Dutch Day @Solden de herkansing 23 julij 2021

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Jaja rustagh.... ben zzper he, dus volgende dag weer aan t werk. :)
Er zijn een aantal goeie gopro filmpjes, zal proberen daar morgen iets van te maken.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Even geduld heren, ik zit nog steeds met de warme after glow in de spieren na te genieten van de trip. 8)

En ik heb me ook sociaal met de familie opgtesteld ipv meteen uren achter het toetsenbord te kruipen.
We zijn niet gestopt voor foto's op de trails, maar er is Gopro footage en daar doen we tzt wel wat mee.

Beide bikes waren echt in hun element, demper settings, ketting smeren en remblokjes, check double check GO
Op de trails hield ik me alleen bezig met de volgende berm/drop/table en hoe ik die ga aansnijden (of vliegen :-q )

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

novaterra schreef: di 27 juli 2021, 22:16 Heeft iemand van jullie de Fernar al gedaan?. Ik ga hem eind aig weer eens proberen
Nog niet, we zouden eigenlijk vrijdag weer terugrijden, maar zojuist m'n wederhelft overgehaald om een nachtje extra te boeken en dus maar meteen voor vrijdagmiddag de shuttle geboekt voor de Fernar trail.
Vanochtend heb ik de trails aan de linkerkant van de Gaislachkogelbahn verkend. Eerst een stuk van Nene omlaag en dan via Lople alm naar Gaislach trail. Deze vond ik echt de moeite niet waard, vrij breed pad omlaag met weliswaar wat rotsachtige secties, maar het is de classificatie zwart echt niet waard. Toen maar weer terug omhoog gelopen naar Lople alm en Bodenegg geprobeerd. Deze begint heel tam (onverharde weg/weides), maar zodra hij het bos induikt is hij wel best gaaf. Vrij veel rotsen met maar weinig ruimte voor fouten. Helaas wel redelijk kort en het grote nadeel is dat je erna een heel stuk via asfalt/mtb-route weer terug naar Solden moet. Kuhtrainschlucht trail langs de rivier terug naar Solden is vrij veel uphill push, met maar een enkel leuk stukje erin. 's Middags een tripje naar Italie gemaakt met m'n vrouw. Beetje zonde van de liftpas met maar 1x lift vandaag, maar wel weer punten gescoord om een dag extra te blijven :-q
Morgen enduro ochtend aan de "stille seite" (+/-600m uphill naar Jagers Notweg trail :-{ ) en dan vrijdagochtend nog wat aanklooien op de favoriete park-trails en 's middags dus Fernar. Zin in!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik ben aan het worstelen met de MP4's in Windows 10 ze willen niet eens afspelen laat staan knippen en plakken.....
Tips zijn welkom, hoe kan ik Gopro Mp4 files op een oudere windows 10 laptop tot een filmpje editen met wat muziek eronder?

Het is wel gelukt om wat stills te trekken, de set hieronder is een impressie van de Leiterberg trail

Enjoy!!

Stukjes zijn easy genoeg
Afbeelding

andere weer iets ruiger
Afbeelding

En dan wordt het steil.....
Afbeelding

steil en techn isch
Afbeelding

met krappe turns
Afbeelding

en ook een beetje glibberen
Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: vr 30 juli 2021, 21:05 Ik ben aan het worstelen met de MP4's in Windows 10 ze willen niet eens afspelen laat staan knippen en plakken.....
Tips zijn welkom, hoe kan ik Gopro Mp4 files op een oudere windows 10 laptop tot een filmpje editen met wat muziek eronder?

Het is wel gelukt om wat stills te trekken, de set hieronder is een impressie van de Leiterberg trail

Enjoy!!
Naast gopro quick (kutprogje) gebruik ik Windows moviemaker.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie stills, balen dat de clips niet lekker bij je spelen.
Ik heb de standaard player van Windows en diie doet het altijd.
Ik ga morgen proberen iets in elkaar te mixen.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Als je 4K hebt opgenomen is het in h.265 codec weggeschreven en dan wordt het lastig op wat oudere computers
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

vibemaker schreef: vr 30 juli 2021, 22:14 Als je 4K hebt opgenomen is het in h.265 codec weggeschreven en dan wordt het lastig op wat oudere computers
Kan wel, geen garanties: https://www.winxdvd.com/resource/hevc-codec.htm
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je de goede codec hebt is knippen en plakken niet het probleem.
Maar vloeiend afspelen is op een oude pc wel een probleem.
Tijdens de montage en naderhand.
Je kan het natuurlijk in gewoon HD wegschrijven, dan kan je het eindresultaat ook op je oude pc/tv bekijken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Helaas zit het weer op. In 3 ochtenden en 2 hele dagen biken 27 stempels weten te bemachtigen. De enige die mist is die van de Olm Volle line die dicht was, al zou ik die waarschijnlijk toch niet gereden hebben afgaande op de features die ik vanuit de lift kon zien liggen :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb eigenlijk alleen de laatste dagen wat foto's gemaakt van de ietwat minder bereden natural trails. Helaas vergeet ik meestal bij de leukste stukjes even te stoppen om een foto te maken, aangezien de drang om naar beneden te rijden te groot is :tong

