Transfers 2013 World Cup seizoen DH

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.

Moderator: George

Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

di 8 januari 2013, 10:30

Ook dit jaar weer een topic met transfers in het het DH World Cup circuit. Zie hier het topic van vorig jaar.

Gisteren verscheen op Pinkbike dat Aaron Gwin overstapt naar Specialized. De regerend wereldkampioen vult het team aan, nadat in december 2012 al bekend werd dat Sam Hill overstapt naar Team CRC Nukeproof.
Aaron Gwin schreef:“I'm super excited to start this new chapter in my career with Specialized bicycles. The entire Specialized staff has welcomed me with open arms and I'm blown away by the level of support they've shown me. This is my dream program and I can't thank them enough for this opportunity. Bring on 2013!” - Aaron Gwin
Nieuw(s) voor het 2013 seizoen

Rijders:
- Sam Hill (Secialized => Team CRC/Nukeproof)
- Aaron Gwin (Trek World Racing => Specialized)
- Marcello Gutierrez (CG's Brigade => Giant Factory team)
- Sam Dale (Roost DH|Dirt Norco => Madison Saracen)

Teams:
-

Als ik nog wat mis, aanvullingen zijn uiteraard meer dan welkom!
Work... the eight hours between bicycle rides.
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

di 8 januari 2013, 11:40

Het kan nog behoorlijk gaan rommelen in DH land.
De poep heeft de ventilator al geraakt bij Trek World Racing en Specialized.
Die actie kent straks alleen maar verliezers, maar biedt wel kansen.

Brook MacDonald lijkt me een geschikte rijder voor TWR. Zit al bij 23Degrees in de stal en kan wellicht worden losgeweekt bij MS Racing.
Dat er flink geschoven gaat worden lijkt zeker. Trek World Racing heeft nu geen rijder van betekenis meer op de rol staan. Daar kunnen er dus nog 2 bij.
Bring it on!
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29er, Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL, Kona Honky Tonk
Contacteer:

di 8 januari 2013, 14:03

Ben benieuwd of Gwinn net zo sterk rijdt op de Demo. Voor Specialized is het wel gunstig als hij wat World Cups binnen haalt.
Biking skills or Hospital bills
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

di 8 januari 2013, 14:08

Hoe Gwin ook gaat rijden (vast wel goed, hij kon het op een Yeti bijv. ook), hij heeft wel een smet op zijn blazoen.
De vrome Christen die voor het grote geld gaat. Duidelijk.
Lijkt me dat niet iedere DH liefhebber en World Cup rijder dat waardeert. De sport is niet wars van geld, maar had tot op de dag vandaag dit nog niet meegemaakt volgens mij.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nicolai G16 XL Black, Liteville 301XXL RAW
Contacteer:

di 8 januari 2013, 14:16

Tja de rest zou denk ik hetzelfde doen... Uiteindelijk wie niet?
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

di 8 januari 2013, 14:37

mud mate schreef:Tja de rest zou denk ik hetzelfde doen... Uiteindelijk wie niet?
Het gaat om de manier waarop.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

di 8 januari 2013, 20:33

Maar liggen alle kanten van het verhaal al op tafel?

Martin Witheley is duidelijk not-amused blijkens het press release en wil hem met TWR toch inschrijven bij de UCI en eventueel nog juridische stappen ondernemen. Maar Gwin heeft al getwitterd dat er meer kanten aan het verhaal zitten die hij binnenkort hoopt toe te lichten.

Wat ik zover gelezen heb zou er ook alleen een Letter of Intent geweest zijn en geen eigenlijk contract. Grote vraag natuurlijk welke bepalingen in de LOI stonden... Kan me niet voorstellen dat zowel Gwin als Specialized er geen advocaten naar hebben laten kijken, alvorens het op deze manier te spelen.

