Lange "baggy" broek

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
speedofsound
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 14:22
Mijn mountainbike: Specialized Hellga Fatbike

Na een hele tijd niet actief geweest op de mountainbike en op het forum toch maar weer een nieuwe fiets aangeschaft en deze keer een Specialized Hellga (fatbike).
Omdat ik qua kleding wat meer de casual kant op wil en ik op zoek naar een lange niet strakke broek voor de winter. Liefst ook (spat)waterdicht.
Iemand hier tips?
Every dog barks
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

endura
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gonso
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik rijd in de herft/winter in een korte baggy van Endura met waterafstotend zitvlak. Hieronder een lange lycra met zeem. Bevalt mij erg goed.
Wat zal ik zeggen...…..
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Ik zoek ook al een tijd zo’n broek die ook nog eens betaalbaar is. Vaude heeft wel een aardig aanbod maar voorlopig doe ik het net als Arjan.
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Op een Brits forum las ik de tip om hiking pants te proberen, die zijn stukken goedkoper, en vaak wind/waterdicht te vinden.

Zelf rijd ik met de Endura Singletrack Pants, heel fijne broek, maar niet waterdicht.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Pas geleden voor een leuke prijs een ENDURA HUMMVEE ZIP-OFF TROUSER II gekocht. Was 65 Euro. Kon hem niet laten liggen voor dat geld.
Bevalt prima. Er zat geen liner in. Maar ik draag er toch een bibshort onder.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Elle schreef: zo 4 november 2018, 09:52 Op een Brits forum las ik de tip om hiking pants te proberen, die zijn stukken goedkoper, en vaak wind/waterdicht te vinden.
Zijn iets goedkoper door de grotere markt maar het probleem is dat ze wijde pijpen hebben die in je ketting komen. Fiets-specifieke baggy's hebben meestal een taps toelopende pijp of een elastiek.
Waar woke is, is vuur
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Scottie2000 schreef: zo 4 november 2018, 15:06 Pas geleden voor een leuke prijs een ENDURA HUMMVEE ZIP-OFF TROUSER II gekocht. Was 65 Euro. Kon hem niet laten liggen voor dat geld.
Bevalt prima. Er zat geen liner in. Maar ik draag er toch een bibshort onder.
En waar heb je die gekocht? Ik heb 'm vorig jaar in de uitverkoop gescoord bij een Duitse webshop en hij bevalt me ook prima.
modder zuigt!
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Volgens mij was dat bij Futurumshop
Elle
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: zo 8 mei 2016, 15:33
Mijn mountainbike: Orbea Rallon - Ridgeback Ramble - Nordest Britango

Makkelijk schreef: do 15 november 2018, 08:54
Elle schreef: zo 4 november 2018, 09:52 Op een Brits forum las ik de tip om hiking pants te proberen, die zijn stukken goedkoper, en vaak wind/waterdicht te vinden.
Zijn iets goedkoper door de grotere markt maar het probleem is dat ze wijde pijpen hebben die in je ketting komen. Fiets-specifieke baggy's hebben meestal een taps toelopende pijp of een elastiek.
Ze zijn er ook met smalle pijpen, helemaal volgens de laatste mode 🤷 En anders is een elastiekje erop naaien ook niet zo moeilijk.
Plaats reactie