Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

rossi schreef:Wat de route zelf betreft. Ik vind dat er soms echt belachelijke stukken in zitten. Die kort ik dan ook af. Hadden ze beter weg kunnen laten. Een opsomming:

- Oversteekpunt in Munstergeleen richting beklimming Daniken. Sturen ze je even een blokje om om een of ander tractorspoor te volgen om vervolgens via een verharde weg weer hetzelfde uit te komen als wanneer je rechtdoor was gegaan.

- Stuk richting Neerbeek. Bij oversteekpunt houdt ik links, links aan. Is alleen maar verhard, soort van extra verlenging. Voegt echt niets toe.

- Puth. Na klim vanuit omgeving Schinnen sturen ze je weer een of ander onverhard pad op om vervolgens verhard terug te rijden door hoofdstraat Puth. Beter om na klim fietspad rechtdoor te volgen.
Ik heb begrepen dat deze stukken extra aangelegd zijn om in de gemeenten opstap plekken voor de route te creeren. Deze gemeenten betalen waarschijnlijk ook mee voor het onderhoud/aanleg. :bier:
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ruutjer schreef:
rossi schreef:Wat de route zelf betreft. Ik vind dat er soms echt belachelijke stukken in zitten. Die kort ik dan ook af. Hadden ze beter weg kunnen laten. Een opsomming:

- Oversteekpunt in Munstergeleen richting beklimming Daniken. Sturen ze je even een blokje om om een of ander tractorspoor te volgen om vervolgens via een verharde weg weer hetzelfde uit te komen als wanneer je rechtdoor was gegaan.

- Stuk richting Neerbeek. Bij oversteekpunt houdt ik links, links aan. Is alleen maar verhard, soort van extra verlenging. Voegt echt niets toe.

- Puth. Na klim vanuit omgeving Schinnen sturen ze je weer een of ander onverhard pad op om vervolgens verhard terug te rijden door hoofdstraat Puth. Beter om na klim fietspad rechtdoor te volgen.
Ik heb begrepen dat deze stukken extra aangelegd zijn om in de gemeenten opstap plekken voor de route te creeren. Deze gemeenten betalen waarschijnlijk ook mee voor het onderhoud/aanleg. :bier:
Klopt. In Beek is geloof ik een opstappunt. Laat ik het dan zo zeggen. We zijn vrij om de route af te korten. Gisteren de route gefietst. Wat een drukte. Geloof dat ik wel 6 andere mountainbikers tegen ben gekomen, waarvan 1 rennend met de fiets aan de hand, en 3 die de route andersom fietsten. Goed te zien dat de route veel gebruikt wordt. Lagen alleen grote takken in afdaling na oversteekpunt doorgaande weg Spaubeek. Lagen me iets te toevallig in het midden van het pad, jammer! Verder was er goed gesnoeid op de Windraak waardoor je niet weer aan de zijkant van het veld hoeft te fietsen. Chapeau!
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Dat is idd een goeie zaak, hoe meer er gefietst word deste beter je kunt zien dat er vraag is naar een goede vaste route. Wat betreft de taken/bomen, dat blijft een oneindig probleem. Op alle mtb routes kom je dit tegen. Je kunt er maar een ding aan doen :-{ en dat is afstappen en even opruimen, zo kunnen de bikers die volgen veilig doorfietsen :D
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Heeft er iemand een gps van de route met wat leuke stukjes in Daniken en/of Schinnen? Ben sinds vandaag in het bezit van een Garmin (te leen) en wil eens gaan uitproberen hoe het werkt. Officiele route heb ik er al op staan, maar ik zou het leuk vinden wat leuke stukjes eraan toe te voegen die nu worden overgeslagen. Natuurlijk kan ik die zelf zoeken, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden.

Heb alle pagina's overigens nog eens doorgenomen en het lijkt mij ook leuker om de holle weg af te dalen in plaats van omhoog te fietsen bij Daniken. Alleen vervelend dat je dan grote kans hebt fietsers tegen te komen die hem omhoog fietsen. Dit had ik afgelopen woensdag. Ik kwam omhoog en drie bikers omlaag. Is voor niemand prettig. Je moet toch immers weer inhouden. Zeker aangezien ik op het smalste stuk was in de beklimming.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Heb hier een deel van de route met alternatieven rondom spaubeek staan, mis hier wel het windraak kolleberg stuk.



