Let's ride MTBalmere

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

Einde MTB route kotterbos?
Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds een aantal weken weer eens in het Kotterbos geweest..
wat een drama. Het deel dat grenst aan de 'ring' gaat prima, maar vanaf de werkzaamheden staat
het gras, stekels, en ander onkruid bijna 1 meter hoor!
Een andere rijder had er een beetje een pad doorheen gemaakt, en zelf ben ik er ook twee keer
doorheen gereden, maar het is niet echt leuk meer :(
Weet iemand een telefoonnummer of email adres van een beheerder? (waarschijnlijk wordt er niets meer gedaan ivm de werkzaamheden?)
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Je hoeft niet te bellen met Staatsbosbeheer ze zijn volgend jaar klaar.
Aldus Google. :wink:
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Kijk eens wat ik nu weer tegen ben gekomen:

Het mysterie van het Kotterbos

Het beeld dat in de Romeinse tijd (ca. 0-400 na Chr.) in Almere geen mensen verbleven, omdat het te waterig was, klopt niet (of klopt niet meer). Daarvoor zijn recentelijk te veel archeologische vondsten uit deze periode gedaan. Zoals recentelijk in het Kotterbos, waar op verschillende plekken en enkele meters onder het maaiveld, bewerkte houten stammen zijn gevonden.
De bodem van Almere is rijk aan goed bewaarde verblijfslocaties van mensen uit de steentijd. Dat er de nodige scheepswrakken liggen wisten we al. En nu ontstaat er dus een beeld van een nieuwe bewonings- en geschiedenisperiode.
De nieuwste vindplek kon op 19 juni 2013 onder begeleiding van archeologen van het onderzoeksbureau Vestigia worden bekeken.
De noeste vlijt van sommige Almeerders 2000 jaar geleden was zeer aanschouwelijk maar de vraag waarom en waarvoor ze deze 'constructie' bouwden, zal wellicht wel altijd een mysterie van dit bos blijven. Wat overigens niet wil zeggen dat de onderzoekers geen hoop boeiende informatie zullen achterhalen over de aard van het Almeerse landschap rond het begin van de jaartelling.


Afbeelding

En daar gaan wij straks weer lekker overheen fietsen! :-q
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

Gister avond toch het kotterbos nog maar een keer gereden.
Het 'achterste' deel heeft niet zoveel meer met MTB te maken. teveel brandnetels, stekels, etc.

Maarrrr, ik heb wel iets anders gevonden, door eens rechtdoor te rijden op de plek waar iemand een kampvuurtje heeft gestookt, kom je op een leuk paadje. Einde links en dan fiets je om de nieuwe uitkijkheuvel.
Dan een beetje schuin oversteken (nu het nog kan) en na enig zoeken vind je dan wel de plek waar je weer op een pad komt. (even goed opletten). Je moet wel even afstappen om langs een boomstronk en over een greppel te stappen. Ik heb de route even 'opgenomen' : http://runkeeper.com/user/560009836/route/2317700" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk maar of je het 'gras' deel rijd. Ook hier is het best even doortrappen door het onkruid.
De nieuwe heuveltjes zijn ook een leuke uitdaging, alleen moet je goed uitkijken waar je omhoog gaat... het lijkt glad, maar dat is het echt niet :)

Als je de route helemaal rijd, dan kom je op 7,5 km. Leuk om een aantal keer te knallen. En het achterste wandelpad is gelijk mijn favoriet :) leuke bochtjes, met los zand in sommige bochten. Helemaal cool. Maarrr houd het dus rekening mee dat hier mensen kunnen lopen. Laten we het 'gezellig' houden zodat we er tijdelijk kunnen blijven rijden ;) .

BTW, Gister (maandag avond 1 juli ~ 20:30) kwam ik nog 3 MTB-ers tegen bij de nieuwe 'waterwerken'... mensen van hier???

groet

B888ke
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

HET GRAS IS ZOWAAR GEMAAID!!!
Gister voor het eerst sinds tijden weer eens de gehele route min of meer gereden.
Vanavond ben ik er rond 8 uur om iemand de route te laten zien. Wil je mee, stuur dan even een PBtje. Zal niet snel gaan hoor. Heb nog teveel last van mijn knie :-( sinds de ad6
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Hoi mede MTB-ers. Na een lange fietsloze periode heb ik het MTB-en weer opgepakt. Ik probeer 2-3x per week een stukje te gaan fietsen. Tot nu toe bevalt het prima. Ik lees hier veel enthousiaste verhalen. Wellicht kom ik jullie een keer tegen. Ben van plan om vanavond Kotterbos te gaan doen.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

Als ik na morgen ochtend nog mag fietsen van de huisarts, dan ben ik waarschijnlijk woensdag in het Kotterbos.
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Vanavond voor het eerst in het Kotterbos geweest. Deels de route gevolgd, maar door slechte wegwijzers (ontbrekende paaltjes en/of markeringen) meerdere malen de weg kwijtgeraakt. Wellicht kan ik een keer met iemand rijden die de route al vaker heeft gereden? Verder leuk om te doen, ga ik zeker herhalen.

