Zaterdagmiddagtraining Hoofddorp

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Al jaren wordt er door een groepje schaatsers, fietsers en andere sporters op de mountainbike getraind in het Haarlemmermeerse Bos. De klimmetjes en stukken mul zand zijn een zeer doeltreffende kracht- en techniektraining.

De training is geheel vrijblijvend, het is geen vereniging of club, iedereen mag mee doen. De enige verplichting is een helm :-q We vertrekken elke zaterdag vanaf de parkeerplaats achter Claus!, tijdens de zomertijd om 16:00, tijdens wintertijd om 15:30. Regen, sneeuw, maakt allemaal niet uit, alleen bij onweer gaan we schuilen. De training duurt maximaal 2 uur.

De training begint met gezamenlijk inrijden. Dan lussen we wat trailtjes aan elkaar tot het parcoursje van de dag, dat we dan een aantal ronden rijden. Ieder naar eigen kunnen. Soms zijn er technische rondjes, soms meer snellere rondjes, soms ook gewoon 10x de brug of de Spotters Hill op sprinten. In dit concept kan iedereen zich op zijn eigen niveau uitleven. De snellere bikers hoeven niet te wachten, de langzamere hoeven zich niet bezwaard te voelen en toch train je samen! Aan het eind weer even samen uitrijden.

Denk niet dat het maar tam rijden is in het Bos, er zijn heuveltjes waar je 'de 46' echt wel nodig hebt. We rijden op allerlei paden en houden rekening met andere gebruikers. (stapvoets bij paarden/kinderen).

Er zijn grote verschillen in leeftijd (van 15 - 65) en vermogen. Iedereen rijdt naar eigen kunnen, als de opdracht volbracht is komt de groep weer bij elkaar. Iedereen is welkom maar voor wat meer balans in de groep zou het leuk zijn als er wat dames en jongeren willen aansluiten. Kom gerust eens een keer meerijden!
Laatst gewijzigd door SvdV op zo 13 november 2022, 11:03, 4 keer totaal gewijzigd.
mimarron
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 11:59
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon3 , 2014

Doen jullie dit nog steeds of....
Kom uit Haarlem wil wel mee doen namelijk
miniagent
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 2 januari 2011, 18:36

Hier heb ik ook wel oren naar
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Hey miniagent en mimarron,

Yep, het is nog steeds onze gewoonte om daar te trainen. Iedereen is welkom!
Zaterdag de 22e zijn er wellicht wat minder deelnemers aangezien de meesten van de groep eerder die dag een clinic door Anne Terpstra volgen. Maar je kunt er van uit gaan dat er altijd iemand is. Soms maar met 4, soms met 20...
Wellicht tot ziens!
Gebruikersavatar
MaoSan
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: za 27 april 2013, 03:28
Mijn mountainbike: Sensa Sella TNT Comp Special 29er

Interessant misschien dat ik wel een keer kom kijken!
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Altijd welkom :-q
Jeroen_S
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 oktober 2015, 20:06
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 29 2015

Ik zie dat dit al een oud topic is, maar gebeurd dit nog zoals het hier beschreven staat, of is er iets van een andere groep die wat doet?
Gebruikersavatar
SvdV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 1 februari 2004, 09:55
Mijn mountainbike: Merida Big Nine CF XT & Scott Spark RC900

Hi Jeroen,

Ja hoor, het samen rijden op zaterdagmiddag is er nog steeds in de zelfde opzet. Geheel vrijblijvend, het is geen vereniging of club, iedereen mag mee doen en kan in dit concept op zijn eigen niveau trainen. Geen aan- of afmeldingen nodig, gewoon elke zaterdag verzamelen op de parkeerplaats achter Claus!, tijdens de zomertijd om 16:00, tijdens wintertijd om 15:30. De enige verplichting is een helm. Stuur gerust een PB als je nog vragen hebt.

Naast dit informele groepje zijn er met de realisatie van de vaste MTB route steeds meer formele activiteiten zoals:

Barbara Kreitz geeft 1 uur per week 'fitnesstraining voor fietsers' in het SKWA in Hoofddorp. Gisteren (24 nov 15) is de serie van 10 lessen begonnen maar er waren nog plekjes vrij. (zie http://mtbtraining.nl/wintertraining-fi ... -fietsers/

Vanaf voorjaar 2016 zijn er weer buitentrainingen en andere activiteiten via MTB club de Noordbikers. Zie http://www.noordbikers.nl/trainingen/

Wellicht tot ziens :-q
Laatst gewijzigd door SvdV op vr 20 mei 2016, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen_S
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 oktober 2015, 20:06
Mijn mountainbike: Cube Attention SL 29 2015

Dank je wel voor de reactie SvdV, ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb. drukke tijd komt eraan.
Noordbikers was ik inderdaad ook al tegengekomen en wil daar van het voorjaar wanneer de trainingen weer gaan beginnen gaan kijken.
Plaats reactie