Dutch day @ Les Gets `22 - TLDR P9

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gesloten
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wow, wat een uitzicht!!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja het is hier super mooi 🏔
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Jamis Diablo schreef: vr 8 juli 2022, 14:16 Ja het is hier super mooi 🏔
Ben je al bij Avoriaz geweest? Daar is het ook echt super mooi. En die rode en blauwe tracks zijn super gaaf daar.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waar blijven de sneak previews van de Worlds track?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Sabai schreef: vr 8 juli 2022, 16:18
Jamis Diablo schreef: vr 8 juli 2022, 14:16 Ja het is hier super mooi 🏔
Ben je al bij Avoriaz geweest? Daar is het ook echt super mooi. En die rode en blauwe tracks zijn super gaaf daar.
Ja, we hebben alle gebieden gehad en heel veel verschillende trails gereden.
Favoriet is wel Champery, vooral qua natuur en uitzichten.
Coupe de Monde was erg pittig, de rode trails heel tof.
Chatel lag er slechter bij, veel brakebumps, dat vond mijn pols niet zo fijn.
In Lindarettes vandaag nog twee mooie zwarte gereden.
En 'secret' trails terug naar Morzine, behoorlijk technische natural trails.
Afgesloten met de blauwe, rode en zwarte flowtrails in Super Morzine.
Morgen weer naar huis.
Echt een gebied om naar terug te gaan, zoveel afwisseling en vind het reizen naar de verschillende gebieden ook heel tof.
Waarschijnlijk volgend jaar weer, dan met de downhill ipv ebike en hopelijk zonder blessure...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding

TenZNL, Wootism, Big Deef, en Heckler40.

Afbeelding



Het hele groepje nog bij elkaar.
TenZNL, Crap4Brains, Big Deef, Heckler40, Wootism en ik zelf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

Was gezellig mannen! :-q
Zal op korte termijn een mooie compilatie maken van alle beelden. Zit sowieso veel moois tussen!

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wootism schreef: za 9 juli 2022, 15:05 Was gezellig mannen! :-q
Zal op korte termijn een mooie compilatie maken van alle beelden. Zit sowieso veel moois tussen!
Inclusief de off-trail afdaling van de Hel van Les Gets? :winkie:
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

Dice Oldskool schreef: za 9 juli 2022, 15:32
Wootism schreef: za 9 juli 2022, 15:05 Was gezellig mannen! :-q
Zal op korte termijn een mooie compilatie maken van alle beelden. Zit sowieso veel moois tussen!
Inclusief de off-trail afdaling van de Hel van Les Gets? :winkie:
Haha die afdaling is een eigen film waard!
Wat een ellende was dat zeg :D

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tijd voor het verhaaltje en de foto`s :-D
Video laat nog even op zich wachten, heb met m`n gekke hoofd 3 dagen voor vertrek een Hero10 gekocht dus ik heb nog even wat uitzoek- en huiswerk tav de software te doen :winkie:

Auto ingepakt en zaterdagmorgen om 06:00u Big Deef opgehaald, na het inpakken en de nodige koffie weggereden richting de Duitse grens.
Tot en met Basel eigenlijk zonder oponthoud door kunnen trappen en ook in Zwitserland was het niet druk (klein stukje file) maar rustig gereden want daar wil je echt geen bon krijgen. Via de touristische route rond het meer van Geneve en een grenspost ter grootte van een telefooncel kwamen we uiteindelijk Frankrijk binnen en rond 16:00u waren we ter plaatse.

