Hoi lukt me niet om een verkoop topic te openen.

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Debora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 12:06

Hoi!
Ik ben Debora nieuw op het forum,
Ik zou graag mn fiets verkopen maar het lukt me niet om eenn topic te openen. Eind 2016 kocht ik mijn ideale bike... en werd ik zwanger. ( beide gepland) maar je raad het al na een heftige zwangerschap en nu een heel druk leven met werk en mijn dochtertje kom ik er niet aan toe om de fiets naar zijn potebtie te gebruiken. (3x mee op de dijk gefietst)
Hoe kan ik een post maken in het te koop forum?
Groetjes
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Misschien komt het omdat je nieuw bent. Je moet een minimum aantal posts hebben dacht ik.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Precies, zie hier!
Debora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 12:06

Aahh dank jullie ik heb het gevonden.
Het waren wel kleine lettertjes zeg!

Ik hoopte juist een fanatieke bike blij te kunnen maken met “the beast” zo hem ik hem maar genoemd. zo veel zit ik helaas niet op forums.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heeft ermee te maken dat er niet allemaal mensen hier komen om alleen maar hun product te pushen. Je ziet dan een gebruiker vaak plots heel actief worden in allerlei topics met nietszeggende berichten om de 25 berichten te halen. Dat jij het gewoon vraagt, siert je :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het kan nog directer door mij (of een andere mod) een berichtje te sturen, ook dat komt met enige regelmaat voor en dan leggen we het gewoon even uit. Het aantal posts doet er overigens niet zoveel toe, het uitgangspunt is dat we de mogelijkheid tot verkoop zien als een extraatje voor reguliere gebruikers van het forum. We willen daarmee voorkomen dat het verkoopdeel een soort marktplaats wordt waar iedereen spullen aan kan bieden. De drempel van 25 posts is ingesteld om het handhaven van het uitgangspunt wat makkelijker te maken. Snel even 25 posts bij elkaar plaatsen om vervolgens een verkooptopic te kunnen openen is natuurlijk niet de bedoeling, het is ook verspilde moeite omdat ook dergelijke topics vrijwel meteen verwijderd worden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dan zit er niets anders op dan de fiets maar te gaan gebruiken en een fanatieke mountainbiker te worden :-q

:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ter inspiratie om kids en biken te combineren:
https://www.youtube.com/watch?v=jj0CmnxuTaQ
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Debora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 12:06

Lars TB schreef: wo 29 mei 2019, 19:29 Dan zit er niets anders op dan de fiets maar te gaan gebruiken en een fanatieke mountainbiker te worden :-q

:bier:
Het lijkt er haast op dat deze fiets dat zo gepland heeft en niet van me weg wil.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Debora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 12:06

Jurf schreef: wo 29 mei 2019, 21:32 Ter inspiratie om kids en biken te combineren:
https://www.youtube.com/watch?v=jj0CmnxuTaQ
Ja die is leuk, had mn vriend al naar me gestuurd. Ik wou eigenlijk gewoon een kinderzitje monteren en mn dochter op de mtb mee nemen (niet offroad hoor) Maar mn vriend zei dat het niet zn goed plan was met een carbon frame. Mede daardoor voelt hij wat "useless"
Debora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 12:06

George schreef: wo 29 mei 2019, 18:32 Het kan nog directer door mij (of een andere mod) een berichtje te sturen, ook dat komt met enige regelmaat voor en dan leggen we het gewoon even uit. Het aantal posts doet er overigens niet zoveel toe, het uitgangspunt is dat we de mogelijkheid tot verkoop zien als een extraatje voor reguliere gebruikers van het forum. We willen daarmee voorkomen dat het verkoopdeel een soort marktplaats wordt waar iedereen spullen aan kan bieden. De drempel van 25 posts is ingesteld om het handhaven van het uitgangspunt wat makkelijker te maken. Snel even 25 posts bij elkaar plaatsen om vervolgens een verkooptopic te kunnen openen is natuurlijk niet de bedoeling, het is ook verspilde moeite omdat ook dergelijke topics vrijwel meteen verwijderd worden.
.
Bedankt voor de exttra uitleg
Ik respecteer het standpunt wel maar ik wil toch even "advocaat van de duivel" spelen uit nieuwschierigheid. Welk nadeel brengen de geregistreerde gebruikers die iets willen verkopen (welke plek is beter dan een plek met mede enthousiastelingen die frequent bezoeken)
Ik neem aan dat ze een nadeel mee brengen voor het forum anders zouden de regels niet zo opgesteld zijn.
Wat nu al ik al jaar en dag alleen maar mee lees, me niet echt in discussies wil mengen of kennis te delen heb en dan eigenlijk iets goeds te verkopen heb.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Op zo ee. Forum "ken" je elkaar een beetje, daarom kan je er sneller vanuit gaan dat je wat goeds kan kopen. Als iedereen hier z'n spullen kan komen dumpen dan komt er allemaal rotzooi tussen, en wellicht ook wat meer mensen met slechte bedoelingen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Volgens mij is belangrijk dat het verkoop topic hier bijzaak is, geen hoofdzaak. Er zijn voor verkoop voldoende andere plekken op internet, dat is geen hoofddoel voor dit forum en mag het ook niet worden. Er zijn in het begin vast wel situaties geweest die dit rechtvaardigen en ik herken dit beleid ook van andere fora.

Gewoon op marktplaats zetten dus of een van de vele Facebook groepen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Bovenstaande inderdaad, daarnaast leidt handel(en) vaak tot conflicten en vergde het verkoopdeel voorheen erg veel aandacht van de moderators. Dat is allemaal reden geweest om de regels aan te scherpen en vrij strikt te handhaven. Beperkte toegang dus maar ook zaken als een verplichte vraagprijs, geen discussies over vraagprijzen, alleen reageren bij interesse etc.

Ik loop hier al een tijdje mee en je wilt niet weten hoeveel hoog oplopende ruzies ik heb moeten sussen en hoe ver mensen online soms gaan. Ik heb naast allerlei gescheld en dreigementen met juridische acties zelfs doodsbedreigingen over me heen gehad. Natuurlijk moet je dat allemaal met een dikke korrel zout nemen maar dan nog is het laagje beschaving bij sommigen online wel erg dun. Het helpt enorm om een forum een beetje 'ons kent ons' te houden. Het forum is nu voor een groot deel zelfregulerend en dat is gewoon erg prettig.
Plaats reactie