Biken rondom Heerlen?

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Hoe lag het parcours erbij als ik vragen mag?

wordt er a.s. zondag toevallig nog gereden?
Gaat het nu weer over het fietsen?
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Voor mij nog steeds koopzondagen. :-{
Moet het op dit moment dus doen met de spinning lesjes.
in januari wel weer wat meer tijd dus dan zeker van plan om weer buiten te gaan spelen :tong :wink: :-q
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Parcours lag er prima bij op zich. Op sommige plaatsen nog wat modderplekken, maar deze waren grotendeels bevroren en dus goed te rijden. In ieder geval weinig hoeven poetsen naderhand :-q

Volgens mij heeft er wel iemand met de bordjes lopen klooien.
Op route 2 bij Snowworld in de buurt heb je normaal een technische afdaling met wortels enzo, daar waar bovenaan een bordje met "danger" staat. Nu staan de routebordjes dus zo dat je daar niet links naar beneden gaat over de wortelafdaling, maar dus nog eerst een stukje rechts omhoog moet, en daar bovenop pas links naar beneden.
Nou vind ik dit wel een leuk stukje voor m'n nieuwe bike, maar ik denk dat de doorsnee XC biker op deze afdaling z'n billetjes moet samenpersen om z'n broek niet te bevuilen. Voor beginnende bikers is deze afdaling uberhaupt niet verantwoord als je het mij vraagt.
Onderaan kom je uit op de bouwplaats naast snowworld en moet je langs een hek klauteren om er uit te komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit bewust door Discovery zo verlegd is. Iemand die hier iets meer van weet misschien?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

denk dat ik weet welke afdaling je bedoeld. kon me ook niet herinneren dat die er de vorige keer inzat iig.

toen ik hem de laatste keer gefietst had was de ondergrond sowieso veel te glad om die afdaling zonder gevaar te nemen..
Gaat het nu weer over het fietsen?
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Omdat samen biken nou eenmaal leuker is :wink: vroeg ik mij af of hier nog liefhebbers zijn voor de toertocht in Gulpen op 13 januari 2008.
Ik ga samen met RC-Roy voor 50km.
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Paranoy schreef:Omdat samen biken nou eenmaal leuker is :wink: vroeg ik mij af of hier nog liefhebbers zijn voor de toertocht in Gulpen op 13 januari 2008.
Ik ga samen met RC-Roy voor 50km.
bestaat al een topic over > tourtochten
Gaat het nu weer over het fietsen?
Specialized-Badboy-37
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: wo 26 september 2007, 21:26

RoelC schreef:Volgens mij heeft er wel iemand met de bordjes lopen klooien.
Op route 2 bij Snowworld in de buurt heb je normaal een technische afdaling met wortels enzo, daar waar bovenaan een bordje met "danger" staat. Nu staan de routebordjes dus zo dat je daar niet links naar beneden gaat over de wortelafdaling, maar dus nog eerst een stukje rechts omhoog moet, en daar bovenop pas links naar beneden.
Nou vind ik dit wel een leuk stukje voor m'n nieuwe bike, maar ik denk dat de doorsnee XC biker op deze afdaling z'n billetjes moet samenpersen om z'n broek niet te bevuilen. Voor beginnende bikers is deze afdaling uberhaupt niet verantwoord als je het mij vraagt.
Onderaan kom je uit op de bouwplaats naast snowworld en moet je langs een hek klauteren om er uit te komen. Ik kan me niet voorstellen dat dit bewust door Discovery zo verlegd is. Iemand die hier iets meer van weet misschien?
Hoi Roel,
Je moet ook eerst nog een stukje omhoog,dan kom je (vroeger)bij een paaltje waar danger stond,daar ga je links,de afdaling met die wortels,dan onder aan rechts,na +/- 20 meter links het kleine stijle bergje af,en kom je onder waar die trein wagons staan :-q
Mooie afdaling toch 8)
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Pro
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

