Aachernerwald lets ride

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Verrassing: het drielandenpunt ligt er ook gewoon op doordeweekse dagen! ;-)
Ik was er vorige week woensdag, vaak volgen we dan ongeveer de route van de bikersdag die we daar in 2008 gereden hebben. Zitten enkele leuke stukjes in.

Officieel is trouwens veel daar niet toegestaan om te biken, we zijn vlakbij het 3LP weleens aangehouden door een (Belgische) boswachter... gelukkig zonder gevolgen. We hebben die dag wel de route maar wat verlegd :-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

kermit schreef:Verrassing: het drielandenpunt ligt er ook gewoon op doordeweekse dagen! ;-)
:lol:

Ik heb het 'geluk' dat ik die doordeweekse dagen een aanwezigheidsplicht bij een baas heb. :P (en vrije dagen zijn schaars)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb die baas gezegd dat-ie op woensdagen de pot op kan.
Was een dure beslissing, sinds die tijd verdien ik 20% minder... :D

Maar wel de moeite waard, zou niet meer naar vijf werkdagen willen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Hou er wel rekening mee dat het geen ''standaard'' xc rit maar meer een AM rit met wat meer uitdaging. Denk hier aan stijle afdalingen met wortels stenen ect. We fietsen rustig naar het begin van een dh trail. Daar wachten we even tot iedereen boven is en dan knallen we naar beneden waar we vervolgens weer wachten tot iedereen er is en onze weg vervolgen naar de volgende trail. We hebben verschillende rondes met verschillende trails die allemaal anders zijn en leuk om te doen ;)
Als t bikepark al heftig is dan is dit misschien niet voor jou aangezien het niveau t zelfde is. Je hebt wel overal de mogelijkheid om er langs te gaan of even te kijken want onder wordt toch op je gewacht. Het is samen uit samen thuis prinicpe dus de groep (tenminste de vaste rijders) passen zich aan. Wij rijden normaal met freeride kleding normale helmen en kniebeschermers.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Dit weekend iemand rijden?
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

DeStiO schreef:Dit weekend iemand rijden?
Ik ben wel geinteresseerd. Lichte voorkeur voor de zondag.
Ben het afgelopen jaar een aantal keer naar Les Hautes Rivieres/Naux geweest. Dat is voornamelijk technisch en behoorlijk steil, dus daardoor ook minder flowy. Verwacht van Aachenerwald iets meer flowy trails (aan de hand van de filmpjes). Klopt dat?

@DeStiO: Je zit nog zonder vervoer? Ik komt van Rotterdam dus volgens mij kom ik ongeveer langs Landgraaf afzakken. Heb fietsendrager voor drie fietsen dus mocht er nog iemand mee willen rijden....
Ja, doei !
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Klopt. we hebben hier wel iets van heuvels maar gek veel steile stukken zitten er niet in. Alles is goed te doen met verschillende mogelijke lijnen en uitwijkingen. Als je met mij/ons mee rijdt is het wel samen uit samen thuis.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

DeStiO schreef:Klopt. we hebben hier wel iets van heuvels maar gek veel steile stukken zitten er niet in. Alles is goed te doen met verschillende mogelijke lijnen en uitwijkingen. Als je met mij/ons mee rijdt is het wel samen uit samen thuis.
Ik laat me graag guiden. Lijkt me leuk om in die omgeving te rijden
Ja, doei !
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Joepie de schreef:
DeStiO schreef:Klopt. we hebben hier wel iets van heuvels maar gek veel steile stukken zitten er niet in. Alles is goed te doen met verschillende mogelijke lijnen en uitwijkingen. Als je met mij/ons mee rijdt is het wel samen uit samen thuis.
Ik laat me graag guiden. Lijkt me leuk om in die omgeving te rijden
Check je pb even
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Zondag 22-7 10:00 vertek Markt 1 6372 AT Landgraaf. of half 11 bij Unterer Backertsweg 7, 52074 Aachen, Germany. Laat even weten of je mee gaat :D
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

DeStiO schreef:Zondag 22-7 10:00 vertek Markt 1 6372 AT Landgraaf. of half 11 bij Unterer Backertsweg 7, 52074 Aachen, Germany. Laat even weten of je mee gaat :D
10:00 Landgraaf. Check.
Zie ook PB.

Als er nog iemand mee wil rijden uit de regio Rijnmond deze dag, dan hoor ik het wel.
Ja, doei !
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Ik ga dit even in de gaten houden. Als mijn knie zondag wat beter aan voelt dan nu dan wil ik wel mee.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Wat is de afstand/tijdsduur? Klinkt als een goede zondag ochtend bestemming voor de spectral. De berijder twijfelt over zijn conditie;)
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ligt er aan we hebben 2 loops van ongeveer 15/20km each en 800 hm waarvan 80% singletrack en voornamelijk technische trails. Goed te doen. Na 1 loop komen we weer terug naar de auto met de optie voor een 2e andere loop er achter aan te doen
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Klinkt goed! Ik kom vanuit den Bosch die kant op. Is er iets van een whatsapp groep oid?
Plaats reactie