Idioot raggen of lekker blokje om...wat doen jullie op de mt

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Koban schreef: ma 13 september 2021, 10:32 Idioot raggen doe ik niet meer aan. Lekker blokje om en je zelf geregeld proberen uit te dagen.

PR’s en KOM’s doen mij persoonlijk niet veel meer. Aantal jaar geleden een ongeluk gehad (niet fiets gerelateerd), maar toch veel impact gehad. Toen ik naar mijn revalidatie het mountainbiken weer wilde oppakken. Als het steil naar benden ging of een simpele drop blokkeerde ik. Best frustrerend was/is dat. Eerste jaar was het geen mountainbiken, maar boswielrennen, maar ik was weer bezig. Opgegeven moment pakte ik routes als Mook en Groesbeek op en zocht ik de leuke stukken hier in het bos weerop :wink:

Afgelopen twee jaar aantal clinics gedaan en weer langzaam mijn grenzen aan het verlegen. Drops ontwijk ik niet meer zo snel en jumpjes zijn weer leuk om te doen. Als het echt steil en technisch naar beneden gaat wil ik nog wel eens blokkeren. Daarvoor heb ik hier in het Riechswald wel paar leuke stukken om te oefenen. En soms is het afstappen en dan volgende keer beter. En als het lukt is het weer zo iets van YES …. Volgend jaar weer aantal clinics volgen. Zoals een bikepark en enduro clinic.

Ik kan een heel verhaal typen maar deze komt precies overeen met mijn manier van fietsen dus ik sluit me aan bij Koban. :-q 8) 8) 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heb in 2006 mijn fietscomputer van mij fiets afgehaald,heb geen strava,en hou op mijn telefoon(in mijn shirt) alleen achteraf mijn kilometers bij,maar 'raggen' tegen mezelf doe ik nog steeds😁. Dat ik na een blessure op bepaalde momenten blokkeer, dat herken ik wel. Mijn methode is hiervoor om het probleem waar mogelijk stapsgewijs aan te gaan en zolang ik me er niet zeker bij voel het niet te proberen. Beter een deuk in mijn ego dan in mijn lichaam😅. Tot nu toe heb ik al mijn blokkades na verloop van tijd kunnen overwinnen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Zelf zit ik al op de MTB sinds 2000 en ik ben echt van het doorraggen. En sinds nog veel eerder vorige eeuw zit ik op de racefiets en dat vind ik erg leuk en afwisselend om samen met het MTB'en te combineren (nee, ben geen zgn boswielrenner :-D ).

Enfin, vorig jaar heb ik mijn vrouw een hele mooie Bianchi Magma cadeau gedaan. We hadden een jaar eerder in Zweden samen met het gezin op de MTB gezeten en daar had ze het MTB virus opgepakt. Wij wonen in het Gooi en daar mag je nog gewoon lekker op de heide fietsen en mijn vrouw is echt van de 'coffee rides' op de MTB. Samen rijden (ze rijdt echt voor de gezelligheid samen met mij en nooit alleen) betekent dus altijd een stop bij een restaurantje of een coffe to-go stop :tong

Wij hebben drie kinderen en onze middelste (18jr) is wedstrijd schaatster en rijdt momenteel semi professioneel bij een ploeg. Daar zij zo'n beetje dezelfde lengte als mijn vrouw heeft pikt ze ook af en toe de MTB van mijn vrouw in en gaan we samen rijden. Laatst reden we samen een keer op Amerongen en toen we het tweede rondje in gingen riep ik "ga jij maar voorop". Zelf ben ik 50 jaar en heb ik een zeer rijke fietshistorie en ben nog echt wel goed fit, maar het stokje is over gedragen :-D - op de vele klimmetjes, maar vooral de 'langere' klimmen op Amerongen en Leersum moest ik echt flink doorpezen om mijn dochter überhaupt bij te houden. Geweldig !!! :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vroegah , ja snel, sneller, snelst zijn , en dan de welbekende oogkleppen op , nu lekker genieten van de natuur , en de trail's , " jagen op de trail's " heb ik ingeruild voor genieten , daar speelt ook de leeftijd in mee :-D , de vrouw had dat ook , heeft dat ook : "jagen" , maar dat is meer achter mij aan :D

Kortom soms is er de neiging om hard te gaan , ook wel op zijn tijd lekker ,maar meestal een lekker stevig tempo genieten van de natuur , nu is natuurlijk bij de 1 een stevige tempo , idioot raggen, en bij de ander , genieten :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie