Finale Ligure 9-16 oktober 2021

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Bikers,

het toeval wil dat ik, samen met Suravida en Hecker40 een weekje FL gaan doen, even uitwaaien, en kletsen over fietsen, fietsen ennuh.... fietsen.

Nu hebben we een plekje over in een auto, dus, wie heeft er zin, tijd en budget?

Het aanbod: 6 dagen uplift en naar beneden raggen met 3 bikenuts, omhoog zal er weinig gereden worden. Daarnaast: het goede italiaanse leven, met, hopelijk, nog bakken met zon en aangename temperaturen. Het idee is om te bivakkeren in een appartement of B&B met een fietsenstalling. Ook kunnen we kijken of we nog een gids kunnen charteren.

Wat verwachten we van jou?

-Gezelligheid!
-De nodige skills
-Wat protectie als een fullface etc
-All-mountainbike met flink wat veerweg.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

K*t...Dat is te vroeg, anders had ik graag mee gegaan :(
Anieweez, have fun boys :-q
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tnx Jacco!
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Jammer, had graag meegegaan
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar dat mag dus....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Maar gaat echt niet, werk werk en werk. En bovendien ga ik begin November nog een weekje waarschijnlijk naar Madeira toe.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Ik ben in Finale, laat het me weten als je wilt afspreken voor een ritje.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Damn ... mooi tripje, geniet ervan :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

void schreef: wo 6 oktober 2021, 20:22 Ik ben in Finale, laat het me weten als je wilt afspreken voor een ritje.
Mooi wark,

Je hebt zo een PB :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En weer terug in NL na een week vol grensverleggend, als god in Italie, waanzinnig mooie ruige trails pakken in een prachtig landschap met puik eten en drinken. :winkie:

Leuk dat we ook nog een paar keer met Void zijn opgetrokken, die inderdaad best een aardig stukje kan fietsen. :o

Hieronder een kleine samenvatting van wat jullie gemist hebben.

Start van bijna elke dag, uplift :-)

Afbeelding

Halverwege Isalo Extacy. Een wat smallere natuurlijkere trail waar je wat langer naartoe moest fietsen. Nergens flowy, overal hard werken om momentum te houden over de rotsen. Paar mooie steile rocky passages erin. Daarna doorgereden naar Revenant. Prachtige trail, maar holy crap wat steil op stukken. Ook wel weer erg fraai, maar ik ben 2x afgestapt.

Afbeelding

Niet nader te noemen moderator op Isalo

Afbeelding

Prachtige vergezichten, maar op de fiets heb je geen tijd om daarvan te genieten

Afbeelding

Een van onze favorieten is toch wel Ingegnere, die je bereikt door vanaf Nato Base Crestino pt1 te volgen. Van Ingegnere geen foto's (want veel te leuk om door te rijden) maar van Crestino wel. Niet de meest technische trail, maar prachtig flowy met een paar leuke rocky features door een erg mooi bos.

Afbeelding

Afbeelding

Nog verder Crestino af rijdend kom je Supergroppo tegen. Een van de langere afdalingen, met wat wandelpaden erin, best wel een steil technisch begin over rotsen en lager wat meer flowy stukken.

Afbeelding

Afbeelding

Nog verder Crestino af zijn we met een enorme boog naar DH Donna gereden. Deze ligt naast de befaamde DH Uomini, die je altijd ziet bij de EWS fotos. Die was volgens trailforks zwart en leek ons 5 maten te groot, maar de blauwe lijn was toch ook een paar maten groter dan onze skills. In het begin los en steil en aan het eind in een smalle geul over rotsblokken hebben we die na en dag afzien waarschijnlijk voor de helft gewandeld. :-{ Niettemin leuk om dit stuk te zien, en wandelen is met deze uitzichten ook geen straf.

Afbeelding

Afbeelding

De baron had op donderdag (heel verstandig) behoefte aan wat rust, dus zijn Heckler40 en ik naar Nato gegaan om vanaf daar Crestino te volgen tot Neverland. Deze duikt aan de achterkant van de berg richting Mallare en je moet om terug te komen naar Finale eerst weer 300hms omhoog. Vandaar dat deze trail waarschijnlijk ook wat smaller en ruiger was, met veel wortels en rots, van boven tot onder flink steil, en behoorlijk hard werken om beneden te komen. Maar zelfs de klim terug omhoog was een mooie, dus zeker de omweg waard.

Afbeelding

Laatste dag samen met nog 2 Nederlanders een gids gehuurd die ons de backcountry trails boven Pietra Ligure heeft laten zien. Ook weer wat ruiger en smaller dan de bekende Finale trails, veel verder van de bewoonde wereld en ook qua landschap erg mooi. Zekere een aanrader voor de afwisseling!

Redelijk exclusief rijtje fietsen op de trailer. :winkie:

Afbeelding

Na drie trails te zijn gegidst heeft de chauffeur ons nog een keer bovenop Nato afgezet voor een afscheidsrun op Ingegnere waarna hij ons nog een keer bij Din heeft gedropt voor een laatste keer Rollercoaster.
Rollercoaster was ook de eerste trail die we reden op zondag (achter Void aan) en ik ben daar, lichtelijk geintimideerd door het terrein en grove rots, een paar afgestapt. Na een weekje oefenen bleek dat op de laatste dag niet meer nodig, en hebben we hem zelf op aardig tempo naar beneden geknald. Was dus een mooie opsteker, en toont maar weer hoe veel je leert in een week.

Al met al een toffe week, in leuk gezelschap, op zo'n beetje de beste trails die ik ken. Hier gaan we zeker vaker komen. :-q

Nog een paar sfeerbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tripjes om te koesteren :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

suravida schreef: zo 17 oktober 2021, 10:16
Nog verder Crestino af zijn we met een enorme boog naar DH Donna gereden. Deze ligt naast de befaamde DH Uomini, die je altijd ziet bij de EWS fotos. Die was volgens trailforks zwart en leek ons 5 maten te groot, maar de blauwe lijn was toch ook een paar maten groter dan onze skills. In het begin los en steil en aan het eind in een smalle geul over rotsblokken hebben we die na en dag afzien waarschijnlijk voor de helft gewandeld. :-{ Niettemin leuk om dit stuk te zien, en wandelen is met deze uitzichten ook geen straf.

Afbeelding
Toch blij dat je de foto hebt gekozen waarbij ik geen voetje aan de grond had!

Hoewel het voor mij de 4e keer was dat ik in Finale reed heb ik mijzelf toch best kunnen verbeteren, en dat zal door het inspirerende gezelschap zijn gekomen! Ook Voids aanwezigheid was zeer gewaardeerd en gezellig!


Finale Ligure is toch wel een erg fijne plek om te zijn. Voor het fietsen, en voor "La dolce vita"

Afbeelding
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Het was leuk jullie allemaal te ontmoeten :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Gave foto's man, ziet er uit als my cup of tea :-q
Is alles shuttle of ook lift?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Shuttle en zelf omhoog fietsen! :-{

Vanwege de ligging en de geringe hoogte (tot 1200m) is het geen wintersportgebied, en zijn er dus geen liften!
Plaats reactie