12-06-2022: De 5 van Hellendoorn

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Freekenstein schreef: ma 20 december 2021, 22:35 Bedenk dat het vervelendste stuk (Sanatoriumklim) er over een half jaar niet in zit, en de ondergrond op dit moment heel anders aanvoelt dan straks. Waar het nu misschien hier en daar wel wat modderig kan zijn, zal het dan misschien wel droog en mul zijn.

Ik ga in het kader van mijn trainingsschema ergens tussen kerst en oud & nieuw nog een route rijden waar ik ook over de route van "de 5" kom, heel benieuwd hoe het er bij ligt.
Moet zeggen dat de route er echt super nice bij ligt! Was geen enkele plek waar het modderig was en ik had alleen wat los/mul zand op de fiets zitten toen ik terug bij de auto kwam.

Die sanitoriumklim was idd wel echt een draak, de enige plek waar ik even ben afgestapt (ik verplaatse mijn gewicht verkeerd en verloor achterwiel grip toen ik bijna boven was :-{ )

Die afdalingen zijn wel echt zalig! Fiets voelde zich goed thuis!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Freekenstein schreef: ma 20 december 2021, 22:35Waar het nu misschien hier en daar wel wat modderig kan zijn, zal het dan misschien wel droog en mul zijn.
Nu rijd ik het niet vaak en zomer condities zijn erg vage herinneringen maar ik kon me toch niet aan de indruk onttrekken dat het er op het moment fantastisch bij lag. Af en toe een beetje modder, maar voor de rest was alles wat mul wil zijn eigenlijk hard. Sanatoriumklim lag er ook makkelijk bij, alleen op interessantere delen die niet bij de route horen was het modderig...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dit was een aanname. Puur om verschil in omstandigheden tussen winter en zomer aan te geven. Ik hoop over ongeveer een week ervaringen uit eerste hand te kunnen geven :wink:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Freekenstein schreef: ma 20 december 2021, 22:35 Bedenk dat het vervelendste stuk (Sanatoriumklim) er over een half jaar niet in zit, en de ondergrond op dit moment heel anders aanvoelt dan straks. Waar het nu misschien hier en daar wel wat modderig kan zijn, zal het dan misschien wel droog en mul zijn.

Ik ga in het kader van mijn trainingsschema ergens tussen kerst en oud & nieuw nog een route rijden waar ik ook over de route van "de 5" kom, heel benieuwd hoe het er bij ligt.
Halverwege de Sanatorium klim naar rechts en dan vervolgens links, die is nog iets steiler en leuker :-q ... Benieuwd welke stukken er in "de 5" komen en welke ik nog niet ken... Het is toch wel een soort van thuisroute inmiddels Hellendoorn.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Sanatorium niet kan ik je vertellen :-q
Enkel het mooiste stuk :lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mrfrank schreef: di 21 december 2021, 13:56 Benieuwd welke stukken er in "de 5" komen en welke ik nog niet ken... Het is toch wel een soort van thuisroute inmiddels Hellendoorn.
Zie openingspost. :wink:
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Giant-E schreef: di 21 december 2021, 19:46
Mrfrank schreef: di 21 december 2021, 13:56 Benieuwd welke stukken er in "de 5" komen en welke ik nog niet ken... Het is toch wel een soort van thuisroute inmiddels Hellendoorn.
Zie openingspost. :wink:
Sorry ! Niet goed gekeken … 🙈
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Ik ben meer een lezer dan een schrijver. Nu dit draadje opgepikt. Ben benieuwd wat de 5 van.. inhoud. Vandaag wel even de moeite genomen om 2x het rondje te fietsen, dan is het rondje net iets meer dan 10 km, excl aanrijden vanaf de parkeerplaats. Enige nadeel van de afkorting, je komt haaks op een single track uit, zou zonde zijn als we het daar kapot rijden en je moet rekening houden met fietsers van links, die over de vaste route fietsen. Oplossing kan zijn een klein lusje erbij aan te knopen, wel weer 1 km extra per ronde.
De foto is genomen vanaf de rij richting, vanaf daar moet je weer rechtsaf de route op.
Afbeelding

Ik hoor graag wat de 5 van inhoud, ben wel benieuwd naar de gezichten achter de namen.

Gr Michel
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is gewoon een gezellig samenzijn, ouwehoeren en zoveel rondjes rijden als je zin hebt (en op je eigen tempo).
Zelf vind ik bij dit soort rides het sociale aspect belangrijker dan het rijden, leuk om gewoon met wat mensen te kletsen die je al dan niet al kent.

