Op zoek naar een nieuwe fietsbroek maar wellke!!

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
Net
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 19 juli 2011, 14:14
Mijn mountainbike: Cannondale M700 1993, Cannondale Trail SL1 2012 s

Ben op zoek naar een nieuwe fietsbroek maar welke!!.

Zelf heb ik wel een selectie gemaakt maar heb er maar 1 nodig :winkie:. Ik heb er 2 met bretels en twee zonder bretels geselecteerd:

Castelli Palmares Due Bibshort met kiss 3 zeem
Castelli Principess short met progretto X2 air zeem (zonder bretels)
Ultima Power 2 Bibshort Flexpad next zeem
Ultima dames uu-line 2/3 met novanta aero red zeem (zonder bretels)

Heeft iemand hier ervaring mee of welke zou je aanbevelen met of zonder bretels en waarom.

Ben heel benieuwd, fiets nu op een onbekende fietsbroek met een zeem welke de demping van een watje heeft :winkie:
Dennis81
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 17 december 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Canyon nerve 29

Mijn vriendin heb een castelli palmares. En is daar zeer te spreken over.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Zelf rijd ik met maloja, zonder bretels. Een van de fijnste zemen. Ultima vond ik nooit fijn. Castelli wel, maar volgens mij met een vrij dun zeem. Maloja heeft de kussentjes de juiste plaatsen. En is niet te warm. En met fietsbroeken is het helaas zo dat een duurder model altijd beter is.....
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

http://www.vaude.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Uitgebreid dames assortiment, zeer hoge kwaliteit.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nadine35
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 2 april 2013, 12:34

ernies schreef:Zelf rijd ik met maloja, zonder bretels. Een van de fijnste zemen. Ultima vond ik nooit fijn. Castelli wel, maar volgens mij met een vrij dun zeem. Maloja heeft de kussentjes de juiste plaatsen. En is niet te warm. En met fietsbroeken is het helaas zo dat een duurder model altijd beter is.....
Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is. Ik heb een malojabroek geprobeerd en vond de zeem helemaal niks.

Ik heb zelf een Gore waar ik erg over te spreken ben qua zeem. Wel jammer dat de belettering na een aantal maanden er al af was. Maar hij zit heerlijk (de Contest). En ik heb een Pearl Izumi (Quest), met een hele simpele zeem maar wel een zeer comfortabele pasvorm.
Ik had een duurdere Pear Izumi aan met een fantastische zeem (de Symphony volgens mij) maar ik zat daar tussen 2 maten in.
Ik heb ook een Castelli aangehad, die zat bij mij niet mooi bij het kruis.

Als eerste broek had ik een Rogelli en zo'n B-merk kan ik persoonlijk niet aanraden. Ik merk wel duidelijk verschil met de A-merken, vooral qua pasvorm.

Tenslotte zou ik als vrouw altijd een broek zonder bretels doen als je van plan bent langere stukken te gaan fietsen. Het gedoe met die bretels als je moet plassen...

Conclusie: een broek is super persoonlijk en je kunt het beste naar een winkel met een uitgebreid assortiment gaan en verschillende merken en modellen testen.
Groentje wat betreft biken
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Al eens naar Sugoi gekeken? http://www.sugoi.com/gbr/bike/women/shorts-bibs.html" onclick="window.open(this.href);return false; Naar wat ik begreep van de dames waar ik oa. mee in de Ardennen was zitten deze broeken heerlijk. (en stiekem geven ze nog een goede vorm ook :wink: )
◼︎ Go round the outside.
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

@Nadine: tegenwoordig hebben de Gore broeken met bretels een rits rondom je middel en bij Assos zit er een gesp aan de voorkant. Volgens mij is het nog steeds onhandig maar misschien wel een vooruitgang.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

X2 zeem is beter als de Kiss3 zeem.
Ik rij zelf met de X2 zeem in mijn bibshort en dat is een heel fijn zeem om mee te rijden
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Net
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 19 juli 2011, 14:14
Mijn mountainbike: Cannondale M700 1993, Cannondale Trail SL1 2012 s

Geweldig deze reactie ik lees dat er nog een aantal merken zijn die ik nader ga bekijken en ga passen.
Veel mensen zweren bij assos maar dat is in verhouding wel heel veel geld ten opzichte van de fietsbroeken die ik op het oog heb en nog een paar merken welke jullie aanraden maar het moet ook geen broek met zeem zijn waar ik naar een week al zeg dit is een miskoop. Nu nog een hele grote fietsshop zoeken die een uitgebreid gamma aan broeken heeft.
Woon zelf in brabant.
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Vorig jaar heb ik gewoon eens op de gok een Rose fietsbroek voor 15 euro gekocht. De zeem zit echt prima. Duurzaamheid kan ik niet veel over zeggen, want heb 'm hooguit 5 keer gedragen/gewassen (simpelweg omdat ik niet heel vaak op de xc'er of racefiets zit).

Wellicht kan Hopmans in Bergen op Zoom je helpen (afhankelijk van welke kant in Brabant je woont), die hebben echt super veel!
Irene
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 23:45
Mijn mountainbike: Een mooie blauwe Trek

Wat betreft bretels en lange tochten, ik vind bretels lekkerder zitten, aangezien je geen elastiek om je middel hebt, en je zeem blijft beter op de goede plek (tenzij je het touwtje dus strak trekt maar dat zit weer niet lekker in je buik). Als je naar het toilet moet, kun je de Assos bretel wel gemakkelijk uittrekken (over je helm heen is zelfs geen probleem) alleen weer aan zonder je shirt uit te trekken is nogal lastig aangezien je hem dan midden over je rug moet krijgen en bij je nek weer uit je shirt. De Assos bretel zit wel heel lekker, aangezien hij midden over je buik loopt. Een broek met gewone bretels is gemakkelijker weer aan te krijgen zonder je shirt uit te doen, aangezien je dan de bretels alleen maar door je mouwen hoeft te proppen en dat is toch gemakkelijker. (Bretels dus wel boven je thermo met lange mouwen als je die aan hebt :) )
Wat zeem betreft ben ik nog steeds op zoek naar de perfecte zeem. Wat ik belangrijk vind bij het uitzoeken van een broek, is om te kijken of de zeem breed genoeg is (anders zit je snel op de randjes als hij een beetje beweegt) en dat de broek van die antislip randjes heeft aan de pijpen, anders kruipt hij omhoog.
Net
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: di 19 juli 2011, 14:14
Mijn mountainbike: Cannondale M700 1993, Cannondale Trail SL1 2012 s

Ben eruit het is de ultima uu- 2 line zonder de bretels geworden had wel bretels gewild maar deze broek zit als een 2de huid en geen elastiek om je buik maar een band wat je dus niet voel zitten de stof geeft compressie wat aangenaam aanvoelt. Zo nu maar weer de bike op en bedankt allemaal voor jullie informatie.:-)
Plaats reactie