Wat Whiteley nu aan het doen is kan evengoed "flink op het sentiment inspelen (wat lijkt te lukken) en kijken of hij er nog een zakcentje (op een of andere manier geloof ik dat hij daar ook niet vies van is) aan kan overhouden" zijn, aangezien een terugkeer naar Trek me echt uitgesloten lijkt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Making the #Transition | LHR |
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

di 8 januari 2013, 20:42

Okay, punt is wel dat ik weet dat Martin als teammanager inderdaad ook niet onbespoten is, al is het alleen al vanwege z'n haantjesgedrag.
Dus er zullen wel meerdere kanten aan dit verhaal zitten en TWR zal ook niet vrijuit gaan.
Feit blijft dat de manier waarop dit gegaan is (verbintenis voor 3 jaar tekenen en een maand later naar de grootste concurrent overstappen) voor het DH circuit ongewoon is. Maar ooit was dit in het voetbal heel bijzonder en nu bijna een voorteken dat je gaat.
Tijden veranderen, ook in het DH World Cup circuit.
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

di 8 januari 2013, 20:49

jaspero schreef:Ben benieuwd of Gwinn net zo sterk rijdt op de Demo.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 8 januari 2013, 21:04

Wicked DJ schreef:Feit blijft dat de manier waarop dit gegaan is (verbintenis voor 3 jaar tekenen en een maand later naar de grootste concurrent overstappen) voor het DH circuit ongewoon is.
Ik ben nog niet overtuigd dat dat een feit is. Volgens de press release van TWR heeft Gwin met hun op 9 Augustus 2012 een Letter of Intent (het Pinkbike woord van 2013?)getekend. Een advocaat zou namens Gwin op 27 December TWR op de hoogte hebben gesteld dat hij niet voor hun zou uitkomen in 2013.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

Trekrules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Demo 8 S-Works,Specialized Tarmac Disc S-Works,Banshee Prime

wo 9 januari 2013, 08:40

Andere nieuws:
Sam Dale naar Madison Saracen
Afbeelding
http://dirt.mpora.com/news/sam-dale-joi ... -2013.html

Marcello Gutierrez naar Giant Factory team,verlaat CG's Brigade
Afbeelding
http://dirt.mpora.com/news/marcello-gut ... -team.html
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

vr 11 januari 2013, 15:04

cheeta schreef:
Wicked DJ schreef:Feit blijft dat de manier waarop dit gegaan is (verbintenis voor 3 jaar tekenen en een maand later naar de grootste concurrent overstappen) voor het DH circuit ongewoon is.
Ik ben nog niet overtuigd dat dat een feit is. Volgens de press release van TWR heeft Gwin met hun op 9 Augustus 2012 een Letter of Intent (het Pinkbike woord van 2013?)getekend. Een advocaat zou namens Gwin op 27 December TWR op de hoogte hebben gesteld dat hij niet voor hun zou uitkomen in 2013.
Er staat nu een verklaring op PB van Gwin, waarin dit staat inderdaad.
Work... the eight hours between bicycle rides.
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

za 12 januari 2013, 00:48

Het stond dus zelfs al bij TWR in de press release, alleen wat er nu precies in die Letter of Intent staat....?

Sam Hill lijkt al behoorlijk gewend te raken aan z'n nieuwe fiets, al is ide waarschijnlijk nog buitengewoon snel met een derde-rangs-huurfiets....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 306CjGhw#!

Trekrules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Demo 8 S-Works,Specialized Tarmac Disc S-Works,Banshee Prime

za 12 januari 2013, 01:20

cheeta schreef:Sam Hill lijkt al behoorlijk gewend te raken aan z'n nieuwe fiets, al is ide waarschijnlijk nog buitengewoon snel met een derde-rangs-huurfiets....
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 306CjGhw#!
Nu maar hopen dat ie zijn oude vorm terug heeft zoals in de Iron Horse tijdperk,kan ie weer mooi domineren over de rest :-q :P .Hill ziet er ieder geval weer echt super snel uit op zijn nieuwe fiets van zijn nieuwe sponsor.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Trekrules
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 12 januari 2013, 12:35

Brook MacDonald naar Trek World Racing
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie