Lets Ride Maasduinen 2.0 (03-09-2016)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
belobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 11:24

Iedereen bedankt voor het organiseren het was weer een prachtige dag fietsen in de maasduinen .
Jammer voor de dames hoop dat ze samen toch nog een leuke dag van gemaakt hebben.
voor volgend jaar zet me maar vast op de lijst ,het was TOP!!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Naast alle lof die er al op facebook worden gegeven.
Wil ik jullie hier nogmaals bedanken. :-q :-q :-q
Goed geregeld, heerlijke bananenvlaai, sportdrank en zelfs een kopje koffie.
Enkele nieuwe paadjes gezien, flink afgezien in de laatste kilometers (ik zat tegen kramp aan).
Naar huis toe nog 25 km eraan vast geplakt voor mijn persoonlijk Strava doel.
nou tevreden nagenieten op de bank met 116 clicks in the pokket. :bier:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bedankt voor de leuke reacties heren! Denk dat het af en toe wel een beetje chaotisch was om alles bij mekaar te houden maar gelukkig waren er veel rijders met gps die ons een handje hebben geholpen, bedankt daarvoor! Denk zelf dat de route een stuk zwaarder was dan vorig jaar, o.a. door de aanpassingen maar zeker ook door het uiterst droge weer van de laatste periode.

Ik heb in ieder geval een zeer leuke dag gehad, jammer dat de Epic even niet meer werkte maar na het omruilen van de fiets kon ik weer vrolijk door. Heb zelf ook enorm afgezien op het einde zoals vele anderen ook denk ik. Mensen met kramp, mensen die tegen de kramp aan zaten, ik denk dat de route voor de meeste toch wel pittig was ;-). De putjesberg in Well helemaal op het einde nog een paar keer over was slopend zeker als je al half naar de kl*te bent haha.

Op facebook zijn al enige foto's te zien voor die gene die lid zijn van Let's ride noord-limburg. Zodra ik alle foto's compleet heb zal ik ze even online gooien en een linkje hier op facebook gooien. De filmpjes zijn ook in de maak van Azazel en mij en zullen hier in het topic ook gedeeld worden.

Iedereen bedankt voor het mee doen! :-q

Hier was iedereen nog fris en fruitig..... :lol:

Afbeelding
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Beetje late reactie van mijn kant maar ik had wat bbq-ers op visite dus was niet eerder online!

Ik heb me prima vermaakt vandaag! Veel leuke stukken gezien die ik in de nabije toekomst wel vaker wil gaan fietsen. Helaas brak mijn ketting bij de laatste serieuze klim bij de putjesberg waardoor Wim en ik wat later binnen waren. Een powerlink doet wonderen. Aangezien het al de derde was in deze ketting, zo toch maar eens even voor nieuw materiaal gaan kijken. :-q

Het beste was er bij mij wel af na 84km. Vooral het mulle paardenpad waar Wim en ik in het laatste stuk over heen zijn gekomen hakte er in zeg (ja we zaten op het verkeerde pad :lol: ). De bovenbeen spiertjes hadden het er maar wat zwaar mee door het door de paarden omgeploegde zand. Maar aangezien ik zelden zo'n afstanden fiets, viel het mij niet tegen hoe ik de rit door ben gekomen.

Kleine tip voor een volgende editie: probeer de groep bij elkaar te houden door de snelheid aan te passen. Dan kun je eventueel bij een pauzeplaats ook besluiten om de groep op te delen naar snelheid. Dit heeft overigens weer niet mijn voorkeur, want ik vind het leuk om ook tijdens het fietsen een praatje te maken en zodoende de andere rijders een beetje te leren kennen! Wat mij betreft de snelheid dus omlaag, maar wellicht heeft opdelen de voorkeur bij de snelle rijders.

Verder niets meer dan lof voor de heren en dames (pauze en fotograaf??) van de organisatie. Een mooie route, top weer, vlaai, cake, koffie en lekker(e), koele sportdrank. Ik wil er bij een eventuele volgende editie graag weer bij te zijn!

Bedankt voor het organiseren! :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

PijnJoh schreef:
Kleine tip voor een volgende editie: probeer de groep bij elkaar te houden door de snelheid aan te passen. Dan kun je eventueel bij een pauzeplaats ook besluiten om de groep op te delen naar snelheid. Dit heeft overigens weer niet mijn voorkeur, want ik vind het leuk om ook tijdens het fietsen een praatje te maken en zodoende de andere rijders een beetje te leren kennen! Wat mij betreft de snelheid dus omlaag, maar wellicht heeft opdelen de voorkeur bij de snelle rijders.


Helemaal mee eens, het ging gewoon te snel van start dat was onze conclusie ook al vrij snel ;-). Dit is iets wat we de volgende keer beter aan zullen pakken. Thanks voor de feedback. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bij deze mijn camera beelden.

https://www.youtube.com/watch?v=9IHGrCdlqVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

sluit me helemaal aan bij Koenuhhh zijn speech eerder hierboven :-q
en, A special thanks voor de wederhelft & kids van Azazel voor het bemannen/bevoorraden van de pauzeplaats :-q :-q :-q
jammer van de mechanische malheur bij sommigen, gelukkig allemaal ter plekke op kunnen lossen of door een bikeswitch :wink:
overall, een geslaagde dag weer denk ik.

het testosterongehalte was idd vrij hoog en het leek af en toe well een race, we gaan de beelden bestuderen/evalueren om te achterhalen wat de oorzaak nou hier van is.. :~
wat Pijn Joh al eerder aanhaalt, groep indelen naar snelheid geniet trouwens ook niet mijn voorkeur, dan haal je in mijn ogen een beetje de essentie van het Lets Ride gebeuren weg.
je mot toch een beetje kenne kletsen onder t biken vind ik.
een leuke dag biken met bekenden en onbekenden moet denk ik voorop staan.
ook ik heb in mijn sectie geprobeerd om de snelheid naar beneden te krijgen, maar werd voortdurend weer ingehaald door Maxje's :winkie:


op het einde van de rit nog met enkele bikers lekker na geborreld op t terras van de brasserie bij start finish.

