18 sept - Chaudfontaine?

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Op 18 september ga ik dagje richting België om wat leuke trails te rijden. Zat zelf te denken aan Chaudfontaine, maar andere spots kunnen ook als het maar binnen 2u rijden van Eindhoven ligt :winkie:

Geen idee hoe streng ze nog controleren of dat er al legale tracks zijn Remouchamps want dat blijft ook een prachtig gebied!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Chaudfontaine: hele dal daar langs de Vesdre is met de watersnood zo ongeveer weggevaagd... enorm veel leed... oogde als oorlogs/rampgebied. Troep, verlaten woningen.... Mensen die nog steeds aan het opruimen en opbouwen zijn...
Misschien dat een andere plek nu wat handiger is om te gaan rijden...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Goed punt, daar had ik even niet aan gedacht :-{
Enig idee of Remouchamps wel te doen is?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ligt iets zuidelijker, direct aan de Embleve, zelfde overlastgebied. Weet het niet zeker, maar zou alles aan de riviertjes daar mijden.
Drielandenpunt eo kan wel bv. Overal wel alert zijn op afwatergeulen die zijn ontstaan, mn op afdalingen link.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 819
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

Spa misschien een idee?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ben 2 weken geleden bij La Gleize geweest , zeer goed te doen. Ook de omgeving van Spa en Trois Ponts gewoon goed te doen en zat leuke beklimmingen en afdalingen.
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Spa ken ik zelf geen trails of iets en helaas staat er ook niks meer op Trailforks in die omgeving..
Trois-ponts daarin tegen wel en ken ik ook nog niet echt.
Wellicht heeft iemand nog een leuke gpx?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Spa heeft 7 officiele trails, noordzijde (ten noorden van de N62 en westen van Spaloumont):
Afbeelding
(foto van internet gejat)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Daar had ik op het forum al eerder wat over gelezen idd.
De website Endurando.be werkt alleen niet en ik heb geen Facebook om daar op te kijken :winkie:

Maar als ik daar bij de begraafplaats omhoog zou fietsen zou ik ze dan tegen komen?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Weet niet of ik ze allemaal weet te vinden, maar ben daar in het voorjaar een keertje geweest. Zaten zeker mooie stukken tussen. Wij hadden bij het dorp geparkeerd.
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

afgelopen weekend nog de Grand Raid Godefroy marathon in Bouillon gereden, prachtige streek met veel uitdagende tracks. Hier is men wel ontsnapt aan de vloedgolf die een (groot) deel van de Ardennen heeft overspoeld.
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

bip bip2 schreef: wo 15 september 2021, 18:59 afgelopen weekend nog de Grand Raid Godefroy marathon in Bouillon gereden, prachtige streek met veel uitdagende tracks. Hier is men wel ontsnapt aan de vloedgolf die een (groot) deel van de Ardennen heeft overspoeld.
Dat is alleen niet echt meer "dicht bij huis"... Is nog een extra uur rijden en om nou 6u te rijden voor 1 dagje biken is me net wat te gortig :lol:
Plaats reactie