Meinweg Bikers (midden limburg)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
SexXxyBoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 17:22
Mijn mountainbike: SC VP-free, SC Chameleon, Chromag Sakura en Gios A90ultralite roadbike
Contacteer:

is goed.. ik ben van de partij. vrijdagochtend 09.00u manegehof
Santa Cruz Chameleon single speed
Chromag Sakura.. stalen trailripper
Santa Cruz VP-Free... sold

Mountainbiking Clears you're Mind ... Picks you Up!!
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

ericb schreef:Morgen,vrijdagochtend vertrek 9.00 manege venhof, wil ik nog wel eens gidsen voor een mooi rondje,moet wel om 12,30 uiterlijk terug zijn bij het startpunt.Als insider kunnen we gaan voor de lus van 55km 750hm met de mooiste trails incl.steenberg.
Bikegroet Eric B.
Dan mag je mij ook eens gidsen en ben benieuwd van hoe je die 750hm bij elkaar krijgt in de lus van 55km :~
En volgens mij bike je richting Wassenberg waar die steenberg ligt,of ik zit er naast.
Want ik zoek nog steeds die verbindingsroute vanuit Birgelen naar die Steenberg,want dan kan ik mij voorstellen dat je 750hm biked.Want op de Meinweg en Dallheimerbush bike je hooguit 560hm op een afstand van 55km.

Vrijdagochtend gaat mij niet lukken,moet werken,helaas :( .
Zondagmorgen ben ik meestal te vinden op de Meinweg en stuk Duitgrensgebied.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

In December met gps gemeten,58km met 760hm,was toen behoorlijk nat,morgen weer eens stofhappen.Op de 30ste april doen we de lange versie 150km 1500hm :evil: dan zijn we de hele dag op de bike.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

ericb schreef:In December met gps gemeten,58km met 760hm,was toen behoorlijk nat,morgen weer eens stofhappen.Op de 30ste april doen we de lange versie 150km 1500hm :evil: dan zijn we de hele dag op de bike.

@ericb,kun je dan geen apparte Topic aanmaken,want deze Topic gaat hoofdzakelijk biken op de Meinweg en stukje Duitsgebied tot in Birgelen.

Want als ik zo lees wordt er hoofdzakelijk op Duitsgebied gebiked en je hebt mijn vraag niet beantwoord,van waar die steenberg ligt op Duitsgebied.Ik heb geen GPS nodig :tong
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Vandaag met zijn 2en de tocht gereden,schitterend weertje.Door de droogte begint het ondertussen wel zanderig te worden.
@ mongoosboy,De steenberg ligt net ten noorden van Wassenberg,er staat een zendmast bovenop.Bij het plaatsje Altmyl.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
SexXxyBoy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 17:22
Mijn mountainbike: SC VP-free, SC Chameleon, Chromag Sakura en Gios A90ultralite roadbike
Contacteer:

Eric,

Nog bedankt voor het gidsen.. erg mooie technische trails gereden.. zalig weertje al met al een mooie tocht
Santa Cruz Chameleon single speed
Chromag Sakura.. stalen trailripper
Santa Cruz VP-Free... sold

Mountainbiking Clears you're Mind ... Picks you Up!!
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Wij biken ook veel op de meinweg, maar ik denk dat er nog voldoende plekken zijn waar we nog nooit geweest zijn. Hebben jullie eens gps track van de mooiste stukken?
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

b2xtreme schreef:Wij biken ook veel op de meinweg, maar ik denk dat er nog voldoende plekken zijn waar we nog nooit geweest zijn. Hebben jullie eens gps track van de mooiste stukken?

@b2xtreme,ik heb geen gps nodig om je naar een mooie aantrekkelijke singletracks te wezen met pittige klimmen en technische afdalingen op de Meinweg,maar op duitsgebied nabij Dalheim is het ook goed vertoeven in de bosrijke omgevingen.Als je iemand weet die gps heeft en mee wilt biken,dan heb je voor de volgende keer een mooie aantrekkelijke bike route :-q
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Talon.0.2011
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: za 16 april 2011, 19:18
Mijn mountainbike: blijft tijdens de meeste ritjes niet wit

Vanmorgen ook even op de meinweg gaan kijken voor de eerste keer. Mooi gebied
maar had te weinig tijd om echt uitgebreid rond te biken. Was ook pas mijn eerste ritje
door het bos met mn nieuwe fiets.
Volgende week weer een keer opnieuw gaan kijken en meer wegen en afdalingen opzoeken..

Gr uit herten ( omg roermond )
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Talon.0.2011 schreef:Vanmorgen ook even op de meinweg gaan kijken voor de eerste keer. Mooi gebied
maar had te weinig tijd om echt uitgebreid rond te biken. Was ook pas mijn eerste ritje
door het bos met mn nieuwe fiets.
Volgende week weer een keer opnieuw gaan kijken en meer wegen en afdalingen opzoeken..

Gr uit herten ( omg roermond )
Welkom :-q

Ik woon vlakbij Herten,zeg maar nabij de TV-Toren.
Dus voor jouw makkelijk om wat af te spreken en ik ken de meinweg vrij wel uit mijn hoofd,waar de aantrekkelijke singletracks aanwezig zijn :-q

Ik heb vanmorgen ook op de meinweg( 7-heuvelen) gebiked en stukje elmpterwald (5 Gulden singletrack).
En totaal 488 hoogtemeters gebiked en ongeveer 50kmers afgelegd :-D

De RM biked geweldig en voel dat ik langzaam weer terug kom in mijn oude vertrouwde vorm,knallen maar :-D
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Talon.0.2011
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: za 16 april 2011, 19:18
Mijn mountainbike: blijft tijdens de meeste ritjes niet wit

He mongooseboy.. We kunnen idd een keer samen gaan biken
maar ik zal de eerste tijd even alleen gaan denk ik.. Ik fiets pas sinds afgelopen
vrijdag en heb dan ook het tempo van een dooie slak. ( ik wil je pret niet drukken :). ) Ik zal me trouwens hier ergens voorstellen dat is wel zo netjes.. Wie weet tot een keer op de meinweg!

Btw. Ik woon ook op steenworp van de televisietoren.
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Trouwens zag enkele zelf gemaakte Down Hill tracks nabij de 5 Gulden Singletrack(Elmpterwald) met zelfgemaakte jumps en kombochten.Zag er gewaagt uit,maar helaas niet meer voormij weggelegd,want stunten laat ik aan waaghalsen over.

@Talon.0.2011,leuk te lezen,dat je bij mij in de beurt woont.Als je goed je conditie hebt opgebouwd,laat maar een bericht achter,dan spreken we wat af om op de meinweg te gaan biken.Dit geldt ook voor andere bikers,die intresse tonen om een keer op de meinweg te biken,waar ik graag jullie Gids wil zijn :-q
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
Talon.0.2011
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: za 16 april 2011, 19:18
Mijn mountainbike: blijft tijdens de meeste ritjes niet wit

@mongooseboy, ik denk dat ik mijn conditie op zich wel weer redelijk snel een beetje op peil zal hebben.. Toch zeker 12 jaar voetbal gedaan.. Een goed jaar geleden gestopt vanwege gescheurde enkelbanden.. Ben volledig hersteld hiervan al blijft het altijd kwetsbaar... Niet rokend en zeer sportief ingesteld :-) zodra ik er fit genoeg voor ben maken we samen een rondje op de meinweg..dan leer ik het gebied ook kennen..
Mongooseboy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 15 augustus 2005, 20:05

Voetballen is voormij ook verledentijd,door tijdgebrek en knieblesseure.Vandaar ik was begonnen met mountainbiken in het jaar 1990 en geen spijt van heb.Maar merk nu de laatste jaren dat ik mijn conditie op peil moet houden,dat krijg je als je ouder wordt.
Mountainbiken just for the fun and Sport met mijn 205 GTI 1.9 Griffe
lenny499
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 17:08

Heey, ik ben 2.5 jaar geleden ook gestopt met voetballen.
Mountainbiken&Wielrennen bevalt mij veel beter.
Zou ik ook eens mee mogen rijden Mongooseboy?
Ik ben 15 jaar oud, maar ik heb toch een redelijk goede fietsconditie. :-q
Plaats reactie