6e Moezel Let's Ride (Eifel/Hunsrück) - 15 t/m 17 mei 2015

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

De datum voor de zesde Let's Ride Mosel staat weer vast: 15 t/m 17 mei 2015. De Moezel Let's Ride wordt gehouden nabij het Moezel stadje Traben-Trarbach, zo'n tweehonderd km vanaf Maastricht.

Afbeelding

Het gebied heeft prachtige technische singletracks en mooie uitzichten zonder dat dit in aangelegde mountainbike routes is vastgelegd waar je file moet te rijden. We zullen die dagen drie mooie routes rijden van zo'n 45 km en 1500 hoogtemeters. De routes zijn zowel technisch als conditioneel uitdagend. Schrijf je dus alleen in als je deze uitdaging aankan.

Ik kan de routes het best beschrijven als xc+. XC omdat je nog altijd overal zelf (omhoog) moet fietsen en + omdat je soms behoorlijk technische all-mountain passages tegenkomt

Videobeelden van dit gebied vind je op youtube. Informatie over de voorgaande editie vind je hier

De routes moet ik nog samenstellen, maar misschien deels als vorig jaar:
Dag 1 (vrijdag): Rondje richting Bernkastel Kues, Freeride Bikepark Monzelfeld, en natuurlijk het Ameisenpad met 25 switchbacks naar beneden, 's avonds pasta
Dag 2 (zaterdag): Rondje richting Starkenburg, Enkirch, misschien Zell, 's avonds uit eten in Traben-Trarbach.
Dag 3 (zondag): Moet ik nog uitstippelen, een iets kortere route om nog de thuisreis te kunnen aanvangen.

Omdat donderdag op hemelvaartsdag valt, kunnen we bij voldoende belangstelling donderdag ook een korte ronde doen voor degenen die vroeg zijn arriveren.

Net als de voorgaande jaren probeer ik weer een goedkoop onderdak te regelen, anders zal ik aanvullend betaalbare pensions in de omgeving aandragen. De prijs zal 35 euro bedragen voor het hele weekend. De prijs is per weekend voor iedereen die blijft slapen, ongeacht het aantal dagen dat je meedoet. In de prijs zit dan inbegrepen ontbijt en op vrijdag avondeten (pasta). Zaterdagavond gaan we ergens uit eten en is dan voor eigen rekening (we delen het totaal bedrag van de rekening door het aantal meeeters).

Het maximale aantal deelnemers is 20 personen, uitgezonderd deelnemers die zelf onderdak regelen (is in overleg bespreekbaar). De slaapplaatsen zijn onder drie locaties verdeeld. een groot huis met 10 man, een klein huis met max 4 personen en een overnachtingsplek op een camping voor 6 man. De bevestiging voor de overnachtingsplek voor het kleine huis moet ik nog krijgen en alle deelnemers na de 16e inschrijving zijn hierdoor onder voorbehoud, tenzij anders afgesproken. Ik kan eventueel aanbevelingen doen voor eigen overnachtingsmogelijkheden (pension). De overnachting op de camping is bij Marc (zie zo verder) en is ca. 15/20 minuten reistijd (auto).

Blij ben ik met de hulp van Marc (scott77). Hij kent het gebied inmiddels ook goed en is conditioneel veel beter en sneller, zodat hij vooral vooraan de groep kan gidsen, waar het voorheen nog wel eens mis ging. Ook kunnen we als het (conditie)niveau verschil te veel uiteenloopt de groep onderweg splitsen.

De voorwaarden:
* deze
* Iedere deelnemer dient zich ZELF in te schrijven, met email en telefoonnummer, je forum en echte naam
* Kosten voor het weekend dienen voor 1 mei te zijn voldaan en kunnen vanaf 1 april overgemaakt worden
* Deelname wordt bepaald op volgorde van inschrijving, extra inschrijvingen komen op een reserve lijst. Er zijn een groot aantal voorinschrijvingen van ouddeelnemers.
* Ruime ervaring in het rijden in heuvelachtig landschap en technische single trail

Deelnemers (volgorde van inschrijven):
1) KevBel
2) Operhoofd
3) Pat.
4) Remedy
5) Gangisalles
6) mtbdriver
7 ) dustin
8) Ferdinand van Essen
9) Frenkadelic
10) goof
11) Niwies
12) racy-desi
13) Ronald
14) Brum
15) terunky (eventueel eigen tent)
16) Rowan1
17) LaNi
18) Vincentmtb


Laat zo snel mogelijk weten wanneer je wilt afzeggen, zodat mensen op de reserve lijst ook een kans krijgen om mee te doen en we niet met lege slaapplekken blijven.

Voorlopig zijn inschrijvingen weer gesloten. Mensen die nog geen email, en telefoonnummer hebben dorgegeven, Graag alsnog doen
Laatst gewijzigd door eiri op di 12 mei 2015, 21:19, 6 keer totaal gewijzigd.
Rowan1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 17:14

Ik zou er heel graag bij willen zijn, lijkt me super! . Bij deze wil ik me dus graag opgeven :).
LaNi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 19:58

Ik zou me graag op willen geven voor dit weekend, lijkt me super vet.
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Graag extra inschrijvingen per pb met je email, telefoon en echte naam

Rowan1 en LaNi heb ik bijgeschreven (graag nog per pb informatie aanvullen)
Vincentmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 21:29
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 2015

Im in! Desnoods reserve. Moet ik nog een pb doen?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik heb er alweer zin in!
Veel bekenden van vorig jaar zie ik! Gezellig ;)
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Vincentmtb schreef:Im in! Desnoods reserve. Moet ik nog een pb doen?
eiri schreef:Graag extra inschrijvingen per pb met je email, telefoon en echte naam
ja ;-)
Gebruikersavatar
Racy-Desi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 2 maart 2011, 17:22
Mijn mountainbike: Merida AM5000

Hierbij geef ik Nynke op, gegevens komen nog :-)
~ Geen doel is te ver als je plezier hebt in wat je doet ~
goof
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: wo 5 mei 2010, 19:12
Mijn mountainbike: is zwart

Zie weer veel bekende namen.
Heb er weer zin in!! :wink:
Live life on the edge, the view is much better there!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Verlof staat ingetekend bij de baas. (Y).
Gaat weer gezellig worden.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

Vandaag in de sneeuw gereden. Eerste deel is onderdeel van de routes uit de Let's Ride. Bij het bruggetje slaan we af en klimmen we weer:

Youtube
scott77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Rotwild X1 pro

Respect Erwin, ik weet hoe moeilijk het al is zonder sneeuw.
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

respect ! wat een vet filmpje en wat een bak sneeuw!
ik herken dit stuk meteen met de sprongen
nice Erwin!
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Knettergek die gids van ons :-q :D
Ziet er goed uit, vet filmpje!
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vincentmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: di 14 januari 2014, 21:29
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 2015

Heerlijk, heb er nu al zin in!
Plaats reactie