Let's ride Voerstreek/Vise, 08-11-15, blz 25 filmpjes 2x

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
sjorske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: di 6 mei 2008, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 4500 HT '04, Trek Topfuel 9.8 carbon '10, Pipedream Sirius '14, Turner Flux '15

Hallo Aurelius, ik hoop dat je deze tocht nog eens wil gidsen voor de mensen die a.s. zondag niet kunnen. Als ik het programma/parcours lees dan wordt het een die-hard tochtje. Of ik het technisch/conditioneel aan kan weet ik niet, maar niet geschoten altijd mis.
Nog ff...............................en dan zijn we op de helft.


http://www.mtbclub-discovery.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

aurelius schreef:Beste deelnemers.... bij deze het definitieve menu, het wordt een pittige tocht, ook voor de locals....

Km-totaal: +/-45km.
Hoogtemeters: veel, technisch en conditioneel het zwaarste wat ik kon bedenken :winkie: :
Klimmen: 21 tot 24 echte klimmen. Voor de pauze 14, erna 7 á 10 (afhankelijk van wie er met de finish/Maas in zicht nog zin/puf heeft :tong).
(pm de BBC 100km had er 28, de BBC 78km had er 20-> deze 21 á 24 komen dus veel korter achter elkaar en zijn technischer en steiler! BBC is allemaal geleidelijker, langer, gaat nog op souplesse).
Dalen: 'evenveel' mooie afdalingen, met een paar die daar nog bovenuit springen, 'hors categorie':
-'Kinkenberg': meter of 6 steile wand naar beneden, alles of niets (onderweg afstappen geen optie).
-'Schoppemerheide': het even verderop gelegen 'filepunt van de BBC' is hiermee vergeleken een eitje: via een verborgen paadje een beboste helling naar beneden, steil singletrailtje, wat boompjes die in de weg staan of liggen, eindigend met een steile switchback (ook met GPS track overigens bijna niet te vinden), paar honderd meter lang.
-'Roebelsbosch': in de buurt waar de BBC na het beekje uitdagend omhoog ging, kun je via een lange steile wand ook naar beneden.
-'Groote Bosch Slenaken': lange vrij steile afdaling van 220m hoog naar riviertje de Gulp in het dal, eerste helft door het bos, tweede helft door de wei (pas op schapen... en wandelaars :-q ).
Overigen: Nauwelijks 'vaste route', nauwelijks 'parcours BBC/MH2D', hoog aandeel hollewegen, singletracks, tot de pauze geen asfalt (nadat we Eijsden uit zijn gereden). Terugweg ietsje asfalt... eindelijk bijkomen.
Weer:: volop zon, koude nacht, frisse dag, nog steeds te warm voor november, erg droog. http://www.meteomaastricht.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Parkeren en lunch: In de Diepstraat bij Cafe De Greune Mert (bord met Heineken en met Wielervrienden op de gevel) is plaats genoeg in de omgeving. Lunchen na afloop kan in de diverse cafe's richting/aan de Maas als je wilt.

Opgeven kan nog steeds, terugtrekken ook, als bovenstaand profiel je toch niet bevalt...
Kan ik Max4130 en Nightcrowl definitief toevoegen?
Bij 10 stoppen we.

Hey Marc ,

Ik kon het niet beter omschrijven :-q , schat dat het rond de 1200 HM zal zijn ...mijn tellertje zal zondag niet liegen !
1 ding is zeker : ook wij kunnen onze borst nat maken! :winkie:
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

byorka schreef:Pff, en dat net terwijl ik een duur en souplesse rijder ben die pas net weer een beetje aan het trainen is. :D

Maar ik kom gewoon hoor :winkie:

Als ik me je goed voor de geest kan halen hebben wij een aantal jaren geleden een klein stukje samen gereden tijdens de BBC en dit jaar aan de start tijdens de Specialized tourtocht in Gulpen een kort babbeltje gemaakt :lol: ....ja de mountainbikewereld is klein :wink:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

limbobiker1967 schreef:
byorka schreef:Pff, en dat net terwijl ik een duur en souplesse rijder ben die pas net weer een beetje aan het trainen is. :D

Maar ik kom gewoon hoor :winkie:

Als ik me je goed voor de geest kan halen hebben wij een aantal jaren geleden een klein stukje samen gereden tijdens de BBC en dit jaar aan de start tijdens de Specialized tourtocht in Gulpen een kort babbeltje gemaakt :lol: ....ja de mountainbikewereld is klein :wink:
Tijdens de BBC zou wel kunnen maar in Gulpen niet. Daar ben ik nooit geweest maar een maatje van me wel.

