Winterberg 27 en 28 juli

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Beter dan een suntourtje...heb in het verleden wel eens met een Marzocchi Z1 130mm van de downhill gereden.
Hangt van je eigen kunnen af..
:bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: di 6 augustus 2019, 18:31
robin schreef: di 6 augustus 2019, 18:27 Een vork is nog wel een keer aan te komen voor weinágh(zag hier in de te koop al een Fox32 voor nog geen 200 euries voorbij komen) ,je lichaamsdelen zijn iets belangrijker..goh ik klink als iemand van middelbare leeftijd. :D
Nu is een FOX 32 wel de laatste vork om te pakken voor een bikepark... .
Nee hoor, dat is een suntour xcr al... of een rockshox xc30
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

robin schreef: di 6 augustus 2019, 18:49 Beter dan een suntourtje...heb in het verleden wel eens met een Marzocchi Z1 130mm van de downhill gereden.
Hangt van je eigen kunnen af..
Die Marzocchi was wel 400 gram zwaarder... .


En tijden veranderen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: di 6 augustus 2019, 18:51
Lars TB schreef: di 6 augustus 2019, 18:31

Nu is een FOX 32 wel de laatste vork om te pakken voor een bikepark... .
Nee hoor, dat is een suntour xcr al... of een rockshox xc30
Misschien door de stalen binnenpoten en balhoofdbuis zijn die 2 vorken sterker dan een FOX 32. Dan zou ik eerder een RS SID opperen als (even) slechte optie.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb afgelopen jaren op t forum 2 tweedehands vorken gekocht.
Een Yari en een Revalation, beide in topconditie voor 225,- a 250,-
Doen het perfect.
Je hoeft echt geen 800,- uit te geven voor een goeie vork.
Maar ik geef Lars gelijk, jullie gaan steeds sneller en zitten straks aan de grens van de combinatie van jullie fiets en skills.
Ik zou eerder investeren in een goeie fiets met meer reserve.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In het 4X tijdperk was het toenmalige equivalent van een Fox 32 (met QR) of andere high end XC vorken niet ongebruikelijk.

Wat daarmee werd uitgehaald oversteeg met gemak wat je in het filmpje ziet. Al was geaccepteerd dat het onderdelen kostte, als je talent echt op was...

Als je 'ongestrafd' lomp wilt kunnen doen moet je iets als een Yari hebben die je <300 nieuw kunt vinden met geduld.
(maar niet in een dertien in een dozijn XC hardtail)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Lars TB schreef: di 6 augustus 2019, 18:54
robin schreef: di 6 augustus 2019, 18:49 Beter dan een suntourtje...heb in het verleden wel eens met een Marzocchi Z1 130mm van de downhill gereden.
Hangt van je eigen kunnen af..
Die Marzocchi was wel 400 gram zwaarder... .


En tijden veranderen!
Tijden veranderen...de ondergrond niet :D is nog net zo hard als je valt.
Wat ik er mee wil zeggen is, materiaal word steeds beter en geavanceerder,maar de rijder moet het doen..
:bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

robin schreef: wo 7 augustus 2019, 12:21
Lars TB schreef: di 6 augustus 2019, 18:54

Die Marzocchi was wel 400 gram zwaarder... .


En tijden veranderen!
Tijden veranderen...de ondergrond niet :D is nog net zo hard als je valt.
Wat ik er mee wil zeggen is, materiaal word steeds beter en geavanceerder,maar de rijder moet het doen..
Het is wel dat het nieuwe materiaal je veel meer mogelijkheden geeft en dat daardoor het terrein steeds extremer wordt. En dat ook beginners daar in mee gaan en de leercurve erg steil is tegenwoordig. Je doet dus al snel dingen (bikepark) waar die standaardfiets niet op gebouwd is.

Kijk naar de Froriders, die zeggen dat de eerste Marzocchi Z1 het freeriden mogelijk heeft gemaakt. Inderdaad deden die jongens toen met dat materiaal dingen die de meesten nu nog niet doen met dubbel zo goed materiaal. En daar komt inderdaad een stukje kunde bij kijken. Maar voor die stuntelaars is er dus wel materiaal dat hun (mijn...) capriolen gaat overleven.

Dat materiaal geeft me de mogelijkheid harder en lomper door het terrein te gaan dan ooit, red me zo af en toe van een foutje. En maakt het mogelijk dat ik technisch mijn grenzen iedere keer weer verleg en dus een veel betere rijder wordt. En heel af en toe heb ik een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat er nu niets mis moet gaan met mijn materiaal. En daarom is mijn trailbike dus ruim 14 kg, omdat ik daarmee nauwelijks hoef te twijfelen of ik het wel kan rijden (mijn fiets kan het aan!) en of ik wel heel beneden kom (mijn fiets kan het aan!).

