Les Hautes Rivieres topic

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik ben er nog even ingedoken. Op deze site staat dat de gebieden rondom LHR-Naux-Thilay zijn opgesplitst en dat de jacht is toegestaan op 12 ofwel 13 oktober. Die gebieden zijn echter aaneengesloten en als je hier gaat fietsen dan is het volgens mij onvermijdelijk dat je beide gebieden doorkruist. Op welke dag je ook gaat.

De regels zijn nogal onduidelijk (althans de uitleg ervan :~ )
Enne....
De jacht schijnt hier drijfjacht te zijn, dus het een-beetje-de-verkeerde-richting-op drijven van het wild door enthousiaste MTB-ers wordt hier vast niet gewaardeerd :wink:

Ik denk dat het verstandiger is om niet te gaan. Ik zit er aan te denken om zaterdag een dagje Ferme Libert te doen.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

rutger079 schreef: di 8 oktober 2019, 15:25
Joepie de schreef: ma 7 oktober 2019, 09:37 Een aantal heeft zondag de 13e oktober met potlood in de agenda staan (waaronder ik).

Weersvooruitzichten zijn redelijk, hoe zit het met de sympathie jegens MTB-ers onder de jagers?
Ik heb 'm ook met potlood op de agenda staan en de weersvooruitzichten zijn idd prima :D

Voor wat betreft de jacht.......Kevin heeft het over zaterdagen, maar lijkt me toch waarschijnlijk dat ze ook op zondags jagen.

Ik zou zeggen "kom d'r maar in LHR-goeroe's Cheeta en Graduzzi" :winkie:
Jaaa daar zijn we dan, afgelopen weekend geweest, zaterdag een hoop jagers gezien langs de weg, op de trails waren ze volgens mij in Tournaveaux, Zondag waren ze aan het jagen rondom de "Champ Bernard" terwijl ik aan het rijden was rondom de “Croix d’enfer" De trails waren overgens wel toe aan een rust periode van een paar maanden. En de houthakkers niet te vergeten, er waren zeker viers trails zo goed als onbereikbaar. Ik zou dat gebied maar lekker laten rusten zodat de trails kunnen herstellen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Joepie de schreef: di 8 oktober 2019, 15:47
Ik denk dat het verstandiger is om niet te gaan. Ik zit er aan te denken om zaterdag een dagje Ferme Libert te doen.
Ik wil van het weekend ook een dagje Ferme Libert doen laat maar weten als je Zaterdag nog gaat! :-q
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

pieterw33 schreef: wo 9 oktober 2019, 09:02
Joepie de schreef: di 8 oktober 2019, 15:47
Ik denk dat het verstandiger is om niet te gaan. Ik zit er aan te denken om zaterdag een dagje Ferme Libert te doen.
Ik wil van het weekend ook een dagje Ferme Libert doen laat maar weten als je Zaterdag nog gaat! :-q
PM even een 06
Ja, doei !
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

Aaah balen dat LHR er niet meer in zit :(
De zaterdag kan ik helaas niet dan zit ik al in de buurt van Aywaille voor werk. Denk dat ik daar dus maar ga biken (mits daar geen jacht is). Iemand anders die op zondag wil joinen, andere locaties zijn ook zeker een optie?!
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

Ondertussen al weer 2 x naar LHR geweest van het jaar. Ondanks de nattigheid ligt het er nog wel goed bij. Veel stenen als ondergrond dat helpt wel. Wel zijn op sommige tracks wat geulen aan het komen door slijtage.

De jacht is nog wel steeds bezig en duurt volgens mij ook nog tot Maart ofzo maar is met de eerdere geposte link goed na te gaan. Ben ze ook al 2 x tegen gekomen met een heel leger aan jeeps en ze waren wel vrij vriendelijk en wezen nog naar het gedeelte waar we niet moesten komen, dat was ook wel alles wat ik er van begreep. :D
Afbeelding
Devide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 6 december 2019, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Reign 1.5 2018

Misschien een idee om alvast weer een Let's Ride te plannen voor als het weer weer iets beter is?! 8)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

2e weekend van april :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Weekje eerder ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Please no.... Dan kom ik net aanwaaien in NL :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
graduzzi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 7 januari 2015, 18:34
Mijn mountainbike: Intense Spider C 275 pro boost, Kingdom Vendetta X2, Evil Insurgent LB

11,12 of 13 April ga ik. Welke van de drie hangt af van het weer, weekje of weekjes eerder ga ik de boel verkennen om te kijken welke trail’s er rijdbaar zijn.
Wie gaat er met me mee?

1. Gradus
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1. Gradus
2. Cheeta (ovb)
3.
4.
5.
6.
7.

De verkenners zijn hun activiteiten al gestart...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

1. Gradus
2. Cheeta (ovb)
3. Rutger079 (ovb)
4.
5.
6.
7.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

graduzzi schreef: ma 10 februari 2020, 19:44 11,12 of 13 April ga ik. Welke van de drie hangt af van het weer, weekje of weekjes eerder ga ik de boel verkennen om te kijken welke trail’s er rijdbaar zijn.
Wie gaat er met me mee?
Als het goed is kom ik dat weekend terug rijden vanuit Finale dus wellicht kom ik nog wel even buurten en een rondje mee knallen. :bier: :bier:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

1. Gradus
2. Cheeta (ovb)
3. Rutger079 (ovb)
4.Joepie de
5.
6.
7.

De verkenners hebben het hele jaar rond verkend....
Ja, doei !
Plaats reactie