Begin van de Nene trail:
Afbeelding

Leuk stukje op de Bodenegg trail:
Afbeelding

Ook nog een ochtend naar de "stille seite" (zonder liften) gegaan. Eerst een dik uur klimmen (omhoog lopen :oops: ) en toen eindelijk het begin van Jagers Notweg bereikt.
Afbeelding

Op zich vond ik deze best te doen, er zitten alleen een aantal vrij tricky switchbacks in waar ik nog niet voldoende skills voor heb. Onder kom je bij een rivier uit voor wat verkoeling. Gezien de lange klim en relatief korte trail zou ik deze alleen nog eens doen als ik echt genoeg tijd heb.
Afbeelding

Daarna via Lochle alm, Stallwies trail en wederom een stukje omhoog klimmen naar Kleble Alm trail. Deze vond ik echt super. Omdat hij vrij vaak de onverharde weg kruist kun je er ook gemakkelijk voor kiezen om weer even omhoog te trappen om een bepaald leuk stuk overnieuw te doen. Helaas geen foto's van deze trail, maar wellicht zegt dat wel genoeg :-q

Laatste middag de shuttle naar Fernar trail geboekt:
Afbeelding

De verplichte "bike bij het begin van de trail" pic:
Afbeelding

Zoek de trail...op sommige plekken was het a la rockgarden op de Ollweite line, maar dan zonder dat de rotsblokken "netjes" neergelegd waren. Gelukkig zit er een dikke plastic plaat op m'n onderbuis/bottom bracket :tong
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals altijd lastig te zien op foto, het middelste stuk van de trail bevat veel vrij steile stukjes met lastige switchbacks. Er ging hier voor mij iemand otb over het randje en die rolde zo een meter of 10 langs de bergwand af, gelukkig zonder noemenswaardige verwondingen. Bovenop mijn gebrek aan skills werkte het mentale aspect van het zien van deze valpartij ook niet echt mee. Vrij veel van die krappe bochten dus maar even voetje aan de grond of afgestapt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al vond ik de Fernar super om gedaan te hebben, ondanks het feit dat ik toch regelmatig even van de bike af moest. Laat je niet teveel afschrikken door de waarschuwingen. Zelfs als je de lastigste stukken niet aandurft (zoals ik), zijn deze goed te lopen met nog voldoende uitdaging in de rest van de trail en mooie uitzichten :-q

Het enige nadeel van zo'n weekje in de Alpen is dat het lokale XC rondje nu ineens wel heel erg tegenvalt....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het enige nadeel van zo'n weekje in de Alpen is dat het lokale XC rondje nu ineens wel heel erg tegenvalt....
Dat is de after-Solden dip.
Moet je ff doorheen. (misschien een praatgroepje oprichten)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Bij mij werkt daags 3 halve liters Edelweis redelijk...
Mooie foto's Roel, en tof dat je nog veel natuurlijke trails hebt gereden.
Die shuttle trip ziet er uitdagend uit :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark Roel,

Als deze foto’s van NIET de mooiste stukjes trail zijn wil dat ook wat zeggen. 8)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Wootism
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 13 juni 2020, 13:51
Mijn mountainbike: Een blauwe

RoelC schreef: zo 1 augustus 2021, 20:15 Helaas zit het weer op. In 3 ochtenden en 2 hele dagen biken 27 stempels weten te bemachtigen. De enige die mist is die van de Olm Volle line die dicht was, al zou ik die waarschijnlijk toch niet gereden hebben afgaande op de features die ik vanuit de lift kon zien liggen :o
Zo! Mooi verslag zeg! :-q
Heb weer helemaal zin om terug te gaan en net zoveel stempeltjes te halen….

Als er iemand nog voor oktober die kant op gaat, let me know :-D

Proud member of #TeamOnbenul.nl
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wootism schreef: di 3 augustus 2021, 20:36 Als er iemand nog voor oktober die kant op gaat, let me know :-D
Ik zou zo weer meegaan, of misschien naar Livigno voor de afwisseling.

Maar open vooral een nieuw topic, misschien een datum prikker en ga ervoor :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie