Opzetten 'Enduro' en fun crew omgeving Arnhem

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

Hi All,

Ik zelf ben wel een beetje klaar (no offense) met de XC minded verenigingen en clubs in omgeving Arnhem.
Daarnaast zoek ik zeker meer uitdaging dan de Nederlandse trails en was al om mij heen aan het kijken of er wellicht leuke groepen zijn waar ik mij bij kan aansluiten. Helaas kreeg ik niet snel veel hits :-(.

Daarom ben ik erg benieuwd of er mensen zijn uit de omgeving Arnhem die hier ook tegen aan lopen en wellicht tips hebben of samen iets willen creeeren?

Het moet vooral gaan om fun, uitdaging en voor de toekomst (voor mij persoonlijk) b.v. Enduro wedstrijden en/of evenementen te rijden.

Let me know als je een keer kennis wilt maken of een keer wilt gaan rijden samen?

Cheers,
Jelle
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ken je de mtb groep MTB Arnhem. http://mtb-arnhem.blogspot.com/

Of" Licht verzet" Nijmegen. Ze hebben een freeride groep. https://www.lichtverzet.nl/index.php/freeride
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Je kan ook nog informeren bij Basta Bikeshop in Huissen. Zij hadden/hebben ook rijders die endurowedstrijden rijden.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Interessant, ik ervaar zelf een soortgelijk gemis.
Woon in Barneveld, Niet dicht bij Arnhem maar ook niet ver weg...
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Meegs schreef: ma 24 januari 2022, 14:36 Je kan ook nog informeren bij Basta Bikeshop in Huissen. Zij hadden/hebben ook rijders die endurowedstrijden rijden.
Het is "hebben" 8) . Ik ben er een van het eerste uur. We gaan dit jaar nog een paar "rides" organiseren in Duitsland. Houdt deze site in de gaten of informeer even in de shop;

https://www.bastabikes.nl/basta-trail-rides/
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bjlevi schreef: ma 24 januari 2022, 16:27 Interessant, ik ervaar zelf een soortgelijk gemis.
Woon in Barneveld, Niet dicht bij Arnhem maar ook niet ver weg...
In Deventer word je nog net niet met pek en veren de stad uit gejaagd als je je in een baggy meld bij de plaatselijke wielervereniging :-{
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

bjlevi schreef: ma 24 januari 2022, 16:27 Interessant, ik ervaar zelf een soortgelijk gemis.
Woon in Barneveld, Niet dicht bij Arnhem maar ook niet ver weg...
Dat is praktisch om de hoek. Wie weet kunnen we wat opzetten in de regio ;-)
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

Mad Wally schreef: ma 24 januari 2022, 17:54
bjlevi schreef: ma 24 januari 2022, 16:27 Interessant, ik ervaar zelf een soortgelijk gemis.
Woon in Barneveld, Niet dicht bij Arnhem maar ook niet ver weg...
In Deventer word je nog net niet met pek en veren de stad uit gejaagd als je je in een baggy meld bij de plaatselijke wielervereniging :-{
Kom door de te strakke lycra pakjes, dan stijgt het te veel naar je ego :roll:
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

Silberbeard schreef: ma 24 januari 2022, 17:50
Meegs schreef: ma 24 januari 2022, 14:36 Je kan ook nog informeren bij Basta Bikeshop in Huissen. Zij hadden/hebben ook rijders die endurowedstrijden rijden.
Het is "hebben" 8) . Ik ben er een van het eerste uur. We gaan dit jaar nog een paar "rides" organiseren in Duitsland. Houdt deze site in de gaten of informeer even in de shop;

https://www.bastabikes.nl/basta-trail-rides/
Thanks beide. Had inderdaad al van Basta gehoord en lijkt super eens kennis te maken en te horen wat jullie van plan zijn voor dit jaar. Ik ga snel even in de winkel langs en informeren.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Heb ook interesse (arnhemmert) hoewel ik met de mensen met wie ik fiets in de regio altijd al wel de focus op technisch rijden/lekker afdalen heb. We rijden posbank, Nijmegen, af en toe Reichswald en eens in de zoveel maanden wat verder weg (maar ivm gezinnetjes thuis zijn hele dagen op pad helaas zeldzaam). Dus weet niet wat een club daar nog aan toe zou kunnen voegen, behalve een stukje organisatie.
Vergis je btw niet, het niveau van techniek van veel XC clubs ligt prima hoog, ook al rijden ze in lycra ;) alleen focus lijkt meer op afstand en gemiddelde snelheid te liggen. Airborne MTB is een nieuwe club in Arnhem, weet niet wat zij op technisch gebied doen.