(en in het geval dat je maar 1 fiets hebt, vind ik het niet erg dat ik die fiets in NL mee moet slepen!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Lars TB schreef: wo 7 augustus 2019, 17:22
robin schreef: wo 7 augustus 2019, 12:21

Tijden veranderen...de ondergrond niet :D is nog net zo hard als je valt.
Wat ik er mee wil zeggen is, materiaal word steeds beter en geavanceerder,maar de rijder moet het doen..
Het is wel dat het nieuwe materiaal je veel meer mogelijkheden geeft en dat daardoor het terrein steeds extremer wordt. En dat ook beginners daar in mee gaan en de leercurve erg steil is tegenwoordig. Je doet dus al snel dingen (bikepark) waar die standaardfiets niet op gebouwd is.


Dat materiaal geeft me de mogelijkheid harder en lomper door het terrein te gaan dan ooit, red me zo af en toe van een foutje. En maakt het mogelijk dat ik technisch mijn grenzen iedere keer weer verleg en dus een veel betere rijder wordt. En heel af en toe heb ik een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat er nu niets mis moet gaan met mijn materiaal. En daarom is mijn trailbike dus ruim 14 kg, omdat ik daarmee nauwelijks hoef te twijfelen of ik het wel kan rijden (mijn fiets kan het aan!) en of ik wel heel beneden kom (mijn fiets kan het aan!).

(en in het geval dat je maar 1 fiets hebt, vind ik het niet erg dat ik die fiets in NL mee moet slepen!)
Dat ben ik helemaal met je eens,het materiaal red je wel van fouten en idd de parcourbouwers maken het steeds extremer.
Maar op het onderwerp deels terug te komen, een vork van 200, 800 of 1200+ euro..als beginner is het vet om een dikke Öhlins in je frame te proppen maar met een Fox34 kom je ook al een eind...
:bier:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wordt het wel steeds extremer, of rijd je met een enduro fiets waar gewoon mee te fietsen valt waar vroeger een DH voor nodig was?


Afgezien van Loosefest wat niet voor normale stervelingen is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

robin schreef: wo 7 augustus 2019, 20:14 Maar op het onderwerp deels terug te komen, een vork van 200, 800 of 1200+ euro..als beginner is het vet om een dikke Öhlins in je frame te proppen maar met een Fox34 kom je ook al een eind...
Daar heb je gelijk in. Er werden al Yari's en Revelations aangeraden. Een FOX 34 Rhythm past ook prima in dat rijtje. Als we het dan hebben over een stevigere upgrade ten opzichte van een eenvoudig vorkje of een xc-vork.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dan echt even de RCZ nieuwsbrief in de gaten houden, daar komen met enige regelmaat Yari's e.d. voorbij.
Heb ook Fox 34-ers met minder grote veerwegen gezien die daardoor ook nog in een xc-achtig frame zouden kunnen.

De vraag is wel of ze dan het spul op voorraad hebben, de laatste tijd zie ik erg vaak "niet op voorraad" als ik op een interessant geprijsd artikel klik... :-{
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jamis Diablo schreef: di 6 augustus 2019, 19:19 Maar ik geef Lars gelijk, jullie gaan steeds sneller en zitten straks aan de grens van de combinatie van jullie fiets en skills.
Ik zou eerder investeren in een goeie fiets met meer reserve.
Ik zou, gratis, gaan werken aan betere skills :bier: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 08:39 Afbeelding

Nou de video incl. meerdere crashes, best snel knallen op de flowtrails, downhill op een hardtail, het slopen van je voorvork en nieuwe mensen ontmoeten is online :winkie:

https://youtu.be/mArKT9aBNeo
leuk man, had er bij willen zijn.... als jullie volgend jaar weer gaan hou ik me aanbevolen! :-q beetje slap lullen beetje biken :bier: top... is het plan voor 2020 om weer een keer te gaan?
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

dope-on-wheels schreef: wo 28 augustus 2019, 13:32
MVMVML schreef: ma 5 augustus 2019, 08:39 Afbeelding

Nou de video incl. meerdere crashes, best snel knallen op de flowtrails, downhill op een hardtail, het slopen van je voorvork en nieuwe mensen ontmoeten is online :winkie:

https://youtu.be/mArKT9aBNeo
leuk man, had er bij willen zijn.... als jullie volgend jaar weer gaan hou ik me aanbevolen! :-q beetje slap lullen beetje biken :bier: top... is het plan voor 2020 om weer een keer te gaan?
Sowieso volgend jaar, maar eigenlijk dit jaar ook nog een keer
Plaats reactie