23 oktober Winterberg.

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

vibemaker schreef: za 3 oktober 2020, 15:09
Sabai schreef: za 3 oktober 2020, 15:03

Waarom zou je ook niet gewoon gaan? Het is een advies. Welk risico neem je meer als je in Willingen gaat fietsen of op de UHR?
Het is geen advies hoor, Duitsland verlangt een negatieve coronatest die niet ouder is dan 48 uur.
Hypothetisch scenario: Gebroken sleutelbeen; Verzekering betaalt niet en daarna mag je op eigen kosten 14 dagen in quarantaine. Joepie.
Een verzekering heeft daarin geen poot heeft om op te staan, zeker niet omdat dit onder ziektekosten valt. Als je je ergens zorgen over moet maken is het de boete die je kunt krijgen. Het is geen advies namelijk en in sommige deelstaten is de boete hoog. Die boete zouden ze hun eigen inwoners ook kunnen geven als ze zich na een dagje op de markt niet laten testen.

Ik denk dat de kans dat je hem krijgt nihil is, tenzij je positief blijkt te zijn en een hele hoop mensen hebt besmet.

Maar een advies, dat is het niet!
Waar woke is, is vuur
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Makkelijk schreef: za 3 oktober 2020, 15:20
vibemaker schreef: za 3 oktober 2020, 15:09
Het is geen advies hoor, Duitsland verlangt een negatieve coronatest die niet ouder is dan 48 uur.
Hypothetisch scenario: Gebroken sleutelbeen; Verzekering betaalt niet en daarna mag je op eigen kosten 14 dagen in quarantaine. Joepie.
Een verzekering heeft daarin geen poot heeft om op te staan, zeker niet omdat dit onder ziektekosten valt. Als je je ergens zorgen over moet maken is het de boete die je kunt krijgen. Het is geen advies namelijk en in sommige deelstaten is de boete hoog. Die boete zouden ze hun eigen inwoners ook kunnen geven als ze zich na een dagje op de markt niet laten testen.

Ik denk dat de kans dat je hem krijgt nihil is, tenzij je positief blijkt te zijn en een hele hoop mensen hebt besmet.

Maar een advies, dat is het niet!
Dan laat je je toch gewoon van te voren testen :~
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Sabai schreef: za 3 oktober 2020, 15:32
Ik zeg niet dat dat niet kan he? Ik zeg alleen dat het niet volgen van de Duitse regels niet ‘tegen een advies ingaan’ is maar een overtreding. Ik betwijfel echter, gezien de reacties, dat de duizenden Duitsers in Enschede en Oldenzaal dat vanavond doen.
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik zou me er niet aan moeten ergeren, ik ga niet eens naar Willingen, maar ik doe het wel.

Er wordt een recente testuitslag gevraagd die negatief is als je uit Nl komt, muv Limburg en Zeeland.
Iedere goede verstaander snapt toch dat het niet op prijs wordt gesteld om dan zonder negatieve test in een bikepark te komen recreëren, omdat men de Coronaproblematiek tracht te beteugelen?
Neem gewoon je verantwoordelijkheid, doe niet moelijk, en ga lekker in Nl ergens fietsen tot het weer rustiger is wat Covid betreft. Draag gewoon je steentje bij, en bedenk geen 'goede reden' om wel te kunnen gaan, want die is er niet, er is geen noodzaak. Of je regelt een negatieve test.
Dat kinderachtig geneuzel dat de markt in Enschede druk bezocht wordt door Duitsers.... 'als zij het doen/mogen, dan doe/mag ik dat ook'. Neem zelf gewoon je verantwoordelijkheid, dat laat je toch niet afhangen van wat een ander wel of niet doet?
Of zeg dat je schijt hebt aan het reisadvies en dat je het bewust negeert en ga wel fietsen in Willingen om aan je noodzakelijke gerief te komen.

(https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

aurelius schreef: za 3 oktober 2020, 16:05 Ik zou me er niet aan moeten ergeren, ik ga niet eens naar Willingen, maar ik doe het wel.
Volgens mij is er hier niemand die het had over alsnog gaan want de Duitsers komen ook... Ik post dat artikel omdat ik het grappig vond om te zien hoe dit niet doorging terwijl er aan de andere kant collectief schijt is in de grensstreek. Ik weet ook zeker dat als mijn moeder niet een week geleden naar Nederland was verhuisd dat ze dan nog steeds elke week naar Oldenzaal ging voor haar boodschappen.

