Freeride en/of downhillen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
kaatje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 05:12
Mijn mountainbike: specialized
Contacteer:

Beste allemaal,

Ik mtb nu zo ongeveer 4 jaar, maar het lijkt mij erg gaaf om ook te gaan freeriden/ downhillen. Alleen een probleem ben niet zo een held met drop's etc ben daarin soms nog best wel bang ik doe het wel maar toch.
Maar als ik het zo zie vind ik het echt superleuk hoe kan ik dat het beste gaan aanpakken, want met mijn carbon mtb downhillen lijkt mij geen sterk plan aangezien mijn valcapaciteiten, ligt ie dan zo in tweeën :wink: .
Want ik heb gezien dat een beginnende free ride / downhill bike niet echt superduur is op marktplaats etc.. hoeft voor mij in het begin ook niet want denk dat ik dan toch al mijn ribben in mijn lijf ga breken :D .
Thanks alvast voor het advies
maaf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2307
Lid geworden op: ma 21 januari 2008, 17:20

Ik zou gewoon eerst eens een keer naar Filthy Trails gaan en daar een bike huren. Daar kan je klein beginnen met drops bijvoorbeeld.

Ik weet niet wat jouw definitie is van 'beginnende freeride/downhill bike' EN 'niet echt superduur', maar goed materiaal is wel belangrijk en vaak niet goedkoop...
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Een beetje serieus downhillen en/of freeriden is gewoon kostbaar. Punt.

Bescherming, fiets, onderhoud, entree, brandstof, etc.
Ook al kost je fiets wellicht niet een vermogen, de rest er omheen al snel wel.

Alleen dirten is vrij goedkoop, maar ook erg leuk om te doen en makkelijker in Nederland te beoefenen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Je kan best goedkoop beginnen. Heb ik ook gedaan. Ik kocht eerst een goedkoop hardtailtje (kona shred) en kreeg toen de smaak zo te pakken dat ik een oude maar leuke downhillfiets kocht. En daarna een dure. Al met al was dat bij elkaar wel veel geld, maar als ik nou direct die oude DH had gekocht, dan was het allemaal wel meegevallen.
ernies
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 09:34
Mijn mountainbike: kan sneller dan ik
Contacteer:

Oh ja en om wat specifieker in te gaan op je vraag: begin met een clinic op filthy trails erg leuk en heel leerzaam!
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Vorige maand met 5 dames een clinic gevolgd op Filthy Trails. Heel verhelderend. Zeer de moeite waard!
Ik had al snel door dat ik het wel erg leuk vond, en heb een Kona Minxy model 2010 aangeschaft. Prima fiets, niet extreem duur.
Plaats reactie