MTb Montferland (Braamt/Kilder)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

NickH schreef: do 3 februari 2022, 11:57 Hi guys!

I'm from England but I live Emmerich and ride often in Montferland as it is basically my local trail. Sorry for writing in English but unfortunately I don't speak Dutch.

I saw your thread here and thought it sounds interesting as I am also looking to improve my allround MTB skills and ride more for fun than endurance/speed etc. I don't enjoy climbing much but love going fast downhill on twisty trails which Montferland has a few of now. I also recently started learning jump techniques and would also like to improve things like bunnyhop, wheelie, etc. I'm also pretty flexible time wise as I work from home so weekdays or weekends is no problem generally.

Just wondering if you would mind if I tag along sometime? Only thing is I would be speaking English then (or German if that's easier) so wouldn't want to cause any issues if that's a problem?

Cheers!
Hi!

Of course you’re welcome tag along! Speaking English is no problem, German ein bisschen :wink:

For planning, the best possibilities from my side are friday afternoon and weekends (saturday or sunday depends per weekend). And I try to avoid the busy sundaymornings.
Other weekdays are really occasionally.

I would say to follow this thread and also prose a date which suits and we’ll see who joins. :-q
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

GijsJUH schreef: do 3 februari 2022, 11:02 Welke dagen van de week kan er allemaal gereden worden? Werk zelf in ploegendienst, dus ben vooral vaak doordeweeks in het bos te vinden (heerlijk rustig :winkie: ).
Voor mij is vrijdagmiddag nog wel eens een optie, andere weekdagen zijn sporadisch (ook aangezien ik af en toe ook een ochtendje help met onderhoud).
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Leuk, er komt wat meer interesse.! Zelfs internationaal.

Ik ben nog niet op volle kracht ( kleine blessure) maar wat mij betreft plannen we iets. Het gaat toch niet om vol gas een rondje fiets, maar om
Skills en fun toch 😀

Ik kan soms door de week, alleen niet op vrijdag middag.

Zaterdags kan ik meestal en zondags ook. Komende zaterdag helaas niet, zondag ochtend was ik van plan te fietsen, tis dan wel druk , dat is minder..

Groet! Grüße
NickH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 7 oktober 2021, 11:56

Like I said i'm reasonably flexible so if you guys settle on day/time I should be able to fit it in. Also just depends on the weather at the moment I guess as it's so changeable it can complicate things.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Voor mij zijn op korte termijn dit de opties;
-Morgenmiddag
-Maandag
-Woensdag
-Zaterdagmorgen

Laat maar weten of er iemand aan wil sluiten :-q
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

GijsJUH schreef: vr 4 februari 2022, 19:03 Voor mij zijn op korte termijn dit de opties;
-Morgenmiddag
-Maandag
-Woensdag
-Zaterdagmorgen

Laat maar weten of er iemand aan wil sluiten :-q
Wie gaat er vandaag om 14.30 fietsen? Ik sta met m’n grijze nukeproof scout om 14.30 op parkeerplaats Hettenheuvel Kilder. (Grote Parkeerplaats op kruising richting braamt.)

Groet!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Hoogtemeters schreef: za 5 februari 2022, 08:54
GijsJUH schreef: vr 4 februari 2022, 19:03 Voor mij zijn op korte termijn dit de opties;
-Morgenmiddag
-Maandag
-Woensdag
-Zaterdagmorgen

Laat maar weten of er iemand aan wil sluiten :-q
Wie gaat er vandaag om 14.30 fietsen? Ik sta met m’n grijze nukeproof scout om 14.30 op parkeerplaats Hettenheuvel Kilder. (Grote Parkeerplaats op kruising richting braamt.)

Groet!
Heb de fiets al op de fietsendrager staan om stukje duitsland in te gaan, veel plezier vanmiddag!
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

ThijsE schreef: za 5 februari 2022, 09:41
Hoogtemeters schreef: za 5 februari 2022, 08:54

Wie gaat er vandaag om 14.30 fietsen? Ik sta met m’n grijze nukeproof scout om 14.30 op parkeerplaats Hettenheuvel Kilder. (Grote Parkeerplaats op kruising richting braamt.)

Groet!
Heb de fiets al op de fietsendrager staan om stukje duitsland in te gaan, veel plezier vanmiddag!
Oké jij ook!
Joris v B
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 10:40

Vandaag helaas niet, ik mag mijzelf laten testen vanmiddag.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Joris v B schreef: za 5 februari 2022, 10:02 Vandaag helaas niet, ik mag mijzelf laten testen vanmiddag.
Oké dank voor je bericht. Sterkte
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Hoogtemeters schreef: za 5 februari 2022, 08:54Wie gaat er vandaag om 14.30 fietsen? Ik sta met m’n grijze nukeproof scout om 14.30 op parkeerplaats Hettenheuvel Kilder. (Grote Parkeerplaats op kruising richting braamt.)
Moet ik kunnen redden :-q
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

GijsJUH schreef: za 5 februari 2022, 14:13
Hoogtemeters schreef: za 5 februari 2022, 08:54Wie gaat er vandaag om 14.30 fietsen? Ik sta met m’n grijze nukeproof scout om 14.30 op parkeerplaats Hettenheuvel Kilder. (Grote Parkeerplaats op kruising richting braamt.)
Moet ik kunnen redden :-q
Oké tot zo
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Was leuk, hoop geleerd van Gijs 👍🏻Veel springen en Vooral bochten kunnen dus nog veel sneller😆
NickH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 7 oktober 2021, 11:56

Anyone up for a ride tomorrow (tuesday) afternoon?
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Depends on what is considered 'afternoon'. What time is it you have in mind, and for how long? :-? I do have some spare time tomorrow, so possibly you've got a yes.
Plaats reactie