Nee, ik breng mijn randstadcorona gewoon naar Zuid Limburg, veel leuker dan willingen ;)
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Makkelijk schreef: za 3 oktober 2020, 16:58Nee, ik breng mijn randstadcorona gewoon naar Zuid Limburg, veel leuker dan willingen ;)
Toch mooi om te zien dat die eindeloze promotie eindelijk zijn vruchten af begint te werpen....



En dat zo langzamerhand het argument "als je dat wil* dan ga je maar naar het buitenland" een beetje spaak begint te lopen omdat je nu lekker in NL moet gaan fietsen.
* qua mountainbiken
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

cheeta schreef: za 3 oktober 2020, 17:05
Makkelijk schreef: za 3 oktober 2020, 16:58Nee, ik breng mijn randstadcorona gewoon naar Zuid Limburg, veel leuker dan willingen ;)
Toch mooi om te zien dat die eindeloze promotie eindelijk zijn vruchten af begint te werpen....



En dat zo langzamerhand het argument "als je dat wil* dan ga je maar naar het buitenland" een beetje spaak begint te lopen omdat je nu lekker in NL moet gaan fietsen.
* qua mountainbiken
Eindelijk een goed excuus om die drop van anderhalve meter op Hoge Ginkel neer te leggen. Hoofdlampje op, schepje mee en gaan!
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

NRW heeft voor NLers een uitzondering gemaakt qua quarantaine als je niet langer dan 24 uur blijft. Deze verplaatsen naar Winterberg? Wij willen de vrijdag voor de sluiting gaan. Das 23 oktober.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Is daar een officieel bericht van? (Iets met blij en dode mussen)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MVMVML schreef: zo 4 oktober 2020, 14:29 NRW heeft voor NLers een uitzondering gemaakt qua quarantaine als je niet langer dan 24 uur blijft. Deze verplaatsen naar Winterberg? Wij willen de vrijdag voor de sluiting gaan. Das 23 oktober.
Ga even kijken of ik vrij kan krijgen. Wil nog echt wel heel graag een dagje bikepark doen dit jaar.

paulus1981 schreef: zo 4 oktober 2020, 18:21 Is daar een officieel bericht van? (Iets met blij en dode mussen)

https://www.land.nrw/sites/default/file ... assung.pdf

(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner:

3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben,
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik neem aan dat hier naar wordt verwezen...
Gibt es Ausnahmen von der Quarantäne-Regelung?
Die Quarantänepflicht gilt nicht, wenn ein negativer Corona-Test vorliegt, der höchstens 48 Stunden vor der Einreise vorgenommen worden ist. Maßgeblich für die Frist ist der Zeitpunkt der Feststellung des Testergebnisses. Der Test kann in Deutschland nachgeholt werden; allerdings müssen dann bis zum Erhalt des Testergebnisses die Quarantäneregeln eingehalten werden.
Darüber hinaus gelten Ausnahmeregelungen für bestimmte Personengruppen (z. B. Grenzpendler) bzw. für bestimmte Anlässe (z. B. Vornahme einer dringenden medizinischen Behandlung) sowie für Personen, die sich weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet aufgehalten haben (insbesondere im Rahmen des „kleinen Grenzverkehrs“).
Die Quarantäne-Regelung gilt außerdem nicht für Personen, die sich auf der Durchreise durch Nordrhein-Westfalen (ohne Übernachtung) befinden.
Quelle: https://www.land.nrw/de/wichtige-fragen ... s#ef504a21

Of: Verordnung zum Schutz vor Neuinfizierungen mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 in Bezug auf Ein- und Rückreisende, in der ab dem 3. Oktober 2020 gültigen Fassung
Laatst gewijzigd door cheeta op zo 4 oktober 2020, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Inderdaad, die uitzondering wordt bedoeld.
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

ter indicatie: er was in winterberg dit weekend helemaal niets, helemaal niemand die ook maar de indruk wekte zich iets met die regels bezig te houden. Dus meer als je buff/mondkapje voor je snuffert in de lift was het niet.
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ik heb nog wel een paar vrije dagen over :lol: ik ben voor !
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Gaat het nu dan om Winterberg of Willingen? Ik heb ook wel interesse. Ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn in de agenda.
Plaats reactie