QriZ schreef:
Paranoy schreef:Omdat samen biken nou eenmaal leuker is :wink: vroeg ik mij af of hier nog liefhebbers zijn voor de toertocht in Gulpen op 13 januari 2008.
Ik ga samen met RC-Roy voor 50km.
bestaat al een topic over > tourtochten
Waarom had ik ook alweer een link naar een bestaand topic in toertochten gepost??
owja, om dit soort opmerkingen te voorkomen :wink: :tong
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Specialized-Badboy-37 schreef:Hoi Roel,
Je moet ook eerst nog een stukje omhoog,dan kom je (vroeger)bij een paaltje waar danger stond,daar ga je links,de afdaling met die wortels,dan onder aan rechts,na +/- 20 meter links het kleine stijle bergje af,en kom je onder waar die trein wagons staan :-q
Mooie afdaling toch 8)
Dat is inderdaad hoe het eerst was, bij het 'danger' paaltje links over die wortelafdaling naar beneden.
Maar vorige week stonden de routepijltjes dus zo dat je bij het 'danger' paaltje naar rechts moest, nog een paar meter omhoog en daar links naar beneden. Onder kwam je dan uit op het bouwterrein naast Snowworld. Lijkt me sterk dat Discovery deze routewijziging ingevoerd heeft.
K2-man
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 21 september 2005, 15:30
Mijn mountainbike: Nicolai Helius CC / Nicolai AM / Morewood Izumi DH

Het was vandaag inderdaad zo aangeduid, we kwamen aan recht op dat bouwterrein. Mooie route trouwens :-q . Met hier en daar een mooi speelplekje. Wil nog even opmerken dat ene flauwe plezante een aantal boomstammetjes dwars over het pad heeft gelegd in een afdaling vlak voor een brugje en waar je zo iets "wall-ride-achtigs" hebt.
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

K2-man schreef:Het was vandaag inderdaad zo aangeduid, we kwamen aan recht op dat bouwterrein. Mooie route trouwens :-q . Met hier en daar een mooi speelplekje. Wil nog even opmerken dat ene flauwe plezante een aantal boomstammetjes dwars over het pad heeft gelegd in een afdaling vlak voor een brugje en waar je zo iets "wall-ride-achtigs" hebt.
Is het weer zover. :-{
Dit is al vaker voorgekomen. is ook al eens door dopeman aangekaart.
Blijkbaar een eikel die iets tegen fietsers heeft.
Ik heb al vaker de takken in de berm gelegd.

Vrijdag eindelijk weer tijd om op de bike te stappen.
nu maar hopen op goed/droog weer!!
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

Gisteren met Paranoy geprobeerd het kerstvet eraf te fietsen. Vanuit Wijlre de Vijlen route gefietst. Voor ons beiden de 1e keer op deze route.

In totaal kwam de eindteller op 41,3 km en 707 :-D hoogtemeters! Vooral de beklimming in het bos na Holset (die in 1 klim 65m omhoog gaat) was heavy!

Afbeelding

Enkele impressies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo vlak na de kerst was deze tocht wel iets veel van het goede. We zaten er allebei op een gegeven moment doorheen :oops: . Maar toch nog thuis gekomen!
Paranoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 12:53
Mijn mountainbike: Stumpjumper HT Expert custom
Contacteer:

Damn, wat was dat een lekker tochtje.
klim bij holset was echt van de buiten categorie :-{
Ben blij dat ik die toch nog fietsend omhoog ben gekomen.
Kerstvet is bijna niet meer zichtbaar :wink: :-D
for once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return. (Leonardo da Vinci)
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Nou dan moet ik de lange broek ook maar uit de kast halen. Als ik die plaatjes zie dan krijg ik ook weer zin :)
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 11 januari 2007, 15:56
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

Nog een correctie op de hoogtemeters van de vijlenroute vanuit Wijlre. Het zijn er 840 ipv 707 :-q .

@redfish: zeker doen! Laat het maar weten als de motten eruit zijn :wink: .
Plaats reactie