Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.

Moderator: The XeroX

TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: C. FSi

wo 11 april 2018, 23:25

Ja.... dalen, daar haalt iedereen me in (merde).
Ik wil wel snel dalen, maar trek de lijn 'veiligheid' , waar ik niet over wil of durf deze niet wil overschrijden, en tja, daar gaan ze dan....
't Zal ook wel met mijn leeftijd te maken hebben, dus het zal niet meer beteren.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Utrecht

za 21 april 2018, 20:16

Niet meer beteren? Ai sta ik dan met mijn goede gedrag, als docent mountainbiken, met de overtuiging dat iedereen jong genoeg is om te leren :winkie:

Gelukkig laten de vrouwen die nu de basislessenreeks volgen een tegendeel zien 8)
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

za 21 april 2018, 21:40

Ik kan dat onderschrijven. Vandaag nog een dame op les gehad die haar grenzen flink heeft weten te verleggen!
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: C. FSi

za 21 april 2018, 22:59

Techniek leren kan wel beteren, daar ben ik van overtuigd.
Ik merk enkel dan als je iets ouder wordt (nu 60+), ik toch meer belang ga hechten aan veiligheid.
Ik vind het belangrijker geworden om veilig af te dalen, dan om klakkeloos naar beneden te stormen.
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

za 21 april 2018, 23:41

Als je aan je vaardigheden werkt, schuift vaak die grens van veiligheid een stukje op.
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Utrecht

zo 22 april 2018, 09:27

Beaam ik, mountainbike wordt nog steeds niet gezien als een sport waarvoor je lessen zou kunnen volgen.
Hoe typisch is dat, als je bedenkt dat nagenoeg elke andere sport begint bij het volgen van lessen.
Drees
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 22 april 2018, 10:11

Ik houd wel van lekker raggen, maar met afdalen ben ik redelijk voorzichtig. Rond de 48 km/u meestal. Leeftijd, kids, eigen bedrijf... Ik heb trouwens wel een clinic gevolgd toen ik begon. Mijn mtb-rondjes in Montferland zijn echt om stukjes lekker hard te gaan, afgewisseld met stukjes om lekker te genieten van de natuur, de vogels, etc. Het is maar net hoe mijn pet staat.

Omdat de mtb-route hier vrij intensief is (veel klimmetjes) en ik na vier jaar ook wel eens andere routes wil fietsen heb ik zojuist ook een gravelracer aangeschaft. Voor de meer relaxte tochten deels over de weg en deels over onverharde paden.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Gazelle W2

wo 7 augustus 2019, 14:20

Raggend een blokkie om :winkie:
Niet zachtjes an, flink tempo ( voor myn doen zo hard als ik kan/ durf). Eerste rondje soms wel rustig ter verkenning. Altyd kortere tyd. Na een uur of 1.5 hebik het weer gezien. Kort maar krachtig dus 8)
Maar ik geniet wél al raggend vd evt mooie fauna. Ik kan rustig stoppen voor een foto van een mooi uitzicht of een buizerd of ysvogeltje
Plaats reactie