Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

En wat is je eigen route.............?
Wil ik ook wel, een eigen route!! :wink:
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

houbi schreef:En wat is je eigen route.............?
Wil ik ook wel, een eigen route!! :wink:

Heb jij dan niet zo'n grote achtertuin dat je een eigen route hebt?
Ik ben zelf op mijn tuin uitgekeken dus ik zit tegenwoordig op de windraak route :D
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
Menke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 10:18
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ja wat is mijn route :-D .
Stuk windraak, en daarna pak ik gedeeltes op van de toertocht route Hel van Zuid Limburg :-D .
Georganiseerd door de mannen van Puth TWC Bergop :-q .
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Iemand morgen tijd en zin in een rondje?
Live life on the edge, the view is much better there!
Monati
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 10:56
Mijn mountainbike: Giant XTC 0 29er 2012

Ik fiets ook regelmatig de windraak route of een deel er van.
Hij loopt vlak langs mijn huis, dus lekker makkelijk.
Vandaag ook 20 km ervan gefietst, op het stuk kollenberg waren weer
bordjes weg of dubbel geklapt. Met dank aan stichting behoud kollenberg.
Van mij geen donaties meer.........
Trof een echtpaar ergens boven op de kollenberg, noemde zich "man met de zwarte hoed".
Hij had ook geholpen de route uit te zetten.
Nu waren ze bezig om de paaltjes te zoeken en bordjes terug te plaatsen of te herstellen.
Echt super top van die mensen. Als ze dit lezen......heel erg bedankt.
Dat moest ik even melden.
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Gisteravond geweest nightbiken op de windraak route met harmen en ik moet zeggen dat het echt leuk was. 't Was m'n 1e x en zeker niet de laatste. We hebben het droog gehouden en de wind viel reuze mee. Sommige stukken waren echter door de vele regen verandert in enorm drassige moerassen. Een bepaald stuk achter Spaubeek, een lang stuk holle weg dat uitkomt op de weg van Spaubeek naar Schinnen die je dan oversteekt richting de snelweg, was door een kleine tractor of graafmachine zwaar omgeploegt. Hier was het dan ook flink glijden en schuiven, wat nu in de duisternis extra leuk was.

Op de route in het IVN bosje achter Munstergeleen ligt echter een flinke boom op het pad. Helaas kun je er niet makkelijk overheen omdat de boom zich vertakt heeft halverwege de stam en uitgerekend 1 vertakking steekt recht de lucht in op het pad. Misschien dat ik morgen met de zaag even langsga om hem te verwijderen. Kan ik meteen even in Danikken nog een boom verwijderen die daar op een favoriet paadje van me ligt. Iemand zin om te helpen??
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
reneke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 13 januari 2010, 18:03
Mijn mountainbike: Cube stereo rx, Cube acid

sjorske schreef: Een bepaald stuk achter Spaubeek, een lang stuk holle weg dat uitkomt op de weg van Spaubeek naar Schinnen die je dan oversteekt richting de snelweg, was door een kleine tractor of graafmachine zwaar omgeploegt. Hier was het dan ook flink glijden en schuiven, wat nu in de duisternis extra leuk was.
Hey Sjors dat was geen tractor maar een of andere dwaas met een jeep. die kwam ik vorige week voor de 2e keer tegen op de route.
was dus ook al de 2e keer dat ik noodgedwongen opzij moest springen met fiets en al omdat ze dat ding niet onder controle hadden. Dat moesten die 2 bikers achter me ook doen.

Levensgevaarlijk!!
Fietsen is gezond.................. eet meer fiets!
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

"t moet toch niet gekker worden, maar even gaan klagen bij stichting behoud kollenberg!! :evil: :evil:

Afgelopen zondag waren Harmen en ik onderweg naar Berg en Terblijt voor een Discovery clubtocht. Parallel aan die holle weg loopt ook nog een ander leuk pad dat boven uitkomt bij de oude zandgroeve. Daar kwamen we 3 crossmotoren tegen die daar in de bossen flink bezig waren met hun "sport".
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Die dikke boom heb ik gisteravond niet meer gezien. Jouw werk sjorske? Super!

Mensen die trouwens een keer willen nightbiken op de Windraak route of elders in de buurt moet ook even de draad Brunssum/Sittard http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 18&t=65357" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten houden.
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

harmen schreef:Die dikke boom heb ik gisteravond niet meer gezien. Jouw werk sjorske? Super!
Idd. Bedankt! Vorig weekend in de regen met de zaag en bijltje ben ik die te lijf gegaan. Ben nog bezig met een andere dikkere boom die over een ander leuk pad ligt wat nu niet meer gebruikt wordt en al aardig is dichtgegroeid, maar is wel een leuk alternatief. 't Is niet meer dan een by-pass van de vaste route maar wel leuker met nog een stukje trap erin.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Bedoel je het stukje in het bos bij het kappelletje boven op de kollenberg? Want dat is indd nog een leuk stukje singletrack mits het weer begaanbaar is.
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Nee, ik bedoel een stukje in het IVN bosje achter M'geleen.

ps. je hebt wel een mooie fiets zie ik. 8)
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Thnx jij ook haha. Wordt weer eens tijd dat ie uitgelaten wordt.
sweppes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 20:25
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson C & chameleon

Iemand in voor een sneeuwrondje deze week?
univers11
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:05
Mijn mountainbike: Trek 6000 '09, Trek 8500 '10 beide custom build
Contacteer:

Donderdag? en dan met of zonder daglicht?
Plaats reactie