Je kan ook TrailAddicts in de gaten houden, zij organiseerden ook wel eens 'ride along' ritjes gericht op technisch afdalen, heel ongedwongen en vooral veel lol. Na afloop bier ipv sportdrankjes :-q
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Hoi! Nog een Arnhemmer hier die (vindt hij zelf) niet alleen XC rijdt! In de omgeving liggen best wat leuke paadjes waar best wat uitdaging op te vinden is, daar zouden we best eens kunnen gaan spelen, denk dat Bram hierboven ze ook wel kent.
Stuur maar pb als je een keer mee wil!

Van tevoren wel vast mijn intentie dat ik geen wedstrijden hoef te rijden, maar fiets wel graag hard naar beneden over technisch terrein :-q
______Honzo ______ Jake______ Unit
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

Bram87 schreef: di 25 januari 2022, 15:14 Heb ook interesse (arnhemmert) hoewel ik met de mensen met wie ik fiets in de regio altijd al wel de focus op technisch rijden/lekker afdalen heb. We rijden posbank, Nijmegen, af en toe Reichswald en eens in de zoveel maanden wat verder weg (maar ivm gezinnetjes thuis zijn hele dagen op pad helaas zeldzaam). Dus weet niet wat een club daar nog aan toe zou kunnen voegen, behalve een stukje organisatie.
Vergis je btw niet, het niveau van techniek van veel XC clubs ligt prima hoog, ook al rijden ze in lycra ;) alleen focus lijkt meer op afstand en gemiddelde snelheid te liggen. Airborne MTB is een nieuwe club in Arnhem, weet niet wat zij op technisch gebied doen.

Je kan ook TrailAddicts in de gaten houden, zij organiseerden ook wel eens 'ride along' ritjes gericht op technisch afdalen, heel ongedwongen en vooral veel lol. Na afloop bier ipv sportdrankjes :-q
Thanks voor je reply :-)
Misschien club niet helemaal juiste woordkeuze is maar een leuke grote groep gelijkgestemden bij elkaar brengen in de omgeving zou niet verkeerd zijn. Vergis mij zeker niet over het niveau van de XC rijders en clubs, alleen vind de gemiddelde mindset niet altijd even prettig zelf. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Airborne MTB bericht gestuurd en zijn echt XC georiënteerd.

Ik zal de jongens van Trail Addicts ook nog even in de gaten houden.
JelMarDen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 14:59

FracKture schreef: wo 26 januari 2022, 08:20 Hoi! Nog een Arnhemmer hier die (vindt hij zelf) niet alleen XC rijdt! In de omgeving liggen best wat leuke paadjes waar best wat uitdaging op te vinden is, daar zouden we best eens kunnen gaan spelen, denk dat Bram hierboven ze ook wel kent.
Stuur maar pb als je een keer mee wil!

Van tevoren wel vast mijn intentie dat ik geen wedstrijden hoef te rijden, maar fiets wel graag hard naar beneden over technisch terrein :-q
In de omgeving liggen zeker best wel wat leuke paadjes, dat mag ik zeker niet ontkennen.
Ben benieuwd welke ik nog niet ken ;-). Stuur je een bericht
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

* volgt topic met interesse*

Niet direct in de buurt Arnhem (30 min verder) maar wel interesse in wat neer technische uitdagingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Is een let's ride misschien een idee? Dan kunnen we wat paadjes in Anhem eo verkennen.
Ik denk dat het wel een goed idee is om het aantal deelnemers een beetje te beperken, voordat we met 25 man allerlei semi-legale paden af denderen...
Plaats reactie