Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Maurice-1981 schreef:
DirtAss schreef:Bedankt voor de reacties. Afgelopen week heb ik een aantal x de route van Sleen gereden. De eerste 3 x in de warmte, en ik merkte dat ik steeds makkelijker reed. Vandaag in de stromende regen gereden. De route gereden in 13.8. Ik Denk dat dat helemaal nog niet zo verkeerd Is,
Misschien begrijp ik iets niet maar de route van Sleen is 32 of 18 km en jij rijdt die in 14 minuten ( of gemiddeld 14 km/u?)
14 minuten is onmogelijk, zal dan wel km/u zijn. Ik ken de aard van de route niet, maar gezien de hoogte meters lijkt me dat niet verkeerd
Gemiddeld 14 km/h ;) En nu begint het uitbreiden naar snellere tijd. Begonnen op 12 km/h en nu dus op 14 km/h. Ik weet het, het Is niet snel, maar ik merk wel dat ik steeds makkelijker rijd. Het heeft niet zoveel met conditie te maken, wel met het durven. Ik durf gewoon niet als een idioot al die kommetjes door. Maar angstvallig die rem inknijpen doe ik eigenlijk al niet meer....

En het leuke, ik begin zelfs al mensen in te halen:)
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Hai,
Ben ook sinds twee jaar moeder en dit is mijn tiende fietsjaar.
Wel iets voorzichtiger geworden maar toch krijg ik een rush als ik iemand voor me zie rijden. Probeer dan toch in te halen ;) vaak lukt dat natuurlijk niet bij mannen maar gaat redelijk bij dames. Met een marathon ga ik helemaal los en probeer dan dames in te halen die ik voor me zie. Ben absoluut niet wedstrijdgericht maar dan is t net een computerspelletje hihi.
Bikeze!
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
Bettina
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: za 6 juni 2015, 05:54

Ik heb een 29er carbon hardtail, optimaal afgesteld en uitgevoerd op snelheid. Die gebruik ik voor mijn dagelijkse 42 km woon/ werkverkeer. Ik fiets daar graag snel mee, vooral op de lange rechte stukken waar dat geen enkel probleem is.
Ik fiets in het donker nooit zonder licht, heb altijd een helm op en handschoenen aan en negeer ook geen rode verkeerslichten.
Daarnaast heb ik een 26er.

Mijn 26er is helemaal afgestemd op sterk en stoer.
In tegenstelling tot de 29er past mijn 26er wel in mijn auto en gaat daarom altijd mee met vakantie of als ik een weekend weg ga.
Die bestemmingen zijn meestal bos (binnen Nederland), heuvelachtig (Eifel, Zwarte Woud) of bergachtig gebied (omgeving Garmisch of Oostenrijk) .
Dergelijke ritten zijn voor mij om van te genieten.
Overmoedig rijgedrag laat ik over aan anderen.
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Luc151 schreef:mijn vrouw zit er aan te denken om hier: http://www.allridemountainbike.nl/nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;
een clinic te gaan volgen.
Absoluut een aanrader! :-q
Gebruikersavatar
DirtAss
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 00:13
Mijn mountainbike: Cannondale prophet sl, cannondale scalpel
Contacteer:

Lin83 schreef:
Luc151 schreef:mijn vrouw zit er aan te denken om hier: http://www.allridemountainbike.nl/nieuws/" onclick="window.open(this.href);return false;
een clinic te gaan volgen.
Absoluut een aanrader! :-q
Nou Luc, zoals het ernaar uitziet ga ik vrijdag met je vrouw biken;)
I hope you're thirsty.
why!?
Cause you're thumb and ugly and I can do something about thirsty.

http://www.epping-art.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Nou Luc, zoals het ernaar uitziet ga ik vrijdag met je vrouw biken;)[/quote]

tja, het lijkt er op. ik hoop dat het weer een beetje wil mee werken. veel plezier vrijdag.
MTBIloveit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 15:35

Have fun!!
Laat je nog even weten want je er van vindt/vond?!
Gebruikersavatar
Lexje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 februari 2015, 22:43
Mijn mountainbike: Cube LTD Blackline

