damesbroek, met of zonder galgen?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Ik MTB nog niet zo lang. Heb een damesbroek van Vermarc gekocht, zonder bovenstuk. Hij zit tnt prima. Nu heb ik met mijn man (die al jaren MTBt) een "discussie" over damesbroeken met of zonder galgen.

Zijn idee: -broek met galgen blijft beter zitten (al heb ik geen probleem met de mijne zonder galgen, volgens hem komt dat omdat hij nu nog vrij nieuw is....)
-Tailleband voel je niet met galgen.
-borst en rug stuk helpt tegen wind/kou.

Mijn idee: -Als je onderweg een keer moet plassen moet je je met galgen helemaal uitkleden = lastig. (hoe vaak gebeurt dat zegt hij...)
-Drukken die galgen niet op je borsten, zeker met een wat forsere boezem.

Ik ben dus benieuwd naar de ervaringen van andere dames.
hoogeveentje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 6 december 2012, 21:30

Ik heb altrijd een broek gehad met galgen,
ik vind het heerlijk zitten je hebt helemaaal geen last van de galgen
en het drukt niet op je boezem


Ik vind het gewoon goed en lekker zitten


Bij een losse broek denk ik dat het na een tijdje gaat zakken met
als gevolg dat je rug bloot komt denk ik
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

30° handwas in Robijn wol & fijn en niet centrifugeren. Dan blijft de pasvorm goed. :-q
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er bestaan ook broeken met galgen die tussen de boezem door gaan, voorbeeld Asos.

Hoe vaak gebeurt het nou dat je moet plassen, tja, afhankelijk van het weer toch wel soms 3x bij een 4uur durende rit.

Je zou ook nog een freeride broek kunnen kopen, geen galgen, maar een buitenbroek met rits en knoop waar de binnenbroek inhangt. Zit prima en zakt niet af.
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Bedankt voor jullie antwoorden.
Dat plassen is ook alleen een probleem als je midden in het bos staat. Ik zie het voor me, vriezend weer, veel kleren aan, alles uit trekken, enz...... Ik kom er al wel achter dat je ook wel eens langs een camping of rustpunt (wat een leuke, ideale locaties zijn dat btw.) komt waar een toilet aanwezig is.

De discussie ontstond omdat ik twijfel lid te worden van de fietsclub. Dan "moet" je een setje clubkleding aanschaffen maar de broek is alleen mogelijk met galgen.
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Ik moet eerlijk bekennen dat de broek met galgen tussen de boezem bij mij toch wel het lekkerst zit.
Ik heb deze ook van onze LBS i.v.m. clubfietsen. Ik vind het gewoon heel erg prettig dat als je een shirtje aan hebt welke een siliconen rand mist en dus een beetje opkruipt dit niet zo belemmerend is.
De twee winterbroeken welke ik heb, hebben galgen over de boezem en dat vind ik toch wel minder lekker zitten, maar zeker in de winter hebben deze met galgen dan nog steeds mijn voorkeur. En ik heb geen giga cupmaat, maar gewoon een B'tje.
Dus ik moet je man toch wel gelijk geven :tong
Creama
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 13:54

Haha, dat is goed voor zijn ego :-)
Ik zal toch eens zo'n broek passen, ik heb er nog nooit één aangehad....
Gebruikersavatar
hebin029
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 661
Lid geworden op: za 28 juli 2007, 16:28
Mijn mountainbike: Scott Scale 910, Rocky Mountain Element Team, GT Zaskar 1993, GT Zaskar LE 1995 en GT Zaskar 1997
Contacteer:

Ik heb dan wel een behoorlijke cupmast (D/E) maar heb ook de voorkeur voor bretels, ook al geen ze soms over de boezem heen. Van de 10 korte broeken, slechts 1 zonder bretels en deze heb ik daarom ook zelden aan, of ik zet er losse bretels op.
De fijnste bibshort is de damesbibshort van Assos T Fi.S5. Daarbij lopen de bretels niet over je boezem maar over je borstbeen.
Eerst doen, dan denken
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Er zijn ook damesbroeken met bretels die je heel makkelijk kunt losmaken bij een sanitaire stop. Dan hoef je niet je shirt (en evt. jack) uit te doen.

Bijvoorbeeld:
http://www.rose.nl/artikel/gore-bike-we ... aid:698738" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rose.nl/artikel/protective-f ... aid:629838" onclick="window.open(this.href);return false;

Maja, als je vastzit aan die clubkleding...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Reny
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 mei 2013, 20:15

Hier ook cupmaat c/d en het liefst de broeken met galgen. Ik ben nog ijverig op zoek naar een lange broek met galgen. Ik heb er eentje zonder maar dan fiets ik toch liever met beenstukken.
Ik heb trouwens wel een voorkeur voor shirts met een hele rits (dus van onder naar boven) voor het geval ik wel naar het toilet moet (wat gelukkig overigens zelden is, op de 4 uur misschien 1 keer, aan het begin)
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

RH+ heeft nu iets wat mij helemaal fijn lijkt :-q .
Nu ben ik nogal een koukleum en vooral het idee van een dichte rug-zijde vind ik top.
Binnenkort eens even kijken bij Bikezone, want ik moet wel even passen.

http://www.trentinobikewear.nl/product/ ... n-bibtight" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie