Biken rondom Heerlen?

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Ik zag net toevallig 2 topics over fietsen in Heerlen. Ik heb deze helaas gemist. Het was wel mooi weer dus misschien ben ik die dag ook de route gereden maar dan iets later op de middag.

Zelf lijkt het me wel leuk om nog eens wat te organiseren. Voor mij is het geen probleem om de routes te rijden aangezien ze erg dicht in de buurt liggen. In het weekend ben ik toch altijd wel op de route te vinden (bij droog weer). Daarom lijkt het me gewoon handig dat mensen van de data in oktober aangeven wanneer het hen uitkomt. Opkomst maakt mij niet zoveel uit, ik rijd hem toch wel.

Hier zijn de data van oktober. Lijkt me dat de zondagen het makkelijkst zijn. Verzamelen dan bij de parkeerplaats brunssummerheide of bij snowworld of parkeerplaats sportterreinen vv schaesberg. (laatste is nog makkelijker voor mij). Start om 11 uur lijkt me prima, maar iets later kan ook. In overleg besluiten we dat wel. Als het meezit komen sowieso nog 2 mensen van mijn kant mee.

8 oktober

15 oktober

22 oktober

29 oktober

Zelf ben ik niet zo'n fan van route 3, liefst rijd ik route 1 en 2 achter elkaar. We kunnen het beginstuk van route 3 meenemen, dit is best wel aardig, vervolgens 10 km afkorten en dan het einde fietsen en de overige twee routes erachteraan plakken. Normaal rijd ik route 1 en 2 iets onder de 2 uur. Tempo wordt natuurlijk aangepast.
Laatst gewijzigd door Redfish op wo 4 oktober 2006, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Hallo Redfish,

Het lijkt mij leuk om een keer samen te gaan fietsen.
bij mij hebben de zondagen de voorkeur omdat ik op zaterdag altijd moet werken.
aangezien ik nog een beginner ben ligt ook mijn tempo een stuk lager.
over route 1 en 2 doe ik iets onder de 3 uur.
dit is voor mij persoonlijk een reden om niet mee te rijden. ik wil mijzelf namelijk niet gaan forceren.

Als dit voor jou geen probleem is ga ik graag een keer mee.

Groet, Paranoy
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

Zal ik me dan ook maar aansluiten? Komende zondag de 8e is er een tochtje in Puth, daar wil ik van de partij zijn. Maar de zondagen daarna wil ik wel tijd vrijmaken hoor. Zal me even melden in dit topic voor de 15e..
Insane inda Brain
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 23:08
Mijn mountainbike: Commencal Furious CG 2009

Ik wil me er ook wel bij aansluiten maar ik ben nog nooit verder gekomen als route 1 en stuk van 2. Mijn conditie laat veel te wensen over maar met wilskracht kan ik veel compenseren :)
Ik kan alleen op 8 en/of 22 oktober. Lijkt me leuk!
Laatst gewijzigd door Insane inda Brain op wo 4 oktober 2006, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Verstand op nul en gaan !
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

15e kennismakingsritje? :)
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Voor alle aanmelders: ik weet niet van hoever jullie komen, maar bijvoorbeeld voor Insane en paranoy: als je niet van te ver komt zou ik het gewoon bij route 1 houden en dan eventueel nog 2 klimmetjes van route 2. Als je na route 1 stuk zit, dan is nog 20 km erbij geen optie ook niet met wilskracht :P.

pr0zaq: hoe lang hadden jullie vorige keer gedaan over de routes?

Waar komt het jullie het beste uit af te spreken?
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Alleen route 1 mee rijden is voor mij ook okey.
kan mee rijden tot ik niet meer kan volgen en dan gaan jullie verder en ik red mij wel. Zelf had ik hier nog niet aan gedacht. :oops:

Ik kom zelf uit landgraaf en de parkeerplaats bij vv schaesberg zou mij het beste uitkomen.
maar de meeste stemmen gelden...

data moet ik nog even bekijken in verband met werk in de horeca.

verheug mij er wel al op :-q
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
pr0zaq
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: do 21 april 2005, 11:08
Mijn mountainbike: 2003 Koga XRP

Ik kom vanaf de Selfkant, dus mac als startpunt zou een optie zijn, iig meer parkeerruimte dan bij het bezoekerscentrum zelf.

Heb afgelopen zaterdag Strijthagen gefietst met een groepje, recreatieve rijstijl. Bedoel je met route 2 Strijthagen of Rode Beek? Die heb ik de afgelopen 3 jaar maar 2 keer gefietst, meestal sla ik'm over. Laatst werd me echter geadviseerd deze weer op te nemen in m'n repertoire, omdat er het e.e.a. zou zijn aangepast. Merkte zaterdag al dat er een gedeelte vernieuwd is aan de route, dus dat zit wel in orde. Nu die puddingbeentjes nog.. ;)
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Selfkant? Dat is toch duitsland of niet? Als we moeten starten bij de macdonalds dan heb ik de brunssummerheideroute al bijna helemaal gehad van waar ik start. Als we alleen zijn is het niet zo'n probleem, 10 minuutjes fietsen ofzo, dan beginnen we de route daar wel. Als paranoy meegaat en hij alleen brunssum kan fietsen omdat de rest te zwaar is dan zou dat ook kunnen, moeten we alleen een iets latere tijd afspreken waar we elkaar ontmoeten. Zelf kom ik ook uit landgraaf dus ik begin met de routes na het stuk van snowworld. Normaal eindig ik dan bovenop de berg met de 2 afdalingen erna(grote finale op het eind :P).

Route 3 is rode beek, 2 is strijthagen.
Insane inda Brain
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 23:08
Mijn mountainbike: Commencal Furious CG 2009

Het maakt mij geen fluit uit waar we starten. Ik kom vanuit heerlen city. Ik start zelf altijd vanuit parkeerplaats bij de sterrenwacht/schaapskooi. Ergens anders beginnen is geen probleem want ik leg mijn fietsje toch altijd achterin de auto al is het maar 10 minuten fietsen :oops: .
Nogmaals voor alle duidelijkheid ik ben geen sportief type maar het lijkt me wel eens leuk om dude's uit dit forum te ontmoeten en lekker door de heide te raggen :-q . Twee gasten waar ik normaal mee fiets willen ook wel mee.
Misschien kunnen we twee data inplannan i.v.m. slecht weer?
Voorstel 8 en 22 oktober?
Verstand op nul en gaan !
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Tsjah als je die 5 km op de fiets vooraf niet eens fietst.......
Voor zover de weersvoorspellingen betrouwbaar zijn, zou het zondag de 8e droog zijn en rond de 17 graden.
Insane inda Brain
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 23:08
Mijn mountainbike: Commencal Furious CG 2009

Ok. Ik ga in ieder geval 8 oktober biken.
Kan het vanaf 11.00 uur?
En waar spreken we af?
Laat me in ieder geval voor zaterdag avond even weten, dan weet ik in hoeverre ik me moet inhouden met uitgaan.
Hoor ik niks dan start ik vanaf parkeerplaats schaapskooi om 11.00uur en wie mee wil tref ik daar wel.
Ik draag een roze anjer en die steek ik in mijn helmpje(geintje)
Verstand op nul en gaan !
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Je kunt ook even je 06 in een berichtje via het forum sturen. Zondag om 11 uur lukt mij wel. Ik kom dan gewoon via de route bij de parkeerplaats aan. Dus als je rond die tijd bij dat oversteekpunt staat dan kunnen we elkaar bijna niet missen. Ik heb een geel t-shirt met vlammen erop en een zwarte helm. Ik zal mijn fiets goed controleren voor die zondag want ik heb de laatste tijd enorm veel last van lekke banden voor vertrek. Inmiddels is me dat al 5 keer overkomen dit seizoen en vooral de laatste weken.
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Zondag ben ik ook van de partij.
ik zal ook over de route komen dus verwacht mij maar rond een uur of 11 bij het oversteekpunt.
@ Redfish & insane inda Brain: mijn 06 hebben jullie in een PM ontvangen.
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
Insane inda Brain
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: do 17 augustus 2006, 23:08
Mijn mountainbike: Commencal Furious CG 2009

:-q Tot zondag :-q
Verstand op nul en gaan !
Plaats reactie