Amsterdam United

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Klinkt goed! Ben zelf een fan van Kona Units. Als er iets gebeurt met mijn Cinder Cone wil ik m daarmee vervangen
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Is Twiske niet al een grote modderboel?

Even wat anders, twee weken terug in Italie geweest met de Blast
meer als de helft van de deelnemers was afkomstig uit A'dam :)
Amsterdam Enduro city? :lol: :lol: :lol:
Waren er toevallig ook mensen van hier? (weet je nooit met al die forum namen)
http://vimeo.com/111451125
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Volgens mij valt de Landsmeerkant wel mee qua modder.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Afgelopen weekend was de Zanddijk geheel droog en het Smaal had enkele stukjes modder. Vooral die laatste track was trouwens heerlijk rijden! (Was er niet eerder geweest namelijk )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Het is zulk mooi weer, ik ga gewoon zometeen even het Twiske uitchecken. Misschien iemand in voor Schoorl, of de heuvelrug van het weekend?
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Heel misschien schoorl morgenochtend, maar het weer lijkt niet mee te willen werken :wink:
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Haha inderdaad, voorspellingen zijn niet bepaald rooskleurig. Komende week anders ergens?
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Ga toch maar proberen om morgen rond 9:00 in schoorl te zijn, anders komt het er nooit van met deze donkere dagen. :-D

D'r kan eventueel nog iemand meerijden vanuit westerpark.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ga volgende keer graag met je mee, maar morgen niet, hou toch meer van droog :D
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Hoop eigenlijk dat het niet meer dan een beetje miezeren wordt, als het echt hoost dan kom ik m'n bed niet uit :D
Bast
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:21

Denk meld me ook eens bij het clubje Amsterdam.

Fiets geregeld [met een man of 2-5] met de freerider of dirt/street door Amsterdam. Lekker rond crossen, valt genoeg te beleven. Voroal de binnestad met muurtjes, trappetjes, bruggetjes, skate park hier en daar. Gewoon lekker doelloos rondrijden.
In het A'damse bos stonden een aantal schansjes [paar jaar terug]. Weet niet of die er nog steeds staan? Was bij de 'grote' bult in de buurt. Maar worden ook wel eens takken over de paadjes gelegd, dus kijk goed voor je volgas gaat.

Spaarnwoude kun je ook prima crossen: over asfalt heen, paar rondjes en weer terug over het asfalt.
Mits het een tijdje droog is geweest anders geen aanrader. Langs de skihal ook leuk om te rijden, paar keer geweest toen het nog langer licht was, komt in het voorjaar wel weer [of weekend]. Leuke doubles en bochtjes.

Hoor niemand over de route in Noordwijk, niet echt omgeving A'dam maar het is dichterbij dan Schoorl en vind hem persoonljk leuker. In ieder geval moet je veel meer werken/sturen, zeker als je doorrijdt. Ook met natweer altijd goed te doen.

Verder vrijwel dagelijks van omgeving Rai naar het Westelijk havengebied [mijn route zo'n 18km, enkele reis] op de woon-werk crosser. Best uitdagend om snel van A naar B te komen, dwars door de stad :)

Kom helaas weinig fanatieke bikers tegen in A'dam terwijl ze er zeker zijn [of fora's in ieder geval wel haha].

Gr Bas
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Laat maar weten als je weer eens de streetfiets pakt; ik zit regelmatig op de streettrials fiets in de stad. Wil deze week sowieso de marnixpool en omgeving even checken.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Over Noordwijk, valt daar iets te mtb'en? Ik heb op het internet wel 2 korte stukjes gevonden wat mtb-routes zouden moeten zijn, maar beide waren maar heel kort (misschien paar honder meter max) en niet eens in de buurt van elkaar of dat het zo uit komt dat je rondjes zou kunnen rijden.

Als er meer blijkt te liggen dan wat ik online heb kunnen vinden dan wil ik daar (in februari of later) graag een keer langs.

Heb nog niet veel xc routes gereden in Nederland (alleen Zoetermeer, Spaarnwoude, Twiske en Texel zo uit mijn hoofd), maar de mtb route door de duinen van Texel was naar mijn mening vele malen leuker dan de overige routes. Als er ook iets vergelijkbaars in Noordwijk zou liggen zou dat perfect zijn.
Als ik terug ben in Nederland wil ik sowieso een dagje Texel doen puur voor die xc-trail.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ja nou, en of er op Noordwijk iets te MTB'en valt! Check het topic over Noordwijk maar in subforum Nederland. Daar staat een kaartje met startpunten van een track of 6-7. Als je die een beetje aaneengesloten rijdt zit je zo op een ronde van een kilometer of 25-30.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Klinkt super! Als ik terug ben in Nederland ga ik zeker een keer daarheen
Plaats reactie