Ook namens mij (fotograaf :winkie: ), bedankt dat jullie er waren en misschien tot editie 3 :-q :-q :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
didadunlop
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 5 april 2007, 20:58

Ola,

Leuke rit. Mooie omgeving. Lekker gekletst. Dank voor de bananenvlaai op het middenpunt..:D


En qua snelheid. Afstemmen is altijd lastig in grote groepen. Ik merkte dat direct na hindernissen/bochten de koplopers vol ervandoor gingen terwijl er nog mensen stonden te wachten om door het hekje te mogen. Dan trek je de groep al uit elkaar. Even tempo minderen na zulke stukken is denk ik al voldoende.
Skidding destroys trails!
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Hi Luitjes,

Leuk om de veelal positieve reacties te lezen. :-q

De snelheid was wel een dingetje inderdaad. We gingen met 21 km per uur voor de eerste pauze duidelijk te snel voor sommigen. (en dan komt je jezelf tegen op het eind :lol: )
Volgend jaar iets meer op de rem en wat duidelijkere afspraken over het inhalen van de organisatie. :winkie: hahaha

Bij 50K waren de beentjes bij mij zo verzuurd dat ik maar besloten heb om wat filmwerk te doen op de leuke stukjes in het laatste deel, en zelfs op het asfalt en fietspaden naar de locaties toe gaf dat al behoorlijke krampaanvallen.
Heb wat filmmateriaal bekeken en hier ga ik waarschijnlijk morgen, een leuke edit van maken.

Fijn dat iedereen goed voorzien was tijdens de 40K pauze, met bananenvlaai, sportdrank, koffie en cake.
Die laatste 2 te danken aan mijn lieve vrouw die in de ochtend nadat ze mij had afgezet, nog "even" naar de winkel is geweest! :-q .
Alle credits hiervoor zijn inmiddels overgebracht. :bier:

Mijn dank gaat uit naar Koenuhhh voor deze fantastische route en de kewle filmedit hierboven, en natuurlijk Quebee voor de toffe foto's en het temperen van de testosteronbommen in het laatste deel ;-)

En aan iedereen die mee heeft gereden en er een toffe dag van gemaakt hebben! :-q :bier:

See ya bij de Maasdunes Madness editie 3.0 volgend jaar! :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ik sluit me bij alle positieve reacties aan niets dan lof.
Vanaf ongeveer 70km was ik wel helemaal leeg gefietst en ben op sleeptouw binnen gekomen. Jongens heel erg bedankt voor de ondersteuning en het weer thuisbrengen.

Heb me ook op de facebook-pagina aangemeld.

Groeten en volgend jaar ga ik me weer aanmelden voor de rit.
Ramon
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ook van mij hier nogmaals dank!

Snelheid blijft toch een lastig dingetje.
We hebben nu best wat rides gereden maar het blijft lastig te grijpen.

Ik ben een paar keer helemaal afgezakt en later weer eens naar voren gereden. Mijn indruk was dat er teveel snelle van voren zitten. Hierdoor wordt de groep erg lang.

Ik moet zeggen dat ik het harde rijden eigenlijk best kon waarderen. Voor mij iets wat ik dit jaar nog te weinig heb kunnen doen. Voor degene die achterbleven of eerder eraf moesten natuurlijk hartstikke jammer.

Anyways. Graag volgend jaar weer? Al is dit niet de moeilijkste of zwaarste omgeving. Het is zeker een van de mooiste!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

qeubee rider schreef:........
je mot toch een beetje kunne kletsen onder t biken vind ik.
.....

Dat 'beetje' kun je natuurlijk ook overdrijven. Man! Wat een spraakwaterval komt er bij jou vandaan! :lol: :lol: :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Koenuhhh schreef:
PijnJoh schreef:
Kleine tip voor een volgende editie: probeer de groep bij elkaar te houden door de snelheid aan te passen.....
Helemaal mee eens, het ging gewoon te snel van start dat was onze conclusie ook al vrij snel ;-). Dit is iets wat we de volgende keer beter aan zullen pakken. Thanks voor de feedback. :-q
De truc is om voorop een gelijkmatig tempo te fietsen, waarbij je na elke actie waar je bijna volledig tot stilstand komt heel rustig aan de boel weer op gang trekt. Dan is het harmonica effect het minst. Plaats je dan ook nog eens jongens die het lastig hebben een beetje vooraan en de snellere achteraan, met daar tussenin iemand die een gat kan houden .... dan houden meer mensen het vol en loop je niet tegen elkaar op als het erom gaat.
Maar het werkt natuurlijk alleen als die groepsdynamiek ook door de meeste erkent wordt.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

PaneVino schreef:
qeubee rider schreef:........
je mot toch een beetje kunne kletsen onder t biken vind ik.
.....

Dat 'beetje' kun je natuurlijk ook overdrijven. Man! Wat een spraakwaterval komt er bij jou vandaan! :lol: :lol: :-q
:lol: :lol: :lol: :-q
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Bowiex schreef: Al is dit niet de moeilijkste of zwaarste omgeving.
Afbeelding

Volgende keer verwacht ik dat je dan wel de top haalt hehehehe :-q
Zag dat je de 2e keer er bijna was overigens.. ;-)

Afbeelding
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Plaats reactie