Beginners omgeving Amersfoort

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Ik wil als groepsoprichter de boel wel binnen de perken van het beheersbare houden door de stellen dat de groep is voor Amersfoorters. Maar als je in Soest of Leusden woont denk ik dat we het wel gehad hebben. Dat is ook ingegeven omdat de routes vanuit Amersfoort doorgaans over grondgebied van die gemeentes gaan. De actieradius van de groepen zal vast verschillen, het is allemaal enorm ad hoc. Dat is nou net het doel van de groep: last minute en spontane rides. We komen vast wel eens in Amerongen/Leersum & Zeist maar dan als onderdeel in een lange lus. Zelf rijd ik zelden met de auto die kant op voor een volledige tour.
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

ik fiets meestal met de Topicstarter.. en tot nu toe zijn de ritten geweest in zeist, almere kromslootpark, heerlen, en lage vuursche.. ik zelf woon in almere
Spierbundel
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 22:03

Onlangs ben ik inwoner van Amersfoort geworden, ik wil toch wel weer regelmatig op de fiets stappen! Worden er regelmatig ritten gereden in Amersfoort of regio waar ik me bij kan aansluiten? Ben sportief, maar fietsen heb ik al een tijdje niet fanatiek meer gedaan. Iets laten weten via PB mag ook!
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Er is een whatsapp groep ij het levengeroepen voor rit afspraken. Dat zullen zo te zien vooral ad hoc afspraken worden met onze drukke agenda's maar daar leent een whatsapp groep zich natuurlijk precies heel goed voor!
Stuur mij een PB met naam en 06 en ik voeg je toe.
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

Hoe groot is de groep inmiddels?

Zou incidenteel wel eens mee kunnen en willen fietsen maar zal helaas niet zo vaak zijn.
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
theritz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 26 augustus 2013, 14:46
Mijn mountainbike: El Mariachi SS 2014

Zeven personen en niet echt levendig. Dus je past er prima bij, want we zijn allemaal druk. Perfecte groepje voor jou dus ;b
pointblanque
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 12:37

Ik kom uit Soesterberg (praktisch naast route zeist / route austerlitz) en heb 5 jaar in Amersfoort gewoond.
Wil me eventueel ook aansluiten indien mogelijk :) pb met 06 is gestuurd...
Conditie laat op het moment te wensen over, wegens helaas verplichte winterstop :(
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

theritz schreef:Zeven personen en niet echt levendig. Dus je past er prima bij, want we zijn allemaal druk. Perfecte groepje voor jou dus ;b

Pb gestuurd..
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
wb.quint
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 6 mei 2015, 19:58
Mijn mountainbike: Specialized crave expert

Hoi, ik rij zelf veel vanuit rhenen richting Leersum en maandag ook maar eens doorgestoken richting zeist, wat een route :D arie veel met een klein groepje maar het lijkt me wel eens leuk om me eens te meten met andere bikers, ook lijkt het me erg leuk eens een keer met wat dames te rijden. Als er iemand eens wilt aanhaken binnen mijn groepje Let me know
Specialized crave expert 29"- Sworks stumpjumper 26" - Specialized stumpjumper pro m4 26"
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

wb.quint schreef:Hoi, ik rij zelf veel vanuit rhenen richting Leersum en maandag ook maar eens doorgestoken richting zeist, wat een route :D arie veel met een klein groepje maar het lijkt me wel eens leuk om me eens te meten met andere bikers, ook lijkt het me erg leuk eens een keer met wat dames te rijden. Als er iemand eens wilt aanhaken binnen mijn groepje Let me know

Lijkt mij geweldig. Helaas vindt ik de afstanden net te groot worden icm met het aanrijden. Woon zelf in Amersfoort Vathorst en rijdt daarvandaan regelmatig de routes rondom, echter, moet dan eerst 10 - 20 km asfalt pakken en dat is niet zo leuk. Tuurlijk, kan wel deels via omrijden door het bos maar dan worden afstanden nog groter en kun je niet meer met volle overgave op de routes uitleven. Als ik Zeist fiets zit ik totaal al op 50+km en is een mooie afstand om ook nog gewoon de route uit te rijden. Mooier vindt ik het dan om de fiets op te laden en ter plaatse volledig uit te leven ipv over asfalt door de weilanden.
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

Ik woon ook in Vathorst en ook net iets te ver van de mtb routes af. Het wordt dan wel een heel erg lange opwarmronde!
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Als ik vanuit vathorst zeist fiets dan ben ik totaal 60km verder. Ik denk dat ik dan zo ongeveer op een verhouding van 25 km weg en 35 km onverhard cq bos uitkom. Vind dat zelf niet zo erg, maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vind 25km weg.....
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

Rolla78 schreef: Vind dat zelf niet zo erg, maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vind 25km weg.....
Ik rijdt zelf ook alles met de fiets binnen 40- 60 km zoals Zeist, Lage Vuursche, Soest enz.. Maar routes als Amerongen, Veenendaal en Rhenen vindt ik net iets te veel om dan ook nog lekker uit te leven op de Tracks. Heb trouwens ook nog een gezin waar ik tijd mee door wil brengen, dus met rijden maximaal 2-3 uurtjes :bier:
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister Björn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 9 april 2008, 18:36
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball 22

Van uit Vathorst kan je ook de andere kant op. Stukje polder en je zit op de route van Zeewolde. Oké deze is minder spannend maar uitermate geschikt voor beginners en herintreders (waaronder ik zelf)
Qubo
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Rotwild R. R2 FS 29" Team

Klopt, heb ik in alle seizoenen gereden. Zeker in een natte periode een spannende uitdaging met die gladde en klevende klei. Helemaal leuk als 's zomers de smalle paadjes zijn dichtgegroeid met brandnetels tot elleboog hoogte. Dan ben ik wel blij met de vacht op mijn benen :lol:
It’s the way it is

ROTWILD R.R2 FS29 Team http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1991603" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie