Regio leeuwarden

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

hey hallo, ik als student ga weer studeren in Leeuwarden en heb de mogelijkheid gelukkig om mijn bike mee te nemen...

alleen wie biked daar ook in de buurt en heeft LEUKE
stukjes om te biken zoals kleine klimmetjes, afdalingen of ander leuk spul

laat maar horen
Biking.. a word with a lot of directions
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

klimmetjes rondom l'warden? knap lastig denk, hoogste punt zal wel een brug wezen :tong

heb je een auto, dan wordt het al een stuk makkelijker
beesterzwaag, havelte, appelscha, diever/hoogersmilde
EricA_
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 16:55
Mijn mountainbike: Focus Northern Lite
Contacteer:

Volgens mij liggen er rond Leeuwarden wel wat terpen. ;)
Nee, Friesland (m.u.v. appelscha, maar dat noem ik bijna Drenthe) heeft volgens mij niet veel te bieden wat betreft mtb'en. Wellicht kun je m.b.v. Google maps een route uitstippelen?
....?
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Kijk eens in het topic van beetserzwaag
FAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: do 11 november 2004, 15:31
Contacteer:

Ik heb tot een jaar geleden mijn hele leven in Leeuwarden gewoont. Kom er nu nog regelmatig. Mountainbiken is er niet of nauwelijks te doen. Groenester had je maar daar is al een tijd een grote golfbaan. Froskepolle maar daar mag je officieel niet fietsen en is zo klein dat je dat heel snel bekeken hebt....
Verder inderdaad de auto maar pakken en in diever, havelte apelscha etc. zoals boven ook genoemd maar kijken.

Ik ben kwa mountainbiken blij dat ik daar niet meer woon....
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Voorheen was het misschien wat geworden in het Cambuur stadion, maar ja ook daar is met kunstgras niet echt uitdagend meer.... :-)

Zoals reeds gemeld; Appelscha, Diever en BZwaag. Mooi kl.. eind rijden vanuit Leeuwarden.

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Hmmm ja oke zo had ik het idee ook al wel dat dat het was... helaas heb ik geen auto tot mijn beschikking daar maar goed mogelijk wordt het dan een keer een super snelle tocht over de weg en kijken of ik met mijn mountainbike de been scherende mensen op hun race fiets bij kan houden!
Biking.. a word with a lot of directions
s.hempenius
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 3 oktober 2007, 19:39

woon in Bergum ,circa 15 km vanaf Leeuwarden. Ga meestal fietsen in Appelscha/Diever, echter ook veel rondom Bergum.
Fiets dan bijna alleen over ruiterpaden in de omgeving. Geen klimmetjes of afdaling, wel mooie zand-ruiter en graspaden.
Groene Ster heeft nog wel een rondje van circa 6-7 km over zandpaden. Daarnaast iets verderop (circa 4km vanaf Groene Ster) , achter landgoed Staniastate nog meer ruiter en bospaden.

Hoe zit het met de oude steenfabriek bij Leeuwarden ? (achter het FEC), daar zouden op het terrein erachter, boven op een oude stortplaats paden worden aangelegd. Heb echter geen idee of dit is doorgegaan en of ze ook te befietsen zijn.
Plaats reactie