Let's ride Bikepark Mook

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 826
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Was leuk om kennis te maken Ook Peter!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

graduzzi schreef: vr 4 maart 2022, 20:20 Was leuk om kennis te maken Ook Peter!
Dat was het zeker :-q En uiteindelijk ook lekker kunnen rijden :winkie:
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren ook nog even geweest aan het eind van de rit.
Afbeelding

Het springen moet ik echt nog even op oefenen :oops:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Springen? Dit is een drop. :wink:

(Kudos voor de foto, ziet er gaaf uit.)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Op de sprongen moet ik oefenen, daarom zijn daar geen foto's van :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MacReal schreef: ma 7 maart 2022, 22:59 Op de sprongen moet ik oefenen, daarom zijn daar geen foto's van :winkie:
Herkenbaar, steile technische paadjes, drops tot 1,5 meter etc totaal geen probleem, maar knap springen is heel ander vak.
Viel mij op Mook op dat er maar heel weinig het echt goed beheersen, veel "dead sailors" puur op lef en met fietsen die de foutjes voor ze opvangen. Denk dat ik het zelf nooit echt goed meer ga leren helaas, BMX in je jeugd geeft zo'n ongelooflijk grote voorsprong, zag ik ook bij Walk-a-Lot die beter Jump-a-Lot kan heten :bier: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Is een clinic op Mook een aanrader om van die dead-sailor af te komen? Heb daar zelf nogal een handje van :oops:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Denk dat elke fatsoenlijke clinic daar goed voor is.
En dan vooral blijven oefenen met de opgedane kennis, daar schort het soms nog weleens aan...

Ik heb zelf ooit (2010) een beginners freeride clinicje gedaan op het toenmalige Filthy Trails. Dat was een leerzaam -en leuk- dagje, maar daarna heb ik het geleerde amper meer in praktijk gebracht en nu is mijn niveau dus geen streepje hoger als voor die clinic... :oops:

Op Mook kan ik dan ook niet veel meer als heelhuids van die drops af rollen :D
(ja, lekker door die kombochtjes zwieren. Maar ook dat kunnen de cracks veel beter).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik heb de clinic op Mook al geboekt, ik heb goede ervaringen met clinics, genoeg te verbeteren in mijn techniek.

Maar ik herhaal zelf vaak deze raad die ik ooit kreeg van een trainer: Nol, je wordt alleen goed in wat je oefent
Een clinic geeft mij handvaten, inzichten, een begin. Om dat te laten beklijven is regelmatig oefenen nodig

Dus clinic doen en dan oefenen, oefenen, oefenen. En dan oefenen some more.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hier ook clinic in Mook geboekt voor dit jaar. En daarna bijhouden. gelukkig achter het thuis wat mogelijkheden om te oefenen met jumpjes en dropjes van +/- 70cm. Zal er nooit echt goed in worden. Maar hopelijk wel wat meer zelf vertrouwen terug krijgen om jumpje/drop te doen ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

... ach, heb daar ooit al eens een topic aan gewijd .... maar nu gewoon besloten dat het niet veel beter meer gaat worden met dat springen van grote steile dirts, tafels etc ..... https://mountainbike.nl/forum/viewtopic ... 7&t=150489
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

kermit schreef: di 8 maart 2022, 16:14 Denk dat elke fatsoenlijke clinic daar goed voor is.
En dan vooral blijven oefenen met de opgedane kennis, daar schort het soms nog weleens aan...

Ik heb zelf ooit (2010) een beginners freeride clinicje gedaan op het toenmalige Filthy Trails. Dat was een leerzaam -en leuk- dagje, maar daarna heb ik het geleerde amper meer in praktijk gebracht en nu is mijn niveau dus geen streepje hoger als voor die clinic... :oops:

Op Mook kan ik dan ook niet veel meer als heelhuids van die drops af rollen :D
(ja, lekker door die kombochtjes zwieren. Maar ook dat kunnen de cracks veel beter).
2010 alweer... :o