De foto krijg ik pas zichtbaar als ik met de rechter muisknop "open in new tab" kies.
Je moet eigenlijk naar de foto zelf linken, niet naar de pagina, en dan tussen img-tags zetten:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

kermit schreef: ma 27 december 2021, 17:25 Het is gewoon een gezellig samenzijn, ouwehoeren en zoveel rondjes rijden als je zin hebt (en op je eigen tempo).
Zelf vind ik bij dit soort rides het sociale aspect belangrijker dan het rijden, leuk om gewoon met wat mensen te kletsen die je al dan niet al kent.

De foto krijg ik pas zichtbaar als ik met de rechter muisknop "open in new tab" kies.
Je moet eigenlijk naar de foto zelf linken, niet naar de pagina, en dan tussen img-tags zetten:
Afbeelding
Aahh. Ik heb vaker problemen gehad met uploaden, lukte het allen vanaf de pc, blijkbaar weer niet goed gegaan.

Ik denk dat ik onder voorbehoud mee doe.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

skjalling schreef: ma 27 december 2021, 14:23 Ik hoor graag wat de 5 van inhoud, ben wel benieuwd naar de gezichten achter de namen.

Gr Michel
Allemaal bwr’s die met de laatste editie gelijk als een bezetene de Traumaklim opreden. :winkie:

Gelukkig werd ‘t met de afterparty nog erg gezellig. Bier, burgers, en goed gezelschap. Ik zou zeker komen als ik jou was. Ga je geen spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ondergetekende heeft het vooronderzoek gedaan. En er valt als je en bewust bent gemaakt van het overige verkeer, en de route oprijdt zonder bos mee te pakken toch weinig verkeerd te doen op dat punt imho. Andere fietsers heb je overal, goed uitkijken en de route netjes benaderen en alles loopt goed.
skjalling schreef: ma 27 december 2021, 14:23 Ik ben meer een lezer dan een schrijver. Nu dit draadje opgepikt. Ben benieuwd wat de 5 van.. inhoud. Vandaag wel even de moeite genomen om 2x het rondje te fietsen, dan is het rondje net iets meer dan 10 km, excl aanrijden vanaf de parkeerplaats. Enige nadeel van de afkorting, je komt haaks op een single track uit, zou zonde zijn als we het daar kapot rijden en je moet rekening houden met fietsers van links, die over de vaste route fietsen. Oplossing kan zijn een klein lusje erbij aan te knopen, wel weer 1 km extra per ronde.
De foto is genomen vanaf de rij richting, vanaf daar moet je weer rechtsaf de route op.
Afbeelding

Ik hoor graag wat de 5 van inhoud, ben wel benieuwd naar de gezichten achter de namen.

Gr Michel
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2650
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik zag dat ik er nog niet bij stond. Ben ook wel erg benieuwd naar de gezichten :D

1. Giant-E
2. Robko
3. Elvander
4. Ook Peter
5. RoySmit
6. Dutch
7. Jurf
8. Lars TB
9. Sabazius
10. MarkM
11. Arjan76
12. kan niet meer
I3. Victor1977
14. Meegs
15. I_do
16. Tribux
17. MKleijn
18. ThijsE
19. PaneVino
20. Mathijs_7
21. drpaul
22. Freekenstein.
23. Singletrack sundays
24. Mrfrank
25. Fresia +1
26. Bartsince1975
27. C1Rob
28. Burco
29. xRemcox
30. MacReal
31. Mad Wally
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Verrek, ik sta ook nog niet in de lijst. Dus bij dezen.

1. Giant-E
2. Robko
3. Elvander
4. Ook Peter
5. RoySmit
6. Dutch
7. Jurf
8. Lars TB
9. Sabazius
10. MarkM
11. Arjan76
12. kan niet meer
I3. Victor1977
14. Meegs
15. I_do
16. Tribux
17. MKleijn
18. ThijsE
19. PaneVino
20. Mathijs_7
21. drpaul
22. Freekenstein.
23. Singletrack sundays
24. Mrfrank
25. Fresia +1
26. Bartsince1975
27. C1Rob
28. Burco
29. xRemcox
30. MacReal
31. Mad Wally
32. Klitse
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zondag, 10:00, treintje van 32 man...stelletje uber-BWR`s :lol:


Ik rij er wel achteraan (als ik kan) voor de BBQ :tong
Plaats reactie