Afbeelding

Afbeelding

Na het uitladen, afzetten, aanmelden en uitzoeken waar iedereen nu eigenlijk zat was het tijd om de spullen voor de volgende dag alvast in orde te brengen en te slapen. Jamis Diablo appte nog dat hij en z`n groep de volgende morgen naar Les gets kwamen, dus de meet `n greet voor D-day was ook geregeld. :)

Afbeelding

Dag 1:
De volgende dag (zondag) om 09:30u met iedereen bij de Chavennes-lift afgesproken en met z`n allen naar boven. Gestart met een blauwe om op te warmen maar we hadden al snel door dat Frans Blauw meer overeenkomt met rood in Duitsland en Oostenrijk :lol:
Bovenaan de lift kwamen we Jamis en z`n groep tegen, even leuk staan te kletsen voor we weer verder gingen. De rest van de morgen gevuld met blauw en rood en `s middags na de lunch zijn we richting Morzine afgedaald. En daar besloot Dice z`n velg te testen...steen 1, velg 0. :winkie:
Wootism en Crapforbrains zijn Dice gaan zoeken, Heckler en ik hebben toen onze E-MTB-ambu in LG opgehaald en Dice zichzelf laten repatrieren. Na een lange 1e dag nog leuk samen wezen eten en een afscheidsborrel met Dice gehaald die de volgende dag helaas alweer vertrok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2:
Het plan was Morzine/Avoriaz, helaas liep het anders. Het had al de hele nacht geregend, Les Gets was echt wel nat in de ochtend en 2 man gingen niet mee, die hadden geen zin in nattigheid.
Na de warmup afgezakt richting Morzine en onderweg een mooi en rustig terrasje gepakt op de helling van de berg (brilliante crepes met banaan/nutella en slagroomkoffie ter grootte van een oliedrum). Net voordat we klaar waren, komt de eigenaar naar buiten en staart zo`n 2 min naar de lucht en begint vervolgens alle parasols in te klappen. Je snapt, wij voelden nattigheid en op onze vraag of het zou gaan regenen was het antwoord: binnen 15min gaat het hier los. Je kan beter terug naar LG want daar blijft het droog.
Zo gezegd, zo gedaan...terug naar Oegstg Les Gets. De 2 achterblijvers wilden ook weer aanhaken en dit was tevens ook de 1e dag met de nieuwe gopro dus dat kwam an sich wel goed uit. Ik was helaas niet heel handig met het ding dus heb wel wat momentjes gemist :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 3:
Tijd voor Avoriaz.
Wederom was er `s nacht regen gevallen, de traverse naar Morzine was behoorlijk glibberig. Eenmaal aangekomen bij de Pleney-lift stond er een rij die nog groter was dan de foto van dag 1...Wij door gereden naar de Supermorzine-lift verder in het dorp en daar stond een nog grotere rij...de lift was kapot. 3 kwartier later gingen we eindelijk met de lift omhoog :evil:
Na nog een lift waren we eindelijk boven en konden we gaan rijden. Aangezien het rond die lift zo druk was, wilden we door naar Avoriaz maar onderaan de Stand High Patrol bleek de lift naar Avoriaz ook gesloten...je kon dus alleen terug naar het beginpunt boven. Weinig keus, dus hup, weer terug, Daar de kaart bestudeerd en ergens op de SHP zat een afslag naar Avoriaz en de bijbehorende trails. Onderweg over die "enduro"route (frans voor XC doubletrack met flink wat hoogtemeters) hoorden we dat er in die hoek meerdere liften dicht waren. Flink balen maar het was niet anders. Uiteindelijk via een leuke natural trail (Goupil) weer naar de lift en terug omhoog naar de Zore-lift. De rest van de dag hebben we ons daar vermaakt totdat Wootism panne kreeg en een bobbel op z`n achterband vond. Bij nader onderzoek bleek dat de wire bead aan het loscheuren was, geen redden meer aan dus. Terug naar LG voor een nieuwe band...Bij nadere inspectie bleek m`n eigen achterband ook al flink versleten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat ruwe GP beelden van Heckler: https://youtu.be/BnIaLuXvK4Y

Dag 4:
Surprise, surprize...Of we olv Void de (natural) trails in Samoëns wilden verkennen?
Ondanks een extra liftpas en een goed half uur rijden wilden we dat wel. Na 3 dagen park wilden we wel eens wat anders zien en meestal zijn dit soort onverwachte dingen vaak erg memorabel. Het werd de meest gave dag van de hele trip 8)
We warmden op met een blauwe, die eigenlijk een stuk pittiger was dan de rode tracks van gisteren :lol:
Vervolgens een rode en toen een hele lange (onofficieel? donkerrood/zwart?) afdaling vanaf de top (2100m) door naar het dorp Morrilon in het dal (700m). Zo`n 10km en 1400hm`s van pure lol, slechte techniek en peptalk :winkie:

Helaas waren we te laat voor het toetje dat Void had bedacht, die moest nog een lift terug halen. Big Deef en ik zijn wel nog een keer omhoog gegaan terwijl Heckler en Crapforbrains zich op het terras aan een biertje vergrepen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerlijk is eerlijk...ik heb niet alles gezien en gereden maar heb wel wat mixed gevoelens. Normaal vind ik alles al snel leuk maar hier lag de focus heel erg op (grote) jumps en snelle knikkerbanen. Veel tracks waren ook vrij kort en de brakebumps waren alomvertegenwoordigd en niet te vermijden. TBH ik had er meer van verwacht, temeer omdat de liften tergend langzaam waren en het hele systeem met de fietsen nogal amateuristisch aandeed (geef mij maar een Doppelmaier met hele klemmen). Het is echt een mooi gebied maar er is duidelijk ruimte voor verbetering qua liften en bewegwijzering (Een skikaart in de zomer helpt niet...). Meer rijtijd en minder lifttijd zou het imho al een stuk verbeteren. De laatste dag in Samoens heeft dat alles weer goed gemaakt, mss moet de volgende bestemming wat meer "natural" zijn.

Heren, nogmaals bedankt voor het lachen en het zweten en a special thank you to Void :-q

En alsnog de video: https://www.youtube.com/watch?v=h5whzjVKumU
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 24 december 2022, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Leuk verslag TenZNL. Baal er nog steeds van dat ik ivm werk niet langer kon blijven. Helemaal omdat ik hetzelfde gevoel heb overgehouden aan Les Gets wat jij hebt en Samoens gemist heb.


TenZNL schreef: za 9 juli 2022, 21:39 De laatste dag in Samoens heeft dat alles weer goed gemaakt, mss moet de volgende bestemming wat meer "natural" zijn.
:-q :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Herkenbaar, had de eerste dag ook een gevoel van is dit het nou? Waar zijn die bergen dan?
Toen vooral Les Gets gedaan en vond het qua hoogte en trails tegen vallen.
De dag erna naar Champery en dat was echt andere koek. Hele mooie natuurlijke trails gereden en mooi ruig gebied.
Ik vond het naar verschillende gebieden kunnen gaan en de bijhorende lifttijd juist erg relaxed.
In bijv Solden zijn de afdalingen veel langer en worden op een gegeven moment dan saai (mening) en lichamelijk veel vermoeiender.
Maar wij hadden ook 6 dagen en een paar mensen die er al eerder waren geweest, dus hebben veel moois kunnen vinden.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Ik sluit me aan bij Jacco en Pieter; leuk om PdS eindelijk eens gezien te hebben, maar het échte epic ride-gevoel kwam van het dagje Samoëns met zijn natuurlijke trails. Misschien hebben we een hoop gewoon nog niet gezien of laten liggen - dat kan natuurlijk ook, maar ik had er wel wat meer van verwacht. In ieder geval wél erg tevreden over de Nordest, die hield zich boven verwachting prima (hier en daar beter dan zijn berijder :tong ).

Nol, Thomas, Jacco, Pieter en Dave - dank voor de gezelligheid en fun op en naast de trails! En Void natuurlijk bedankt voor het dagje gidsen in Samoëns!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie plaatjes mannen en ook de GoPro van Jacco, ik ben zo weer terug op de Trails. Ik kom nog wel een keer langs voor de high res files :wink: En ik ben blijkbaar minder kritisch want heb me op alle dagen en Trails uitstekend vermaakt. Ik vind de jump lines op het park ook erg leuk, en met herhaling is voor mij niet zoveel mis, dan gaan ze ook steeds beter/harder/hoger. :winkie:

En Pieter, Yuri, Jacco, Thomas en Dave en natuurlijk ook Valdis/Void
Heel hartelijk dank voor een memorabele trip :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als iedereen terug is van vakantie maar een dagje Green Hill inplannen. :bier:
Gesloten