elke helm is lelijk en die gekke schoenen en lycra pakje maken het meestal ook al niet beter. Veilige helm kopen en als het even kan afzetten.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik (man, 1,82 en 90kg) heb een kleinere hoofdomtrek (XS/S) dan de vrouw des huizes (67kg en 1,76) dus ik zal me niet beledigd voelen doordat er alleen dames aangesproken worden :winkie: :winkie:

Maar, veruit de beste MTB (weliswaar all-mountain) helm die ik gehad heb (en nog steeds heb) is de POC Tectal Race Spin. Deze is erg veilig, licht, goed ademend en oogt niet lomp. Er zit wel een prijskaartje aan (200+).
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat (met dezelfde bescherming) je toch de duurdere helmen moet gaan bekijken als je een minder lompe helm wilt.
Lazer, Endura, Poc, Bell, Giro (ook niet verkeerd) zijn voorbeelden waar je kunt kijken.
Ik raad je sowieso wel aan om niet te beknibbelen op wel / geen MIPS/SPIN of iets dergelijks, want die toevoeging heeft wel degelijk een toevoeging voor de veiligheid, ook al zorgt dit inderdaad wel voor een iets dikkere helm.
juliska
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 15:26

Die poc helm die hier boven genoemd weerdt was mij nog te groot. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de bontrage helm met de wavecel erin. En als die nog te groot is dan heb je van bontrage ook kinderhelmen met mips erin.
Daar heb ik zelf ook een knal gele van.😂😂
Devip
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 18 mei 2015, 19:50

Mijn vriendin had heel lang hetzelfde probleem.
Ze rijdt nu met een ABUS helm, de Stormchaser. Die maken ze ook in een Small (51-55 cm volgens mij). Zit perfect en daarnaast veel stelmogelijkheden qua hoogte, waardoor ze ook eindelijk d'r staart tussen de draaiknop van de sluiting en de helm kan doen.

Volgens mij maken hun vrijwel in elk segment ook helmen in een Small, en als dat alsnog te groot is hebben ze ook een 'normaal uitziende' mountainbike helmen voor jongvolwassenen (MountZ, 48cm+)
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Ik heb ook een kleine hoofd-omtrek (52), ondanks mijn 1.83..
Je helm is echter maar in een universele maat, en dat gaat niet lekker passen als je in de ondergrens zit.

Giro maakt (duurdere) modellen wél in S/M/L, en die beginnen ook bij S.
Voor op de gravelfiets heb ik een S Synthe, en die zit heerlijk
En op de mtb een Bell Spark Kids :D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Probeer eens een Bell helm. Ik heb zelf een smal en meer langgerekt hoofd en het enige wat goed zit is een Bell.
savast
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 12 oktober 2021, 12:37

Hi!
Ik heb ook een klein hoofd en heb laatst een Lazer Coyote MISP helm maat S 52-56cm gekocht. Naar de fietsenwinkel en toen ik hem opzette zat hij gelijk heel erg lekker en bevalt nogsteeds top. Het is wel m'n eerste mtb helm, dus kan het helaas niet heel erg vergelijken, maar denk ook dat het deels persoonlijk is. :)

Succes met je zoektocht!
Eucalypta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 4 september 2021, 22:19

De Liv Luta heeft een S-M maatje. Maar die is misschien ook nog te ruim. Helm bevalt mij qua pasvorm prima, ook doordat ik mijn haar er in staart of vlecht fatsoenlijk doorheen krijg. Ook het verstelmechanisme (draaiknop) bevalt me goed. Hij is goed te stellen.
Maar inderdaad gewoon naar de winkel en passen. De ene helm is de andere niet, jouw hoofd is anders dan t mijne en jij voelt zelf direct wat je het prettigst en stevigste zit.

Ik had overigens een Scott helm waar ik superblij mee was, maar blijkbaar val je van t fietsen ook in hoofdomtrek af als je kilo's kwijtraakt, want die is nu te groot...
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Mijn vriendin rijdt met de Suomy Timeless, zijn heel lang op zoek geweest en niets paste fatsoenlijk (lees allemaal te groot/breed).
die zou je ook nog kunnen proberen!
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie