Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Aangezien er sinds een aantal maanden een nieuwe vaste route in Sittard/Geleen e.o. is leek het me wel gepast om een let’s ride voor deze route/omgeving te maken. :D
Voor mij is dit sowieso een mijn vaste trainingsrondje geworden en ben dus regelmatig te vinden op deze route. Misschien dat er nog meer bikers uit omgeving Sittard Geleen (of natuurlijk van daarbuiten) zijn die het leuk vinden om samen te gaan bike. :-q

Grtzzzz
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Zal ook maar meteen de aftrap doen.... Vanmiddag om 14:00 rondje Windraak, we vertrekken onder aan de Windraak bij de bushalte. Het beloofd een nat ritje te worden :tong Laat wel even weten als je nog mee wil gaan..... :-q
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Leuk...hou ik deze in de gaten, ga zelf meestal op zondagochtend. Ben benieuwd hoe jullie rit van vandaag verloopt, zondag was al modderig met name bij Windraak. Flink moeten poetsen toen ik thuis kwam...dus zal nu veeeeel erger zijn...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Beestachtig was het :-{ Veel stukken waren slecht begaanbaar door de modder, je wiel slipt bergop voldurend door. Misschien dat we zondag ook gaan. dit hangt een beetje van het weer af want als het goed is ga ik liever naar brunssum.... :-q
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

Waarom verkies je bij goed weer Brunssum boven Windraak?
Hoe is het gesteld met de vermiste bordjes......nog altijd spoorloos?
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Ruutjer schreef:Beestachtig was het :-{ Veel stukken waren slecht begaanbaar door de modder, je wiel slipt bergop voldurend door. Misschien dat we zondag ook gaan. dit hangt een beetje van het weer af want als het goed is ga ik liever naar brunssum.... :-q
Ik fiets de windraak route toch wel regelmatig (1 keer per week) en had dit weekend wel zin om route 1&2 te gaan fietsen. Maar als het (erg) slecht weer is blijf ik liever kort bij huis. De windraak route ligt zowat in m'n achtertuin dus is snel ff gepakt.... :-q
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

Hey Ruutjer!
Deze ga ik zeker in de gaten houden! ik heb de route afgelopen week gedaan en was idd erg glibberig.Het gras bergop bij sittard heb ik zelfs een complete vastloper gehad dankzij het doorslippen. Er zat zoveel plakkerige modder tussen mijn frame en mijn wiel dat ik niet meer kon trappen.

Ik sluit zeker eens aan :-q
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

Deze route stond gisteren beschreven in het LD.
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

@Reneke, Ben zondag ook nog geweest en het is echt een smeerboel! Maar ondanks dat i shet toch een hele mooie route. We moeten snel maar eens een keertje gaan bike met een groepje van het forum :-q Lijkt me leuk.
Hoe is het trouwens met je knie? staat me bij dat je geblesseert was :~
houbi schreef:Deze route stond gisteren beschreven in het LD.
Stond idd iets in de krant maar heb het nog niet kunnen lezen :-{ Scheen deze keer wel positief te zijn....
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Ik zal ook hier maar eens meelezen dan. Zodra me vork weer volledig functioneel is zal ik dan een keer samen met anderen dit rondje rijden. Is weer wat anders dan (bijna) altijd alleen.
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

hey Ruutjer.
Ik zit idd met mijn knie. Ik heb afgelopen week een mri scan gehad en ik moet vrijdag voor de uitslag.
Ik heb er idd nog veel last van dus ik ben benieuwd naar de uitslag.
Ik hoop dat het wel meevalt zodat ik dit jaar eens goed kan gaan biken.
ik laat wel iets horen.
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Gistermorgen een uurtje gaan hardlopen in Danikken. De trail langs de steenfabriek loop ik dan ook altijd, die holle weg die op het eind die lekkere steile drassige klim heeft. (als afdaling is 'ie leuker). Een leuke afwisseling is het dan om hier en daar wat flinke takken van de trail te verwijderen. Op een stuk van ongeveer 300 mtr. flink wat takken geruimd.

Kom ik er vanmiddag weer met de hond, ligt alles weer vol, op exact dezelfde plekken als gister! :evil: En sommige takken waren meer kleine boompjes die je niet zomaar even uit de berm raapt. Dus nu heb ik ze dan ook maar wat grondiger "geruimd". Dat wil zeggen, ze zo ver mogelijk de berm ingeslingerd en de wat grotere exemplaren (hopelijk) ver genoeg weggesleept zodat "saboteurs" er geen zin in hebben om zo ver te moeten lopen.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Dat is voor mij het eerste stuk van de route. Bijna iedere keer als ik daar kom ligt dat stuk inderdaad vol met stukken boom. Een tijd terug zelfs een complete stam, steeds zoveel mogelijk zo ver mogelijk weg ruimen inderdaad. Ik denk dat we dat ook nog wel even regelmatig aan het doen komen.
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Ruutjer
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 27 september 2011, 13:41
Mijn mountainbike: Sunn Tox Single Speed
Contacteer:

Herkenbaar probleem... Bijna iedere keer dat ik de route fiets ligt het weer vol (ff volhouden en kijken wie de langste adem heeft :-q )
Bij het de lus van Neerbeek naar Klein Genhout (vlak voor het stijle bergje langs de trap)lag het laatst ook al bezaaid met bomen en takken :-{ Ach jah, t houd je van de straat :wink:
Menke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 10:18
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Zo vandaag voor het eerst de Windraak route gefietst .
Tja en wat moeten wij daarover schrijven :~ .
Vind persoonlijk dat ze alle (veel) leuke stukken links laten liggen.
Zal waarschijnlijk bewust gedaan zijn om overbevolking tegen te gaan.
Gezien de slijksporen wordt deze route dan ook druk befietst.
Heb nu wel 2 stukjes gefietst die in mijn eigen route worden opgenomen.
Zo zie je maar dat af en toe nog een nieuw stukje kan ontdekken.
Het is altijd goed voor de gemeente Sittard/Geleen om een vaste route te hebben :-q .
Het zet je toch op de kaart, maar had wel iets zwaarder kunnen zijn naar mijn idee.
Ik blijf toch bij mijn eigen route :-D
Plaats reactie