Maar daar heb ik toen vooral geleerd dat ik weinig mentaal talent had voor enge dingen. Is gelukkig in de loop van de jaren wel wat gesleten maar dat blijft mijn zwakke punt. Als mijn vertigo weer in elkaar zit maar eens druk gaan oefenen in Mook op woensdagavond.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik ben vorige week donderdag een hele middag in Mook geweest, het was de 2e keer dat ik er was.
Mijn ervaring is inmiddels dat door het gewoon heel vaak te doen en dingen te proberen, er wel degelijk vooruitgang te boeken is in het springen. Ik denk dat ik meer dan 30 keer omhoog gefietst ben.
Eerst even het beeld schetsen: 46 jaar, begonnen met mtb op 39 jarige leeftijd, dus oud, stram en een tandje overgewicht. Nooit op een bmx gezeten dus zonder ervaring. Wel in Oostenrijk op pad geweest in Saalbach en Bad Kleinkirchem. Niet bang om er maf uit te zien, niet angstig op bikeparks en leergierig naar dit mysterieuze springproces ;)

De eerste keer dat ik er was zo'n beetje alle sprongen gecased, maar de drops gingen goed. Veel lol gehad en het beeld dat springen echt heel lastig is. De afgelopen keer dacht ik dus vooral veel lol moest hebben en maar zien wat er wel en niet lukte. De theorie ken ik redelijk van de welbekende youtube filmpjes.
Aan het begin moeite met zo'n beetje alle sprongen op Bafang. Ik kwam wel omhoog maar ook snel weer naar beneden en een jump halen was er niet bij. De kleinere dubbels aan het einde van Bafang kon ik eigenlijk alleen maar rollen, ik kwam anders steeds heel raar uit, midden op de 2e bult of op bovenop de 3e aan het einde.
Gaandeweg ging het eigenlijk vanzelf makkelijker. Ik kreeg het geforceerde inveren en uitstrekken er een beetje uit en ineens lukte het om de drie jumps achter elkaar op Bafang allemaal te halen. Snelheid had ik wel nodig dus de twee bermen ervoor moest ik redelijk op snelheid nemen om vooral de 1e van de 3 te halen. De 2e en 3e gingen dan eenvoudiger.
Toen de 2 dubbels aan het einde maar eens geprobeerd en het ging niet soepel maar ik hoefde ze niet meer te rollen.
Uiteindelijk vond ik het prettigste om op Mainfreight te starten daar de 2 tafels te nemen en dan naar Bafang te switchen. De grote jumps aan het einde van Mainfreight heb ik nog moeite mee, ik rij er angstig op af, de step up is me nog een brug te ver. De 3e lijn heb ik laten zitten, geen zin om tandjes te tuffen.

Al met al een topmiddag gehad, ik merkte progressie en heb zin in meer.
Vanaf de zijlijn zal het er allemaal amateuristisch uit zien maar who cares? Als ik voor m'n 50e een keer een gapjumpje gehaald heb dan ben ik tevreden 8)
Er waren meer beginners op leeftijd dus tussendoor nog wat gezellig gekletst en ook nog met verbazing gekeken naar de lycra pakjes die zonder enige extra bescherming naar beneden gingen. Er had nog iemand z'n enkels flink bezeerd na een val en die vond zelf wel dat íe een lesje geleerd had. Leek wel goed te komen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Elvander schreef: di 8 maart 2022, 17:58 en ook nog met verbazing gekeken naar de lycra pakjes die zonder enige extra bescherming naar beneden gingen. Er had nog iemand z'n enkels flink bezeerd na een val en die vond zelf wel dat íe een lesje geleerd had. Leek wel goed te komen.
Ja, die XC-ers zijn rare jongens ........









































Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

^^ top.

Was vorig jaar een beetje aan het oefenen met springen op een bekende spot hier in het zuiden, komt er ook een gast op de XC fiets+uitrusting over die baan. Je zag ook meteen dat die echt goed kon rijden. Tot zover geen verrassing, je ziet er alle soorten en maten oefenen, wat erg leuk is en ook goed elkaar aansteekt om beter te worden.
Vervolgens pakt die biker gewoon 3-4 meter lucht onder de wielen bij een moeilijke sprong, zet de fiets weer perfect neer op korte en steile landing, super soepel.. en gaat weer verder met zijn route. Was echt mooi :-q

Anyways. Voor iedereen is het anders. Ik heb er ook best een tijd over gedaan om tot mn huidige level te komen. Ik ben tevreden en kan eigenlijk zonder zorgen op de meeste jumps aanrijden en wel zien wat er gaat gebeuren. Combinatie van herhalen herhalen herhalen en ervaringen goed omzetten in actie/verbeteringen. En ik heb nog meer dan genoeg te leren.

Nieuwe lijn Mook nog proberen, ziet er leuk uit.
Plaats reactie