Ermelo / Harderwijk let's ride.

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

In 1 woord; Waardeloos

Ik heb veel routes gereden de afgelopen tijd, maar dit slaat alles. Dat er gebruikt word gemaakt van bestaande paden waar toeristen/ etc. over heen kunnen gaan is begrijpelijk. Maar dat er bij heel veel Y-splitsingen geen paaltjes staan is erg jammer. Je moet er maar vanuit gaan dat je de goede kant op rijdt. Ik moest zeker 3x omkeren en na 12Km had ik weer zoiets en ben maar via de N-weg terug gereden naar de auto.

Nadeel bij deze routes is dat bij zowat elke pad een parallelroute naast ligt die gecreëerd zijn, volg je dus zo'n pad dan mis je een paaltje. Volg je de route met paaltjes dan nog mis je paaltjes.....

Nee, voorlopig voor mij geen route H'wijk
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

wilcoelskamp schreef:In 1 woord; Waardeloos

Ik heb veel routes gereden de afgelopen tijd, maar dit slaat alles. Dat er gebruikt word gemaakt van bestaande paden waar toeristen/ etc. over heen kunnen gaan is begrijpelijk. Maar dat er bij heel veel Y-splitsingen geen paaltjes staan is erg jammer. Je moet er maar vanuit gaan dat je de goede kant op rijdt. Ik moest zeker 3x omkeren en na 12Km had ik weer zoiets en ben maar via de N-weg terug gereden naar de auto.

Nadeel bij deze routes is dat bij zowat elke pad een parallelroute naast ligt die gecreëerd zijn, volg je dus zo'n pad dan mis je een paaltje. Volg je de route met paaltjes dan nog mis je paaltjes.....

Nee, voorlopig voor mij geen route H'wijk
De route is vrij goed uitgepijld, maar blijkbaar zijn er steeds mensen die ze weg halen.
archie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 3 augustus 2011, 11:15
Mijn mountainbike: Pedaleur frame met XT afmontage

Ik rijd de route al een tijdje en ken hem daardoor uit mijn hoofd. Ik vond de route altijd goed uitgepijld. Van de één op de andere dag zijn sommige bordjes met paal en al verwijderd (hufters).
Inmiddels zijn er een hoop weer terug geplaatst en zijn grote delen van de route keurig bewijzerd. Alleen bij het gedeelte waar je vanaf de frietkraam het bos in gaat laat het nog wel eens te wensen over.
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Bij het Leuvenemsebos dacht ik; Van dat word een leuk stukje maar ook daar 2x bij een Y-splitsing gewoon geen paaltje. Dan volg je 1 van de vele MTB paadjes en je bent wel wat KM's rijker maar in de verste verte geen paaltje te zien. Zelf aan het einde van dat brede zandpad, daar kun je rechtdoor en met de bocht mee naar rechts. Ook op dit punt geen paaltje. Ik rij dus rechtdoor omdat er geen paal staat dat ik ergens heen moet. Blijkt dus dat ik de bocht naar rechts had gemoeten want na die bocht staat er ruim 200mtr verder een paaltje. En deze paal is echt niet verdwenen.

Er moeten nog zeker vele paaltjes bijgezet worden, want een leek die daar als eerste het bos rondrijdt zal hetzelfde probleem hebben.
Het is leuk dat de lokale rijders de weg weten, maar niet de nieuwe MTB toeristen. En die wil je misschien wel naar je route toe lokken.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Bij de frietkraam moet je de parkeerplaats over alleen de asfalt weg maakt een flauwe bocht naar links.
Ik heb zelf ook moeten zoeken naar de bordjes en enkele niet gevonden.
Het is makkelijker alle ins en outs over de route bij de desbetreffende topic houden(http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 10&t=80791" onclick="window.open(this.href);return false;) en hier om afspraken te maken.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

