Weet iemand exacte locatie, Ferme Libert

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gannicus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 september 2016, 19:40

Ik ga morgen richting Malmedy, deze track zou rond ferme Libert moeten zijn... Maar weet niet of dit in het bikepark zelf ligt of er buiten?
Aangezien dat het bikepark momenteel gesloten is nog tot 1/06

[url]https://youtu.be/HBvDA1bjdI0/url]
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Weet je het zeker?

De grens is niet vrij te passeren tot 8 juni en er wordt actief gecontroleerd door de Belgen.

Misschien ben je op de hoogte en neem je het risico gewoon natuurlijk.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Misschien is TS wel belg?

Maar ik zie veel verschillende trails, dus ik zou gewoon rondom FL gaan kijken, ligt in ieder geval genoeg.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

suravida schreef: za 16 mei 2020, 11:35 Misschien is TS wel belg?
Ja hallo zeg, we zitten hier toch op een Nederlands forum ;)

Ik neem aan dag er op een Belgisch forum meer kennis is over lokale Belgische plekken.

Maar goed: have fun
Gannicus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 september 2016, 19:40

Ben idd Belg. Ok ik kijk wat rond daar
Cheers
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Je moet vanuit Malmedy naar MontRigi/Baraque Michel. dat is de N68 . Bij Beverce net na Kerkje ga je Linksaf. Hier staat bordje Ferme Libert. Dit is een steile Helling 20% na ongeveer 1,3 km zie je bikepark aan je linker kant. Je ziet de jongens met hun fietsjes daar van zelf staan. Er loopt ook een sleeplift enz.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat valt te betwijfelen want mag niet open...

Is niet in het bikepark zelf bij mijn weten, misschien eens op "Apollinaire" zoeken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gannicus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 september 2016, 19:40

wibas schreef: za 16 mei 2020, 13:19 Je moet vanuit Malmedy naar MontRigi/Baraque Michel. dat is de N68 . Bij Beverce net na Kerkje ga je Linksaf. Hier staat bordje Ferme Libert. Dit is een steile Helling 20% na ongeveer 1,3 km zie je bikepark aan je linker kant. Je ziet de jongens met hun fietsjes daar van zelf staan. Er loopt ook een sleeplift enz.
Ahn, we waren van plan om vanuit Theux te rijden naar Baraque Saint Michel, om dan de downhill van 18k te doen en dan om na 12k af te dalen, richting ferme libert richting te rijden. En daar rond wat single tracks te doen . Om dan terug richting signal de Botrange te rijden en de downhill van 28k te doen terug naar Theux.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dan kun je mooiste van uit Ferme Libert naar Hockai fietsen. Het paadje tegenover het bikepark ingaan en dan kom je er wel. en dan kun je nog via de riviertje de Hoegne naar Polleur en dan naar Theux. Dan heb je mooi tochje
Gannicus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 11 september 2016, 19:40

wibas schreef: za 16 mei 2020, 18:17 Dan kun je mooiste van uit Ferme Libert naar Hockai fietsen. Het paadje tegenover het bikepark ingaan en dan kom je er wel. en dan kun je nog via de riviertje de Hoegne naar Polleur en dan naar Theux. Dan heb je mooi tochje
Ok bedankt ga ik onthouden
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Als je niet weet waar dit is ga je dat van je leven niet vinden. Verspil je tijd er dus niet aan. Misschien heb je geluk en vindt je 1 a 2 van deze paden of stukjes er van maar je mist het gedeelte om de leuke paden te linken. Ik zou afspreken met een local om begeleid te worden om zo teleurstelling te voorkomen.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Staat het spul niet gewoon op trailforks?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wat ze op het eind van die clip rijden is het illegale bikeparkje. Dat ligt niet bij Ferme Libert in de buurt. Dat is bij de start van de RdHF, die steile startklim en dan ergens bovenaan linksaf. Aan het begin rijden ze ook wel een leuke track, die komt in de buurt uit van dat illegale bikeparkje. Je komt daar het makkelijkst als je vanaf de roadgap van Ferme Libert omlaag rijdt en dan op de weg (Chemin de l'Ermitage) weer omhoog (flink steil) en dan het pad volgen.

Maareh, zo jammer dat je in Malmedy eigenlijk alleen nog de MTB routes mag rijden en dat er gecontroleerd wordt.
Plaats reactie