We zullen het zien. Ik heb er in elk geval zin in.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
max4130
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 10:09
Mijn mountainbike: cube reaction blue

ik kan!! tot zondag!!
It's not what you ride, it's how you ride it!!!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Laatste tussenstand:
- Locals: Aurelius, Igorovice, Limbobiker, Jan, Frank D, Gerton, Sjtom Zoeg, Simone?....
- 1.Marco-turn-me-on
- 2.Wibas
- 3.Byorka
- 4.Brum
- 5.Connectom
- 6.Sandokan = Nightcrawl
- 7.Mtbdriver
- 8.Max4130
- 9.Thierry
-10. .....

@Sjorske... gaat het er vast nog wel eens van komen, maar 't zal wel lente volgend jaar worden denk ik. Maar wie weet... beetje strenge winter, bevroren ondergrond, zou ook kunnen.
Laatst gewijzigd door aurelius op wo 9 november 2011, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Night crawl = sandokan
Pedal damn it!!
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Aha, dus Limbobiker gaat ook mee? Dan moet ik de bergtrui gaan verdedigen! :D
Ik neem trouwens nog iemand mee (Thierry). Die is toevallig dit weekend in het zuiden :-q

Tot zondag
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lijstje bijgewerkt, zie hierboven. Vanochtend gereden... Volop zon, 16 graden, kurkdroog, en dat in november!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Roepie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 14 oktober 2011, 13:37
Mijn mountainbike: Trek

Hey Aurelius,

Ja es die sjtom zoeg oet Rieckelt geet, dan kin ich neet achterblieve. Dee bergtrui kinste dus op dunne boek schrieve "zoeg". :lol: :kiss:

Groeten en tot zoondig.

Roepie Roepie.

Overigens Goof.
Wist je dat Frank D van de local MTB en biljartclub is moeten stoppen met biljarten.
Ja, Ja hij had geen keus.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef:Laatste tussenstand:
- Locals: Aurelius, Igorovice, Limbobiker, Jan, Frank D, Gerton, Sjtom Zoeg, Simone?
- 1.Marco-turn-me-on
- 2.Wibas
- 3.Byorka
- 4.Brum
- 5.Connectom
- 6.Sandokan = Nightcrawl
- 7.Mtbdriver
- 8.Max4130
- 9.Thierry
-10.Roepie
Okay, dan hebben we het definitieve lijstje van 10 nu vol, als Roepie tenminste niet dezelfde is als Thierry van Peter...
Zie jullie allemaal om 0900 bij de Greune Mert zondag
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

Roepie schreef:Hey Aurelius,

Ja es die sjtom zoeg oet Rieckelt geet, dan kin ich neet achterblieve. Dee bergtrui kinste dus op dunne boek schrieve "zoeg". :lol: :kiss:

Groeten en tot zoondig.

Roepie Roepie.

Overigens Goof.
Wist je dat Frank D van de local MTB en biljartclub is moeten stoppen met biljarten.
Ja, Ja hij had geen keus.

Oei Roepie gaat ook mee ...nu word het pas echt gezellig, en ja die bergtrui kan Sjtömzoeg nu op zijn buik schrijven ...
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Die trui geld voor degene die het eerst onder is? :tong

Heb er erg veel zin in! Fietske staat al klaar hiero :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
limbobiker1967
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 19:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT Carbon

aurelius schreef:
aurelius schreef:Laatste tussenstand:
- Locals: Aurelius, Igorovice, Limbobiker, Jan, Frank D, Gerton, Sjtom Zoeg, Simone?
- 1.Marco-turn-me-on
- 2.Wibas
- 3.Byorka
- 4.Brum
- 5.Connectom
- 6.Sandokan = Nightcrawl
- 7.Mtbdriver
- 8.Max4130
- 9.Thierry
-10.Roepie
Okay, dan hebben we het definitieve lijstje van 10 nu vol, als Roepie tenminste niet dezelfde is als Thierry van Peter...
Zie jullie allemaal om 0900 bij de Greune Mert zondag

Roepie is de mystery guest :-q rijdt op een Trek en is nog niet zolang geleden op hoogtestage geweest ! (heeft ie eigenlijk niet nodig )
Laatst gewijzigd door limbobiker1967 op wo 9 november 2011, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Roepie schreef: Overigens Goof.
Wist je dat Frank D van de local MTB en biljartclub is moeten stoppen met biljarten.
Ja, Ja hij had geen keus.
:lol: :lol: :-q
Live life on the edge, the view is much better there!
Plaats reactie