wilcoelskamp schreef: Nadeel bij deze routes is dat bij zowat elke pad een parallelroute naast ligt die gecreëerd zijn, volg je dus zo'n pad dan mis je een paaltje. Volg je de route met paaltjes dan nog mis je paaltjes.....
Precies mijn ervaring. Iemand zin om komende zondag een rondje te doen?
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Ik liep van de week met de hond in het bos en kwam de paaltjes tegen, wat ik dus niet snap is dat ze deze route voor een groot deel in het enige stuk bos leggen waar de honden los mogen lopen. Hierdoor is er bij voorbaat al veel weerstand tegen deze route. En je weet het he, als je met de hond loopt zijn het klotemountainbikers, als je aan het fietsen bent zijn het klotehonden.

Ook zag ik stukjes route die, als de route een klein beetje goed bereden wordt over een half jaar al niet meer te fietsen zijn. De ondergrond hier in de omgeving is erg zanderig met een "harde" bovenlaag, wanneer deze laag eenmaal weg is is het net een zandbak, dat zie je ook gebeuren buiten deze route.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het verbaasde me ook @JanW.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
archie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 3 augustus 2011, 11:15
Mijn mountainbike: Pedaleur frame met XT afmontage

ik heb contact gehad met de beheerder van de route en er zijn inderdaad confrontaties geweest tussen MTB'ers en wandelaars (al dan niet met hond) Wandelaars hebben als reactie daarop de bordjes weggehaald. Het probleem was bekend en wordt spoedig opgelost. Ook waren ze bezig om de route eventueel te verleggen, dan wel wandelroutes te verleggen.

Hadden ze inderdaad van te voren wel kunnen aan zien komen. :~
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

archie schreef:ik heb contact gehad met de beheerder van de route en er zijn inderdaad confrontaties geweest tussen MTB'ers en wandelaars (al dan niet met hond) Wandelaars hebben als reactie daarop de bordjes weggehaald. Het probleem was bekend en wordt spoedig opgelost. Ook waren ze bezig om de route eventueel te verleggen, dan wel wandelroutes te verleggen.

Hadden ze inderdaad van te voren wel kunnen aan zien komen. :~
Ze wisten een jaar geleden ook al dat een MTBroute mountainbiker trekt en de honden bos staat ook in een boekje voor loslopende honden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
JanW
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2502
Lid geworden op: do 9 maart 2006, 23:09
Mijn mountainbike: Salsa El mariachi 29er SS, Gary Fisher Hifi 29, Salsa Fargo 29 2012
Contacteer:

Ik heb vorig weekend de route geprobeerd, en ik moet zeggen dat er op het eerste stukje al paadjes waren die ik nog niet kende, dit op 3 km van mijn huis. Maar nadat ik na 6 kilometer twee keer de route kwijt was en twee keer door een hond achtena te zijn gezeten was ik er klaar mee, voor mij deze route niet meer dus.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Nou @JanW je doet het niet verkeert om na 6KM de route kwijt te raken ik was ook op die afstand de route kwijt en ook ik werd achter na gezeten door een hond en die paden die je niet kenden zijn volgens mij nieuwe paden.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
maniac69
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 november 2008, 00:22
Mijn mountainbike: Stevens Manic
Contacteer:

De route is weer volledig uitgepijlt en met een nieuwe singletrack in plaats van een breed pad. Superleuk.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

maniac69 schreef:De route is weer volledig uitgepijlt en met een nieuwe singletrack in plaats van een breed pad. Superleuk.
nee joh, dat was voor de toertocht van V.W.V. ermelo :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
maniac69
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 12 november 2008, 00:22
Mijn mountainbike: Stevens Manic
Contacteer:

Dat is niet waar, de toertocht van ermelo is daar helemaal niet langsgekomen. Het is in samenwerking met de boswachter gebeurt om wandelaars te ontzien en voor ons leuker te maken. Fiets de route maar eens. Dan merk je vanzelf dat hij is positief is veranderd.
Plaats reactie