Hoe ik mijn mtb gebruik.....
Ik probeer om 3 a 4 keer per week op mijn fiets te zitten, meestal na mijn werk gelijk of in de avonduren en weekeinden.
Ik ben ook afhankelijk van oppas of ik frommel het tussen schooltijden in. En met een beetje plannen en hulp van omgeving lukt dit aardig.
Ik neem geen onnodige risico's, als ik twijfel dan doe ik het gewoon niet.
Misschien ook wel omdat ik 9 van de 10 keer alleen rijd.
Op vreemd terrein ben ik ook voorzichtiger dan in "mijn achtertuin" merk ik.
Maar probeer wel op mijn tempo mijn grenzen te verleggen en toch vaak in den vreemde te rijden.
Nu ook op regelmatige basis in het buitenland te vinden en dit bevalt mij heel goed. Goed voor zowel conditie als techniek.

Dus gewoon plezier hebben maar niet als een dolle ongecontroleerd rond banjeren.
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Heb gelukkig geen kinderen, maar ik gebruik de mtb voor een blokkie om.
Wat kleine trappetjes, plaatselijke mtb route..
Ik ben altijd voorzichtig maar das alleen omdat ik zelf niet dood hoef ;)
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

venom schreef:Heb gelukkig geen kinderen
Lekker tactvol richting TS :-q
venom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 264
Lid geworden op: wo 19 december 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Gazelle W2

Ach, ieder zn mening toch?
Peat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 25 april 2013, 09:19

Wat wordt er weinig gereageerd op het dames only stuk van het forum, jammer!

Maar goed, ik fiets nu 3 jaar en vind het lekker om rond te scheuren. Heb nog geen kinderen, dus ik weet niet wat voor invloed dat zou hebben op mijn rijstijl. Ik ben geen enorme held, dus échte obstakels neem ik voorzichtig, maar een mooi kombochtje of een kleine jump kan ik met volle vaart nemen. Ik fiets in de zomer 2x per week op de mtb en zit ook op de racefiets voor duurtrainingen en woon-werkverkeer. In de winter is het wat minder omdat het minder lang licht is en ik wel fulltime werk.. jammer haha. Af en toe een wedstrijdje tussendoor en verder gewoon zelf of met de club fietsen! Ik vind met vrouwen fietsen trouwens geen must, met heren fietsen lukt mij in ieder geval ook prima. Dus ik zou zelf niet echt behoefte hebben aan een vrouw-specifieke clinic of iets dergelijks. Clinics zijn wel handig, techniek oefenen is altijd fijn.
sister
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 12:40
Mijn mountainbike: bmc 29er

Ik heb nu sinds 1 Jr een mtb. Ik ben 54 jr. Jammer dat ik nooit eerder met deze sport kennis heb gemaakt. Het is zo lekker om Door de bossen te fietsen en op zn tijd te raggen :-). Van de natuur te genieten. 27 dec voor 't eerst een toer meegedaan. Wintertoer in Wageningen. Ik hoop dat ik dit jaar me technische rijden en snelheid kan opkrikken.geweldige buitensport !
Gebruikersavatar
SuzieQ
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 2 augustus 2012, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Fate 2015

Fiets zo'n 3 jaar, waarvan net een paar weken op een 29er! Als ik iets zou moeten zeggen over mijn stijl is het "met het koppie er bij". Heb geen kids, maar wel een goede baan waar ik m'n hoofd bij moet gebruiken en dat is ook precies de manier hoe ik fiets. Behouden waar het moet en hard waar het kan! 8)
Drees
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 21:01

Even dit topic nieuw leven inblazen.

Ja, heel herkenbaar hoor! Ben eigen baas en heb twee kids, dus ben dubbel voorzichtig in de afdalingen. Ik rijd bijna altijd alleen, ook als er vrijwel niemand in het bos te vinden is, dus dat is ook wel een reden om niet onderuit te gaan.

Mijn man sport veel minder en als we een keer samen gaan ben ik sneller en ik houd het langer vol. Alleen met afdalen is hij veel en veel sneller. Dus dan mag hij altijd voorop ;)
Plaats reactie