Volgens mij kun je van strave niet downloaden, wel van garmin connect.
Laatst gewijzigd door Gerrie Visser op ma 1 juni 2015, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Gerrie Visser schreef:Heb hier een deel van de route met alternatieven rondom spaubeek staan, mis hier wel het windraak kolleberg stuk.

http://app.strava.com/rides/18924335" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens mij kun je van strave niet downloaden, wel van garmin connect.
http://connect.garmin.com/course/1952454" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Gerie, nu weet ik wie je bent :wink: :tong
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Bedankt. Hoop dat ik mijn GPS aan het werken krijg. Ben nu nog kaarten aan het installeren. Dan zal ik ook eens iets op Strava gaan posten.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Ruutjer schreef:
Hey Gerie, nu weet ik wie je bent :wink: :tong
Oh nee, ben betrapt :o
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Vanmorgen de route gefietst. Ben momenteel bezig de route nog iets leuker te maken door wat mooie stukken eraan toe te voegen (Daniken en Geleenbeekdal / Stammenderbos). In Daniken een leuke afdaling gevonden, kwam er alleen wat laat achter dat er een flinke jump inzat. Geen pretje met een hardtail. Wel goed geland, dat dan weer wel. Daarnaast is het in het Geleenbeekdal mooi fietsen, wordt in de vaste route helemaal overgeslagen. Hier heb ik overigens een vraag over. Kwam het volgende plaatje tegen in het Geleenbeekdal. Iets van een oude route ofzo? Heb maar één bordje gevonden. Zodra wat meer finetuning heeft plaatsgevonden zal ik een gps track plaatsen.

http://www.pinkbike.com/photo/8668672/
Laatst gewijzigd door rossi op zo 16 september 2012, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

@ Rossi: Ik ken het gedeelte (de afdaling) waarschijnlijk. Als je die bult hard pakt dan word je al vanzelf gelanceerd :-q Als ik het goed heb ligt hij na de eerste klim in danikke :wink:. Wat betreft het paaltje: Er staan het en der wat verdwaalde palen van een oude mtb route, in stammender bos staat er ook ergens eentje..... :roll:
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

@ Ruutjer. Ik denk dat we het inderdaad over dezelfde afdaling hebben. De bult zag ik niet aankomen dus werd ik flink gelanceerd :)

Heeft er iemand overigens interesse om volgende week 's avonds de route samen te fietsen? Weet dat er via facebook iets van een club is, maar heb zelf geen facebook. Probeer mijn online zichtbaarheid tot een minimum te beperken. Vrijdagavond is lastig, overige dagen kan geregeld worden.

Ga waarschijnlijk ook a.s. zondag, maar zal dan al rond 7.30u (centrum Sittard) op de fiets zitten. Weet niet of er dan al veel geinteresseerden zijn. Heb dan ook maar beperkt tijd, dus doorfietsen (>20 km/u gemiddeld).
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

@rossi: Je kunt je op Fb ook afschermen zodat niemand je gegevens kan zien/vinden. Ik heb zelf deze groep aangemaakt en moet zeggen dat het erg goed loopt. Helaas moet ik morgen ook alleen gaan fietsen maar 07:30 is mij toch echt wat te vroeg :-{ Denk dat ik trouwens ook richting brunssum/ tervernerheide ga :winkie:
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Nu tweede week op rij deze route gefietst...een erg leuke route met veel afwisseling. In vergelijking met de jaarlijkse tocht van Puth denk ik wel dat veel leuke stukken overgeslagen worden. Dus een GPS bestandje met leuke alternatieven lijkt me wel leuk :-q

Een van de ruigste paden vind ik die vlakbij de Grijzegrubben (als je richting station van Spaubeek gaat)...
Verder in het Danikerbos als je helemaal boven bent zou je ergens een afdaling moeten krijgen, echter geen bordjes gezien, dus uiteindelijk ga ik daar via een soort van boomstamtrapjes slingerend omlaag. Dit is erg leuk :D

Er zijn echter 2 plaatsen in de route die me niet lukken :oops: ...(gelukkig ben ik niet de enige):
1. De klim langs de trap in het 'Vrouwenbosch'... van alles geprobeerd, klein verzet en souplesse, iets zwaarder trappen en vaart maken om omhoog te komen...echter bij het steilste stuk verlies ik de grip...zijn er nog tips over hoe je die het beste kunt pakken ?
2. Na Puth, als je het bos in rijd richting Windraak....als je het bos in rijd meteen steil rechts omhoog en dan op een gegeven moment krijg je een steil klimmetje naar links... probleem is dat je niet echt vaart kunt maken daar...dus ook afstappen :(

Ik pik de route meestal op bij Grijzegrubben of in Windraak...woon zelf in Heerlerheide, dus als iemand een keer een rondje wil doen op zondagmorgen :D houd ik me aanbevolen...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

met je sterretje in je zadel zeggen ze dan! :lol:

Echt uiterst vooraan op het puntje van je zadel gaan zitten met gebogen ellebogen en flink druk op voor- en achterwiel houden. En verder baart oefening natuurlijk kunst.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

:D Haha...ja inderdaad...maar met deze heb ik toch moeite :evil: en ik kom toch echt wel overal boven normaliter...maar de aanhouder wint, volgende keer weer proberen
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie