Girlz: wie zijn jullie?

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Plien schreef:Hallo,

Nog iemand die aan gestoken is met het MTB/fiets virus en zich graag even voor wil stellen.
Ik ben Paulien 34 jaar oud, moeder van 3 dochters en werkzaam als verpleegkundige in Purmerend. Sinds een jaar ben ik ook aan het mountainbiken en doe dat op een specialized era comp. Ik doe dit regelmatig in de omgeving van Vierhouten, heerlijk door de bossen crossen.
Ik vind geweldig om eindelijk eens te zien dat er toch veel meer vrouwen op een MTB zitten dan je zou verwachten.
Groetjes Paulien :-q
Ik weet niet waar je woonplaats is, maar je fietst in de omgeving van Vierhouten (gemeente Nunspeet). Als je het leuk vind om meer met andere vrouwen te fietsen, kan je je aansluiten bij tc de Volharding, de fietsclub uit Nunspeet. Daar zijn +/- 125 vrouwlijke leden. zie ook http://www.tcdevolharding.nl" target="_blank
Plien
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 12:55

Hoi Jerry?

Ik woon in Purmerend, maar omdat we een vakantiehuisje in Vierhouten hebben fiets ik daar het meeste op de mountainbike. Het is voor mij dus niet zo handig om lid te worden van een club, alhoewel mij dat erg leuk lijkt, zeker als er zoveel dames lid zijn. Maar toch bedankt voor je reactie.
Groetjes Paulien
Ellliieees.
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 maart 2009, 21:00

Ik ben ellis. ik ben nog best jong. ik ben pas 15 :-D
Ik ben gister begonnen met rijden. ik heb 18 KM gereden. in een uur.
ik ben wel vanplan om er mee door te gaan! ik vind het erg leuk :winkie:


Groetjeeeess.
meisje1989
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 7 april 2009, 20:30

Hey,
Leuk om te lezen dat er meer vrouwelijke mountainbikers zijn!
Ik zal me ook eens voorstellen: Ik ben 20 jaar en woon in Groningen. Ben studente aan de Pedagogische Academie. Op vakantie was ik altijd erg enthousiast over buitensporten, o.a. mountainbiken. En sinds een aantal maanden kwam het idee om een mountainbike aan te schaffen. Pas heb ik me dan ook aangemeld op dit forum en gister heb ik een mountainbike gekocht! :D
Ben van plan heel wat te gaan toeren door de bossen, wedstrijden lijkt me niets, ik ben meer van het recreatieve fietsen. ;)
Groetjes!
Bosprinses
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 21:28

Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw hier, reden genoeg om me voor te stellen. Ik ben 20 jaar, woon in Groningen/Vlagtwedde,
studeer Voeding&Dietetiek, fiets nu 2jaar ongeveer, hoorde altijd van alles over het forum dus ik dacht ik moet ook maar lid worden. Fietste altijd met de mannen, maar wil nou wel wat vaker met wat vrouwen fietsen.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

edit shiverer:
Marieke schreef: De meelezende heren willen we vriendelijk verzoeken reacties to the point te houden. One-liners, dooddoeners en seksistische reacties worden niet op prijsgesteld. Sterker nog, de moderators zullen hier streng tegen optreden en eventueel zelfs dergelijke berichten verwijderen.

Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Graag wil ik de vrouwen uit Groningen e.o. even wijzen op de Noordelijke ATB Club en Bikepark Groningen. Bij de Noordelijke ATB Club wordt elke zondag ochtend 10.00u en woensdagavond training gegeven (crosscountry) tevens is het bikepark op de kardinge heuvel vrij toegankelijk en worden er hier ook wedstrijden (fourcross) georganiseerd.

NAC:
Training 10.00u Zondag ochtend AH in Roden (gezamenlijk uit Groningen opfietsen: 9.15u bij Cycle Trend
Trainining 19.00u Woensdagavond Norgerberg, Langeloërduinen (geza...opfietsen: 18.15u Cycle Trend
http://www.atbnoord.nl" target="_blank
Bikepark Groningen:
3 Oktober NK Fourcross (als je niet zelf rijd..zeker een aanrader om te komen kijken..)
http://www.bikepark.nl" target="_blank

Er zijn bij de NAC al een aantal actieve dames lid en hoe meer hoe beter, tevens erg gezellig ook meerdere jongeren (20-35) aanwezig.. een aanrader..

gr. Rinse
kiki-contessa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 09:36
Mijn mountainbike: ktm maggie may 2011

Hai

stukken makkelijk dit topic dan er 1 apart te moeten openen om me voor te stellen.

ik fiets al vele jaren en heb 12 jaar geleden mijn eerste mountainbike gekocht (na die ingewisseld te hebben voor de racefiets waar ik altijd op reed). Dit is was een nieuwe giant atx 850 en deze heb ik nog. Jaren later een specialized hardrock gekocht en tevens die heb ik nog en gebruik ik meestal als ik met mijn dochtertje ga fietsen.

voor de rest vorige week een scott contessa 2008 carbon gekocht en dat wordt en is mijn pronkstukje. Van het weekend er al lekker op gereden in zwolle bij een vriend en tja dat is toch wel een heel groot verschil met de andere twee bike's. Nog een paar aanpassingen aan de bike maken in de toekomst (de nieuwe conti's zijn in ieder geval al besteld)

Voor de rest ben ik mama van een dochter die ook een mountainbike virus heeft opgelopen (nieuw soort griep is dat alleen kom je er niet meer vanaf heb ik begrepen uit betrouwbare bronnen) en ik heb voor haar een nieuwe specialized hotrock gekocht waar ze met moeite nog vanaf is te krijgen. Voor de rest staat er een opknap trek (tuurlijk met rock shox voordemper en alles erop) nog op haar te wachten voor als haar korte beentjes iets langer zijn geworden.

Voor de rest woon ik in purmerend maar ben zeer mobiel met de auto en dus vaak door nederland heen te vinden. In de toekomst zullen er nog wel meer bike's op mijn naam komen te staan gezien ik het een zeer leuke hobby vind
Mauve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 11 september 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Ideal Boommax 7005

Hey, ik ben Mauve, 25 jaar en sinds vorige week de knoop doorgehakt om deze tak van sport te doen. Gewoon fietsen (zo noem ik het maar even) doe ik al veel, wandelen en in de sportschool ben ik ook geregeld te vinden.

Sinds gister ben ik eigenaar van mijn gloednieuwe mountainbike... en het is ook wel leuk om op deze manier te shoppen want ik heb me goed kunnen uitleven in de accessoires en dergelijke :-D
Zelf zie ik me als recreatieve rijder, dus XC en geen wedstrijden. Eerst maar eens tactieken leren en m'n uithoudingsvermogen opschroeven.

Kort nog wat over mezelf; ik werk als landschapsontwerper fulltime, woon in Noord-Brabant, geniet van het leven en de mooie momenten met vrienden.

Ciao, Mauve
Lachen is gezond
Nirak81
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 7 september 2009, 17:37
Mijn mountainbike: Cannondale Feminine F3 & oude Trek

Hi all, ik ben Karin, 28 jaar jong, heb 10 jaar geleden m'n eerste mtb gekocht, een Trek. Toen voornamelijk over de weg en gebruikt voor woon-school/werk verkeer. Paar weken geleden de fiets op laten lappen en er inmiddels ook het bos mee ingeweest.

Ben wel op zoek naar een andere mtb, want deze zit toch niet helemaal lekker als je er echt intensief mee gaat fietsen ben ik achter.

@ Mauve: landschapsontwerper klinkt mega interessant, maar wat is het precies?
Rafelraafje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 juni 2008, 20:22

Hoii,
Ik ben Rafel, 21 jaar en kom uit omgeving Rotterdam ;) Mijn vorige mtb is helaas gejat en dus moest ik op zoek naar een nieuwe. Op mijn zoektocht naar info (omdat ik toch eens wat serieuzer naar de mogelijkheden wilde kijken) kwam ik dit forum tegen ;)
Sinds gister heb ik dus een nieuwe mtb en ik moet nog n beetje aan m wennen (mis stiekem nog steeds wel mn oudje hoor :$). Maar deze is supermooi en ik moet gewoon even geduldig leren omgaan met de juiste instellingen enz (A) Ik gebruik m vooral om dagelijks mee naar mn werk/opleiding te rijden, omdat ik het daar momenteel erg druk mee heb en er dus weinig tijd overblijft om een lekker tochtje te maken door het bos oid. Maar ik moet eens gaan kijken naar leuke routes id buurt, ik moet er gewoon tijd voor maken toch ;)
MvB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 10:13

Ik heb me vanmorgen voorgesteld in het beginnershoekje. Maar ook op het damestopic wil ik me even voorstellen.
Ik ben Mirjam, 27 jaar en woon in Rheden. Ik gebruik de mtb van mijn man om te kijken of ik het ook blijvend een leuke sport vind. Maar ik ben bang van wel :-)
Ik ben mama van 2 kindjes en werk parttime. Druk genoeg dus. Maar met de Posbank vlakbij en de lange zomeravonden genoeg tijd om 's avonds af en toe eens op de fiets te stappen.
romaira
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 augustus 2010, 17:32

hai meiden

Ook ik zal me even netjes voorstellen,
mijn naam is dus romaira , woon in Arnhem , ben 29 lentes jong , getrouwd en mama van een zoontje van 1,5 !
Vorig jaar is manlief begonnen met mountainbiken en tja dan word je toch wel een beetje aangestoken:D
dus toen ik voor 6 weken terug besloot dat alle overtollige kilo's toch maar moesten verdwijnen , hebben we maar gelijk een fietsje voor mij gekocht en sinds dien fiets ik 3x per week , ene keer op de weg andere keer in het bos .
Vind het helemaal geweldig om lekker los te gaan in het bos , ben daarna ook goed gesloopt maar hee je hoort mij niet klagen :D
Suussie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 7 mei 2010, 22:26
Mijn mountainbike: van Tuyl TICA

Hi Girlz, ik ben Suussie ofwel Suzette. Woon in de omgeving Utrecht. Ben 31 jaar en moeder van 3 zoontjes, een 2ling van bijna 9 en een kleine man van bijna 2. Getrouwd en werk partime als administratief medewerkster. Ik fiets al een geruime tijd maar wel met tussenstoppen. Ben fanatiek schaatster geweest (hardrijden) en trainster van een marathonploeg. Na de geboorte van ons jongste zoontje, het sporten weer een beetje aan het oppakken. Samen met mijn man (DSC1993) lekker aan het trappen en aan het hardlopen. Pas heerlijk op Texel uitgeleefd op het mountainbike parcours. Mijn man heeft zelf een bike voor mij opgebouwd want dit is een hobby van hem. Het frame is een van Tuyl Tica. Erg blij mee!!! Wij rijden eigenlijk overal en nergens. Zo nu en dan aan de kant van Bergschenhoek of rond de Rottemeren, gewoon op de weg of op de berg. Of je vind ons bij Amerongen, Doorn die kant uit. Ik woon in de buurt van Nieuwegein dus daar die berg ook nog eens uitproberen! Meiden allemaal veel plezier met deze hobby en gegroet...
Beoordeel wat er gezegd is, niet wie het gezegd heeft...
MvB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 28 juli 2010, 10:13

Romaira, waar fiets jij in het bos?
Plaats reactie