Helm smal koppie

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik zit ook in het maatje S qua helmen (en dat met 1.90m). Al jaren super tevreden over de helmen van MET.
Dat is voor mij favoriet. Maar ook de Bontrager Wavecell & Blaze zitten in de kleinste maten, voor mij, heel goed.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Bij fietswinkel ooit de tip gekregen om naar europese merken te kijken ipv amerikaanse, die hebben een smallere pasvorm. Ik heb zelf een relatief smal hoofd, waardoor helmen vaak te breed zijn. Tot nu toe goede ervaring met Bell en Lazer.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bell is toch US voorzover ik weet... hadden al motorhelmen voordat fietsers bedachten dat een helm misschien ook nuttig is als je met 100km/h een Alp afsjeest :D

Wil je zeker zijn van de pasvorm is er maar een manier: passen die handel.

Wat overigens helpt voor een comfortabele zit is een relatief dikke padding. Keerzijde van de medaille is dat de helm daar warmer door wordt. Ik heb een Troy Lee A1 gehad, die zat superlekker maar het was ook de warmste helm die ik gehad heb (afgezien van de piepschuim dopjes uit de nineties met twee ventilatiegaten...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie