Fietsbuddy gezocht voor Stoneman Glaciara 27 juni

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Michiel1967
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 januari 2020, 14:17

Heb het voornemen om de Stoneman Glaciara te rijden laatste week van juni, heb redelijke conditie en ervaring. LM 105-Stoneman Miriquidi-GoderaidFroy 90Km ect.

Bedoeling is om in drie dagen 127 km 4700 hm te rijden. Check https://www.stoneman-glaciara.com Indien gewenst is twee dagen ook geen probleem, pas me aan.

Vervoer verzorg ik, ga toch die kant op :) v.w.b. reisrestricties voorzie ik geen probleem daar deze, naar verwachting, 15 juni voor EU landen wordt opgeheven.

Gr,

Michiel
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Is dit een soort uitgepijlde route die je elk moment zelf kunt rijden? En ben je nog gegaan?
Michiel1967
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 januari 2020, 14:17

Heb de Stoneman Glaciara gereden, eind juni 2020.

Praktische info:

Heb overnacht op de camping Eggishorn in Fiesch, dit is een prima plek vanaf de camping kun je de route beginn en weer oppikken de volgende dag. De route ligt in een denkbeeldige cirkel om het plaatsje Fiesch.

Dag 1.

Fiesch - Morel
Vertrek Fiesch naar Morel je fietst tot aan de Aletschgletsjer, houdt rekening met zeer steile passages waarbij lopen zo nu en dan noodzakelijk is. Bij aankomst in Morel pak je de trein van Morel naar Fiesch, 30 minuten.

Morel - Ern - Fiesch
Trein van Fiesch naar Morel daarna de beklimming van de Breithorn, duur plusminus 4 uur met stijgingspercentages van 27%, 3 tot 4 km per uur 1.965 HM :o

Persoonlijk vind ik dit de mooiste passage, met name na de beklimming van de Breithorn volgt een afdaling naar Ern die qua natuurschoon fantastisch is :-q

Als je meer info wilt stuur een PM.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Bedankt voor de info! Wow, 27%, daar moet ik nog wel even over nadenken..... Je hebt dus de 127km in 2 dagen gedaan? Of 2 van de 3 etappes gereden?
Michiel1967
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 1 januari 2020, 14:17

27% is incidenteel :wink: Heb het in twee dagen gedaan, drie is ook prima heb je meer tijd om van de omgeving te genieten.

Plaatselijke fietsenmaker kan je praktische tips en trics geven, aanmelden vooraf via de website scheelt tijd en frustratie bij de fietsenmaker :D

Route is goed uitgepijld voorts krijg je een GPX bestand. Indien je denkt dat het te zwaar is of je hebt een hekel aan klimmen, een E mtb is een optie bijna iedereen rijdt op zo'n ding.

Gaan, afzien en genieten!
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Top! Afgelopen week in Bad Kleinkirchheim idd gezien dat bijna iedereen met een elektrische MTB rijdt. Voor de lokale verhuurders big business. Ik moest een gewone MTB hebben voor mijn dochter, maar die moest uit de kelder komen! Je voelt je een soort oldschool oldtimer als je met een gewone MTB naar boven rijdt!
okokkedee
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 20 januari 2022, 11:37

Heb het onlangs 2 keer in 1 dag gedaan en 2 keer in 2 dagen. 3 dagen is lastig in te plannen door de 2 grote klimmen tijdens de route, 2 is ideaal. Als iemand nog een buddy zoekt, laat het weten, ben elke zomer ook in de buurt. De klim naar Breithorn is inderdaad lang en steil, ik raad daarom ook aan om wellicht een week voordat je de Stoneman gaat doen al naar het Gomsdal te komen. In die week kan je al wennen aan de hoogte en aan lange, aan een stuk doorlopende beklimmingen die je in Nederland niet hebt (en om niet te vergeten kan je ook natuurlijk aan de technische trails wennen).
Plaats reactie