Een andere vraag, welke app gebruiken de meeste MTB-ers om de route bij te houden? Ik zou het leuk vinden om anderen in Almere te volgen. Op dit moment gebruik ik zelf Strava Cycling.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

Hi Rob,

idd door alle werkzaamheden zijn de meest paaltjes weg :(

Gelukkig kom ik al zo'n 7 jaar in het kotterbos, dus ik ken het 'oude' eagle pad uit mijn hoofd.
op http://runkeeper.com/user/b888ke/route/2375516" onclick="window.open(this.href);return false; kun je evt zien hoe ik hem momenteel rijd, maar dit zeggende... soms veranderd het per avond.

Het deel aan de 'buitenring' kant (met de heuveltjes) is nog het meest intakt.
Langs het spoor is ook goed te rijden.
Als je bij het (illegale) kampvuur komt, rechts af
fietspad op links.
even voorbij een bankje dat aan je linker hand staat een paaltje rechts. Hier ga je weer linksaf het 'bos' in.
Pad volgen, rechts aanhouden. (zand)
keuze... bij houten paaldje links, na heuvelje rechts (jawel... door de brandnetels) einde links door het bos
of bij houten paaltje rechtdoor.

In het bos, links, dan kom je op het fietspad uit.
als het fietspad scherp naar rechts gaat, links af, (rode voetganger route)
pad volgen (1x links) en de 1ste keer de route paaltjes negeren!!! Je komt dan uit bij de bouwwerkzaamheden. Hier rechts richting een klein heuveltje.
pad volgen.
bij het spoor rechts, na 100mtr weer rechts het bos in (is duidelijk te zien)
Vanaf hier weer de route paaltjes volgen.
Dan kruis je uiteindelijk weer het rode voetpad, daar waar de graafmachines behoorlijke sporen hebben achtergelaten. paaltjes volgen.
langs spoor, uiteindelijk rechts af via het gras naar het breede zandpad.

op de weg, links. direct na het bruggetje een lusje aan de linkerkant. (via de heuveltjes)
weer op de weg links.
als het bos bijna ophoud aan je rechterhand, rechtsaf het pad op.
over de kleine heuvels.
Je komt uit bij de modderberg waar de nieuwe brug moet komen.
recht omhoog, en aan de andere kant recht naar beneden.
stijle klimmetje (2 mtr) dan kom je weer op de weg uit.
Links

direct na de brug links het gras in.
na het bos vind je uiteindelijk een paaltje aan de rechterkant (in hoog gras), rechtsaf, langs de 'losse' bomen. Kom je weer op de weg. recht oversteken, fietspad op.
300 mtr na de linkerbocht, kun je links het bos in (geen paal meer)
uiteindelijk kom je weer op het fietspad bij de nieuwe 'sloot'.
links en na het 'water' links het bos in. Let op niet het donkere deel in, maar links daarvan door het gras.
na 300 mtr rechts het oude mtb pad op.
rechtdoor en als de nieuwe brede weg naar rechts gaat weer rechtdoor over het heuveltje het bos in.

Wat mij betreft rijden we gewoon een keer samen (heb soms nog een vriend van me die net begonnen is met mtb rijden op sleeptouw ;) ).
Ik woon in Almere buiten, stuur anders maar een pbtje.

Groet,

Bauke
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
b888ke
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:20
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3
Contacteer:

Rob.Erto schreef: Een andere vraag, welke app gebruiken de meeste MTB-ers om de route bij te houden? Ik zou het leuk vinden om anderen in Almere te volgen. Op dit moment gebruik ik zelf Strava Cycling.
Zoals je misschien gezien heb aan de link.. ik gebruik Runkeeper.

Let op.. als je een dergelijke app gebruikt, dat je de kaarten alleen voor vrienden zichtbaar maakt. (weet niet of dat bij strava kan)
Anders weten anderen wel erg makkelijk waar een leuke fiets te halen is :-?
Duchenne Heroes team Stanmen 2015, help je mee??
http://www.stanmen.nl

Alp Du'Zes 2013 4 x; uiteraard met noppenbanden! #7332
Duchenne Heroes 2014 #81

@b888ke
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

b888ke, ik heb je een PB gestuurd.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

afgelopen zondag de route geprobeerd.. klopt het dat de wegbewijzeringplaatjes zo klein zijn ? ben namelijk bij appelscha gewend dat ze 3 x zo groot zijn en wit achtergrond hebben met zwarte tekens

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Kamikaze, dat klopt inderdaad. De plaatjes zijn inderdaad zo klein. De plaatjes in het Kromslootpark zijn van het nieuwe type en een stuk groter. Ook de kleur is anders (witte achtergrond, vaak zwart of groene symbolen). Ik vermoed (hoop)dat met het onderhoud aan deze route ook de bewijgwijzering wordt gemoderniseerd.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Flevo-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 11:36
Mijn mountainbike: Ridley Shark

Gaan jullie met de MTB-club soms ook richting Zeewolde/Horsterwold? Kan ik misschien eens mee fietsen (als jullie niet te hard gaan :wink: )
Gebruikersavatar
M@ttie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost Lector 5.9

Volgens mij is het vooral nogal dood hier....
Plaats reactie